Creative Inspire T6060 aansluiten op Laptop

Pagina: 1
Acties:

• Arnold89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-02-2021
Hallo allemaal,

Op mijn dekstop staat een Inspire T6060 setje deze wil ik aansluiten op mijn Fujitsu Siemens Amilo P2550 laptop. Deze heeft echter 2 uitgangen, geluidchip is Realtek HD Audio AL883, maar de Creative Inspire T6060 boxste heeft 3 ansluitkabels(3x 3,5mm Jack). Hoe kan ik deze aansluiten op mijn laptop als 5.1? Toen ik deze laptop aanschafte is mij verteld dat deze 5.1 HD geluid mogelijk was. In het software programma van Realtek staat er een optie aangevinkt "Koppel hetzelfde type ingangsaansluiting, bijv. Lijn-in en microfoon, als één invoerapparaat".

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38

FeaR

In GoT we trust

De twee uitgangen die jij noemt zijn wellicht één uitgang (groen) en één ingang (roze). Je kan je Creative set alleen op de groene uitgang aansluiten aangezien de andere een ingang is voor een microfoon. Met deze analoge uitgang van je laptop zal je nooit 5.1 geluid krijgen. Er zijn wel mogelijkheden om met splitters te werken (van 3,5mm jack naar twee maal RCA en dan van twee maal RCA via een gameconsole adapter naar 3 maal 3,5 mini-jack) maar dan heb je nog steeds geen echt 5.1 geluid. Die adapters maken dan van een 2.0 signaal een soort mix zodat het als 5.1 klinkt.

De reden dat er tegen je gezegd is dat je laptop 5.1 uit kan sturen is wellicht omdat deze S/PDIF out heeft. Dan kan je met één kabel wel meerkanaals geluid versturen. Nadeel is alleen dat het dan om een digitale kabel gaat en deze kan je weer niet zomaar op je T6060 aansluiten. Overigens durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen of jouw laptop S/PDIF uit heeft, want kan zo 1-2-3 de specsheet niet vinden...

Maar lang verhaal kort:
Met alleen die uitgang die je nu hebt en met het setje wat je nu hebt ga je nooit echt 5.1 geluid krijgen. Dan moet je of met adapters gaan werken, maar dan nog heb je geen echt 5.1 geluid maar een upmix van 2.0. Andere mogelijkheid is eerst nakijken of je laptop inderdaad S/PDIF out heeft en dan een geluidssetje kopen met een S/PDIF ingang...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Arnold89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-02-2021
Bedankt voor je bericht. Mijn laptop heeft S/PDIF. Is het mogelijk door middel van een 3,5m jack S/PDIF geluid te versturen naar 3 normale 3,5jacks, dmv splitter?