Dreigende ADSL-afsluiting KPN/Tele2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wollum
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09-2022
Al enkele jaren maken we thuis gebruik van telefonie van Pretium, terwijl we voor internet tegenwoordig Tele2 hebben (was vroeger Zonnet, later Versatel en nu dus Tele2, ADSL connected by KPN). We krijgen voor het internet dus een factuur van KPN en een factuur van Tele2. Nu heeft zich het volgende probleem voorgedaan. Mijn vader heeft gereageerd op een aanbieding van Pretium om te gaan bellen via internet. Dit biedt Pretium sinds kort aan via een dochteronderneming: www.suprieur.com. Inmiddels zijn we hier thuis op aangesloten, werkt ook. Het probleem is echter dat we gisteren een brief van KPN kregen dat onze telefoonverbinding wordt afgesloten. Dat klinkt wel logisch. Echter, er stond ook bij dat tevens onze ADSL-verbinding wordt afgesloten!

Ik snap dus niet waarom ook de ADSL-verbinding wordt afgesloten. Mijn vader heeft geen opdracht gegeven aan wie dan ook om het ADSL-abonnement op te zeggen o.i.d. Nu heb ik gebeld met Tele2, en die zeggen dat dit gebeurt omdat als je gaat bellen via internet dit altijd gebeurt. Ik weet niet goed of dit waar is. We hebben de helpdesk van KPN ook verschillende keren gebeld, maar elke medewerker zegt daar weer iets anders. De één zegt dat onze ADSL-verbinding daadwerkelijk afgesloten gaat worden, terwijl de ander zegt dat de brief wat dit betreft niet klopt. Is er iemand op dit forum die mij kan vertellen hoe de vork in de steel zit? Ik zou daar echt enorm mee geholpen zijn. Heb nu echt geen flauw idee of ik binnenkort geen ADSL-verbinding meer heb met alle narigheid vandien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-03 13:43
beetje offtopic:
volgens mij had ik ooit wat op radar gehoord over Pretium dat het aan oplichtings praktijken deed enzo.
edit: bron: http://www.connexie.nl/ac...koopmethodes_pretium.html

[ Voor 29% gewijzigd door dragontje124 op 14-10-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41
Wat staat er in de brieven van KPN en alle partijen? Lees het is allemaal rustig door en onderneem actie dat je niet akkoord gaat (waarschijnlijk te laat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 20:28
In dit woordje zit de crux.

Vroeger, ja heel vroeger was er alleen mxstream dat nu 'ADSL connected by KPN' heet. De gedeelde factuur waar KPN je het ADSL verbinding deel factureert en een ISP je het 'internet toegang & diensten' deel.

Als je dat hebt, die gedeelde factuur is het ADSL deel gekoppeld aan je vaste lijn/abonnement inderdaad.

Wat er dan gebeurt is omdat je nu je vaste lijn om laat zetten naar een VoIP dienst wordt het nummer weg geporteerd van de vaste lijn naar een andere partij/netwerk/aanbieder toe. De vaste telefoonlijn wordt dan door KPN opgeheven, er zit immers ook geen nummer meer aanvast op de centrale. De gekoppelde ADSL dienst wordt dan ook beëindigd.

Bij veel aanbieders is dit tegenwoordig niet meer het geval, bij heel veel diensten van Tele2 ook niet meer en kan de vaste lijn gewoon opgeheven worden en blijft ADSL bestaan en eigenlijk 'alleen achter' op de koperdraad. Het delen van de draad (lijn) door vaste telefonie (nummer + kiestoon op de draad) en ADSL signaal (middels een splitter) wordt dan beëindigd en een van beide blijft alleen over.

De overstap naar deze aanbieding van Pretium met het hebben van deze ADSL abonnement dienst is niet heel handig doordat de gevolgen wellicht niet goed over geinformeerd is. En je krijgt tegenstrijdige berichten omdat voor 80% van de aansluitingen in Nederland ADSL inderdaad blijft bestaan en soms denkt men dat dit altijd zo is (of visa versa! dan denkt men dat alles stopt bij opheffen telefonie en dat is allang niet meer zo in de meeste situaties).

Tele2 kan niets doen behalve je weer aansluiten straks. Die krijgt notificatie van KPN dat in opdracht van de klant het ADSL gedeelte opgeheven wordt. Ja in opdracht van de klant, die heft immers de vaste telefonie levering/dienst op van het vaste net.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 14-10-2009 21:27 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik vraag me af waarom/of ze pretium dan niet "gewoon" op het 2e aderpaar kunnen zetten :?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
fish schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:30:
Ik vraag me af waarom/of ze pretium dan niet "gewoon" op het 2e aderpaar kunnen zetten :?
Ik lees dat het nu Pretium is via een vaste lijn, dus Pretium neemt de techniek af bij KPN en neemt de facturatie volledig voor de rekening voor de vaste telefoon dienst (gelijk aan KPN vaste lijn dus technisch).

ALs Pretium daarna het gaat overzetten naar een 'internet bellen' techniek gaan ze het nummer van die lijn halen en die dienst dus stoppen neem ik aan. Zo lees ik het thans en vertaal het naar de techniek. Er is dus voo Pretium geen sprake van een 'aderpaar' voor telefonie, die hebben internet/IP nodig. Misschien zetten ze daarom ook ADSL over naar een andere dienst, dat zou nog wel kunnen. Want als ze vertrouwen op het bestaan van een internet abonnement dat de klant elders al heeft gaat dat hier juist niet op. Die heft zich op als gevolg van de eerste stap.

Al met al blijft het een beetje gissen wat Pretium nu doet natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 14-10-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wollum
bjck, bedankt voor je antwoord! Ik begin enigszins te begrijpen wat er aan de hand is. Het klopt dat we thuis idd een oud mxstream-abbo hebben. Ik vond het sowieso niet verstandig van m'n vader om over te stappen op die nieuwe dienst van Pretium, maar kon ook niet goed achterhalen wat de eventuele nadelige gevolgen zouden zijn. Ze hebben ook met geen woord gerept over de mogelijkheid dat het huidige probleem zou kunnen ontstaan. Hoe dan ook, je zit nu vast aan het getekende contract met hen natuurlijk :s. Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat wijsheid is op dit moment. Hoe kan ik de problematiek zo beperkt mogelijk houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wollum schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:04:
bjck, bedankt voor je antwoord! Ik begin enigszins te begrijpen wat er aan de hand is. Het klopt dat we thuis idd een oud mxstream-abbo hebben. Ik vond het sowieso niet verstandig van m'n vader om over te stappen op die nieuwe dienst van Pretium, maar kon ook niet goed achterhalen wat de eventuele nadelige gevolgen zouden zijn. Ze hebben ook met geen woord gerept over de mogelijkheid dat het huidige probleem zou kunnen ontstaan. Hoe dan ook, je zit nu vast aan het getekende contract met hen natuurlijk :s. Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat wijsheid is op dit moment. Hoe kan ik de problematiek zo beperkt mogelijk houden?
Als je naar 27m57s gaat van het geposter radar filmpje, je hebt drie maanden om op te zeggen bij een slechte voorlichting

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wollum
Tja, dat is voor op de iets langere termijn wellicht interessant, maar neemt niet weg dat mijn ADSL-verbinding over een aantal dagen afgesloten gaat worden als ik het goed begrijp. Ik krijg de indruk dat ik dat afsluiten niet tegen kan houden en de enige optie dadelijk is om ergens een nieuw ADSL-abonnement af te sluiten met 4/5 weken wachttijd...:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
wollum schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:33:
Tja, dat is voor op de iets langere termijn wellicht interessant, maar neemt niet weg dat mijn ADSL-verbinding over een aantal dagen afgesloten gaat worden als ik het goed begrijp. Ik krijg de indruk dat ik dat afsluiten niet tegen kan houden en de enige optie dadelijk is om ergens een nieuw ADSL-abonnement af te sluiten met 4/5 weken wachttijd...:s
Voor de afsluiting van je ADSL abonnement kan je Tele2 vragen of ze zo snel mogelijk je weer willen her-aansluiten op hun nieuwe dienst. Dan heb je geen mxstream meer maar ben je wel weer online via Tele2. Of je kabelaar of andere ADSL ISP.

Als je technisch twee telefoonlijnen naar je huis hebt (tweede altijd ongebruikt geweest) kan Tele2 je levering al opstarten ondanks die andere nog in opheffing zit. Als het maar 1 lijn (aderpaar) is zullen ze moeten wachten tot de lopende actie is uitgevoerd. Je kabelaar kan sowieso al beginnen.

Of levert Pretium bij hun 'internet bellen' dienst ook internet? Misschien nemen zij de ADSL dienst wel over bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wollum
Pretium levert idd wel internet, maar heb inmiddels m'n buik wel vol van hen...heb dus niet zo'n zin om te kijken of zij het over kunnen nemen.
Denken jullie dat KPN niet in staat is deze actie ongedaan te maken? Ik bedoel, zij denken dat het mijn wens is om de boel op te heffen terwijl dit niet zo is. Ik zou ook kunnen proberen of Pretium bereid is de boel terug te draaien zodat het nummer weer teruggeporteerd wordt naar KPN of kan dat niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-05 22:13
Als je overgaat op bellen over internet krijg je inderdaad dus ook internet van pretium. Met als gevolg dat pretium zegt en daardoor aangeeft bij je isp dat ze inet+bellen voor jou gaan verzorgen en je abb daar wordt opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wollum
SharpEdgeOne schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:51:
Als je overgaat op bellen over internet krijg je inderdaad dus ook internet van pretium. Met als gevolg dat pretium zegt en daardoor aangeeft bij je isp dat ze inet+bellen voor jou gaan verzorgen en je abb daar wordt opgezegd.
Dat klopt niet hoor. Het ging hier enkel om bellen over internet via Suprieur (aan Pretium gelieerde toko) op basis van een bestaande internetverbinding. Ze hebben nooit gezegd dat dit inclusief internet is en geloof dus ook niet dat ze van plan zijn dit te leveren.

[ Voor 3% gewijzigd door wollum op 15-10-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 16:38

Foamy

Fulltime prutser

wollum schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:39:
Pretium levert idd wel internet, maar heb inmiddels m'n buik wel vol van hen...heb dus niet zo'n zin om te kijken of zij het over kunnen nemen.
Denken jullie dat KPN niet in staat is deze actie ongedaan te maken? Ik bedoel, zij denken dat het mijn wens is om de boel op te heffen terwijl dit niet zo is. Ik zou ook kunnen proberen of Pretium bereid is de boel terug te draaien zodat het nummer weer teruggeporteerd wordt naar KPN of kan dat niet meer?
Aangezien alles reeds in gang gezet is: dat word hem niet meer... Dan zul je moeten wachten totdat alles omgezet is, en dan kun je alles pas weer terug laten draaien.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-04 20:17
De enige die afsluiting wellicht nog kan voorkomen is KPN zelf en dan wel de afdeling klantreacties. Die kunnen nagenoeg rechtstreeks een techneut in de centrale een afsluiting laten voorkomen. Ik heb het nummer niet zo bij de hand helaas. Ik heb op die manier zelf 1x een ADSL afsluiting weten te voorkomen (lang KPN ADSL+Digitale TV verhaal) en 1x een door kpn per abuis weggegooide mailbox (hoofdaccount) laten reanimeren (Planet->KPN migratie probleempje ahum). Aan de gewone helpdesk heb je niets, je moet de afdeling klant reacties hebben.De vraag is alleen of ze erg hard voor je gaan lopen aangezien de problemen veroorzaakt worden door een andere partij.

Ik persoonlijk zal nooit, nee nooit nog een ADSL abonnement doorvoeren naar een ander bedrijf dan KPN zelf. Ik ben eerlijkwaar bijna 1 jaar bezig geweest om alle abonnementskosten ed weer recht getrokken te krijgen. Ik heb uiteindelijk wel schadevergoeding gehad omdat alle problemen door KPN zelf veroorzaakt waren, om precies te zijn een ongeoorloofde handeling van een medwerker van een extern callcenter die digitale TV probeerde aan te smeren waar ik geen toestemming voor had gegeven.

Suc6, zorg maar vast voor een stevige neut, die ga je nodig hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wollum
Ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe ADSL-verbinding aangevraagd bij Online op het tweede aderpaar. Nu belde ik zojuist met Online en zeggen ze dat ze niet op het tweede aderpaar kunnen leveren. Ze heeft ook nog contact gezocht met KPN en die zeggen hetzelfde. Rara, hoe kan dit? Ik heb het ISRA-punt gecheckt en er zijn 2 ongebruikte aders. Heeft de KPN geen zin om een 2e lijn te activeren of kan het zijn dat ondanks dat ik een vrij aderpaar heb, er toch geen ADSL op geleverd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 17:48
wollum schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:58:
Ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe ADSL-verbinding aangevraagd bij Online op het tweede aderpaar. Nu belde ik zojuist met Online en zeggen ze dat ze niet op het tweede aderpaar kunnen leveren. Ze heeft ook nog contact gezocht met KPN en die zeggen hetzelfde. Rara, hoe kan dit? Ik heb het ISRA-punt gecheckt en er zijn 2 ongebruikte aders. Heeft de KPN geen zin om een 2e lijn te activeren of kan het zijn dat ondanks dat ik een vrij aderpaar heb, er toch geen ADSL op geleverd kan worden?
Heel eenvoudig, jij kunt niet beslissen waarop er geleverd wordt. Heb jij al een actieve telefoonlijn (analoog via kpn pretium of tele 2) dan leveren ze op diezelfde lijn, heb jij nog geen enkele actieve lijn leveren ze standaard meestal op het 2e aderpaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wollum
Uhh, dat lijkt me in tegenspraak met wat 'bjck' in zijn laaste reactie in dit topic heeft gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
wollum schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:58:
Zo'n beetje alle kabels die naar de huizen lopen zijn 2x2, dus binnen klaar voor 2 lijnen (2 aderparen). Dit betekent niet dat die ook tot aan de centrale zijn gekoppeld en dus bruikbaar voor direct aansluiten (voorraad). Deze kan voor je deur ongekoppeld zijn in het trottoir of elders onderweg.

De aanname dat als je er twee ziet dat deze ook beide aanwezig / bruikbaar zijn voor levering zonder meer is helaas incorrect. Om hierop toch te leveren moet een ISP hele hoge kosten maken zodat een tweede lijn te laten activeren en doet een ISP dus niet.
Mgear schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:59:
[...]

Heel eenvoudig, jij kunt niet beslissen waarop er geleverd wordt. Heb jij al een actieve telefoonlijn (analoog via kpn pretium of tele 2) dan leveren ze op diezelfde lijn, heb jij nog geen enkele actieve lijn leveren ze standaard meestal op het 2e aderpaar.
Dat is niet het geval, er zijn twee type aanleg. Shared met je telefoonnummer op dezelfde lijn als je dat aangeeft of op een nieuwe (vrije) lijn leveren. Die tweede is hier het geval in de aanvraag en die 2de lijn is er niet op het adres meldt Online.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 19-10-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wollum
Ok, dus dit betekent kort en goed dat er niks anders opzit dan te wachten tot de oude lijn wordt opgeheven (30 okt) en dan de nieuwe aanvraag in te laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 17:16
Ben ik de enige die erg nieuwsgierig is wat er met het telefonie abbo gebeurd op het moment dat er weer internet word aangevraagd via Online?

Van al het bovenstaande begrijp ik namelijk dat er maar op één aderpaar geleverd wordt op zijn adres. Dus kan hij ook maar van één aanbieder internet afnemen, er vanuitgaande dat Suprieur bellen via een ADSL verbinding gaat die ook door Suprieur geleverd wordt.

Het bellen van de KPN heeft overigens weinig zin volgens mij. Zij voeren namelijk een opdracht uit die vanuit Pretium/ Suprieur is gedaan. Die kun jij volgens mij niet ongedaan maken. Dat kan alleen je nieuwe telefonie provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1 aderpaar? .. volgens mij legde ze in voor de oorlog al 2. nou ja mischien net na de 2e werldoorlog.

hoe oud is dat kot ?

laar maar ik lees het al 2 aderparen

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 19-10-2009 20:40 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wollum
Telefoon abbo van Pretium/Suprieur staat los van internet, gebeurt dus niets mee als het goed is.

Heb Telfort aan de lijn gehad...zij beweren dat ze wel zonder meerkosten ADSL over het 2e aderpaar kunnen leveren. Ben benieuwd of ze daar weer op terug gaan komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 17:16
Wollum, je gaat toch bellen via internet? Dan staat internet (en het tweede aderpaar) daar niet geheel los van. Het zou heel goed kunnen dat je signaal wat minder word door gebruik van het tweede paar, ivm overspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 17:48
bjck schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:09:
[...]

Zo'n beetje alle kabels die naar de huizen lopen zijn 2x2, dus binnen klaar voor 2 lijnen (2 aderparen). Dit betekent niet dat die ook tot aan de centrale zijn gekoppeld en dus bruikbaar voor direct aansluiten (voorraad). Deze kan voor je deur ongekoppeld zijn in het trottoir of elders onderweg.

De aanname dat als je er twee ziet dat deze ook beide aanwezig / bruikbaar zijn voor levering zonder meer is helaas incorrect. Om hierop toch te leveren moet een ISP hele hoge kosten maken zodat een tweede lijn te laten activeren en doet een ISP dus niet.

[...]

Dat is niet het geval, er zijn twee type aanleg. Shared met je telefoonnummer op dezelfde lijn als je dat aangeeft of op een nieuwe (vrije) lijn leveren. Die tweede is hier het geval in de aanvraag en die 2de lijn is er niet op het adres meldt Online.
Ik weet dat heel goed, maar online doet dat niet. Ze gaan namelijk niet voor jou lijnhuur betalen als er al een lijn ligt waar jij voor betaald >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wollum
MadDonkey schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:48:
Wollum, je gaat toch bellen via internet? Dan staat internet (en het tweede aderpaar) daar niet geheel los van. Het zou heel goed kunnen dat je signaal wat minder word door gebruik van het tweede paar, ivm overspraak.
Hoezo? Ik gebruik dadelijk maar 1 van de aderparen, de huidige ADSL-verbinding van KPN/Tele2 op het 1e aderpaar wordt immers per 30okt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wollum
Mgear schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:34:
[...]

Ik weet dat heel goed, maar online doet dat niet. Ze gaan namelijk niet voor jou lijnhuur betalen als er al een lijn ligt waar jij voor betaald >:)
Hmm, ik betaal slechts tot 30 okt voor die lijn...dus dat argument snijdt geen hout lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251048

wollum schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:14:
Al enkele jaren maken we thuis gebruik van telefonie van Pretium, terwijl we voor internet tegenwoordig Tele2 hebben (was vroeger Zonnet, later Versatel en nu dus Tele2, ADSL connected by KPN). We krijgen voor het internet dus een factuur van KPN en een factuur van Tele2. Nu heeft zich het volgende probleem voorgedaan. Mijn vader heeft gereageerd op een aanbieding van Pretium om te gaan bellen via internet. Dit biedt Pretium sinds kort aan via een dochteronderneming: www.suprieur.com. Inmiddels zijn we hier thuis op aangesloten, werkt ook. Het probleem is echter dat we gisteren een brief van KPN kregen dat onze telefoonverbinding wordt afgesloten. Dat klinkt wel logisch. Echter, er stond ook bij dat tevens onze ADSL-verbinding wordt afgesloten!

Ik snap dus niet waarom ook de ADSL-verbinding wordt afgesloten. Mijn vader heeft geen opdracht gegeven aan wie dan ook om het ADSL-abonnement op te zeggen o.i.d. Nu heb ik gebeld met Tele2, en die zeggen dat dit gebeurt omdat als je gaat bellen via internet dit altijd gebeurt. Ik weet niet goed of dit waar is. We hebben de helpdesk van KPN ook verschillende keren gebeld, maar elke medewerker zegt daar weer iets anders. De één zegt dat onze ADSL-verbinding daadwerkelijk afgesloten gaat worden, terwijl de ander zegt dat de brief wat dit betreft niet klopt. Is er iemand op dit forum die mij kan vertellen hoe de vork in de steel zit? Ik zou daar echt enorm mee geholpen zijn. Heb nu echt geen flauw idee of ik binnenkort geen ADSL-verbinding meer heb met alle narigheid vandien...
Pretium levert een voip dienst. Voip gaat via internet, dit kan dus zowel adsl / kabel zijn. Pretium verkoopt alleen adsl. Alleen jouw adsl verbinding loopt via Tele2, die het op zijn beurt weer gebruik maakt van het KPN netwerk. Wat er nu gebeurd is het volgende.

Pretium heeft jouw een aanbieding gedaan om te bellen via voip, om dat te doen moeten hun ook adsl gaan leveren, maar de adsl lijn is al bezet, dus maken ze de hele lijn schoon. Waarschijnlijk zal je wel een paar dagen / max 1 week zonder internet zitten.

Die brieven van KPN en Tele2 kloppen, aangezien je met beide providers de dienst beëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wollum
Een blik op www.suprieur.nl zou je leren dat Suprieur alleen over bellen gaat, ze gaan er bij deze dienst vanuit dat je al een bestaande ADSL-verbinding hebt.

Overigens is die website dubieus, je kunt alleen informatie zien als je een account hebt. Is op www.pretium.nl trouwens ook zo als je meer info wilt over hun ADSL-producten. Beetje jammer dat mijn vader in zee is gegaan met deze providers.

[ Voor 43% gewijzigd door wollum op 20-10-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251048

Je weet dat je binnen 7 of 8 werkdagen altijd van de koop mag afzien? Ik zou gewoon een all in one aanbieder zoeken van ziggo / tele2 / kpn / online whatever jouw het beste lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Anoniem: 251048 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:43:
[...]

Pretium levert een voip dienst. Voip gaat via internet, dit kan dus zowel adsl / kabel zijn. Pretium verkoopt alleen adsl. Alleen jouw adsl verbinding loopt via Tele2, die het op zijn beurt weer gebruik maakt van het KPN netwerk. Wat er nu gebeurd is het volgende.

Pretium heeft jouw een aanbieding gedaan om te bellen via voip, om dat te doen moeten hun ook adsl gaan leveren, maar de adsl lijn is al bezet, dus maken ze de hele lijn schoon. Waarschijnlijk zal je wel een paar dagen / max 1 week zonder internet zitten.

Die brieven van KPN en Tele2 kloppen, aangezien je met beide providers de dienst beëindigd.
Als het echt VoIP is dan hoeft er helemaal niets te gebeuren met die internetverbinding. In dit geval lijkt het er meer op dat er sprake is van VoATM of dat (zoals iemand al eerder aanhaalde) de fysieke lijn van KPN wordt overgenomen door Pretium. In dat laatste geval krijg je dus inderdaad de nodige brieven van KPN over het afsluiten van de lijn enzo. Vaak is het echter ook zo dat de verwoording van die brieven niet helemaal klopt omdat ze gebruik maken van een standaard brief. Dan gebeurt er eigenlijk iets anders dan er in de brief staat. Het probleem bij KPN is nou net dat door die domme verwoording er bij de helpdesk ook onduidelijkheid is waardoor je meerdere antwoorden krijgt. Het enige wat je kunt doen is bezwaar maken tegen de verhuizing en proberen om alles ongedaan te krijgen omdat je dit niet met Pretium hebt afgesproken. Gezien het feit dat Pretium algemeen bekend staat om hun klantonvriendelijk beleid en andere zaken die nogal richting oplichting gaan (Radar, Kassa en noem ze maar op heeft ze meerdere malen in de uitzending gehad) moet je daar niets van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wollum
Volgens mij is het gewoon VoIP, staat ook op het bijgeleverde kastje, de ATA van Linksys/Cisco (http://www.voipshop.nl/pr...a2102-voip-router-ata.htm). Suprieur presenteert het wel als iets totaal nieuws, dus weet niet of het een specifieke vorm van VoIP is o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217341

Geachte wollum,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 20:45
Suprieur biedt een VoIP dienst aan die zou moeten gaan werken over je bestaande ADSL-aansluiting. Het probleem wat zich hier voordoet is dat ze de dienst aanbieden aan iemand met ADSL 'Connected by KPN'. Er zijn enkele partijen in NL die nog klanten hebben die ADSL hebben 'Connected by KPN' [sommige klanten van bv Online, XS4ALL en Tele2]. De telefoonlijn hoeft dan niet perse bij KPN te zitten, maar kan zoals dit geval, ook bij een CPS Provider zitten of geheel ondergebracht bij een aanbieder zoals Tele2 of Pretium die voor wat betreft telefonie alle kosten in rekening brengen. Geen kosten voor KPN wat betreft telefonie dus, maar het telefoonverkeer vindt nog wel plaats over het koperkabeltje van KPN. Men noemt dit ook wel Wholesale Line Rental [WLR]. Deze specifieke groep klanten van Online, XS4ALL en Tele2 kunnen niet overstappen op telefonie van bv Suprieur. Het probleem is namelijk dat Suprieur VoIP aanbiedt en dus je telefonnummer uit zal porteren en ADSL zonder vaste telefoonlijn [waarbij het telefonieverkeer over de koperkabeltjes loopt en niet internet] is bij deze providers met ADSL 'Connected by KPN' simpelweg niet mogelijk. Het zal er toe leiden dat je ADSL wordt opgeheven en je nummer wordt uitgeporteerd naar het platform van Suprieur. Je hebt dus en geen internet meer en geen telefonie [want geen internet].

Een oplossing als je eenmaal in deze situatie zit is er eigenlijk niet. Je kan wachten tot het allemaal is doorgevoerd en je dus zonder internet en telefonie zit, vervolgens ADSL aanvragen bij een ISP die geen telefoonlijn van KPN heeft en dan gebruik gaan maken van de VoIP dienst van suprieur. Dan zit je ongeveer een maand zonder ADSL en telefonie. Als je op tijd bent zou je de uitportering naar Suprieur tegen kunnen houden. Je moet dan tóch nog contact opnemen met je ISP om de automatische opheffing via KPN te annuleren. Direct contact opnemen met KPN heeft geen nut omdat als zij een uitporteringsorder krijgen ze mee moeten werken [telefonie] en de ADSL dienst is van een ISP dus daar mogen ze niet aanzitten.... Vrij vervelende situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMic
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-05-2021
Johny_B schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:55:
Suprieur biedt een VoIP dienst aan die zou moeten gaan werken over je bestaande ADSL-aansluiting. Het probleem wat zich hier voordoet is dat ze de dienst aanbieden aan iemand met ADSL 'Connected by KPN'. Er zijn enkele partijen in NL die nog klanten hebben die ADSL hebben 'Connected by KPN' [sommige klanten van bv Online, XS4ALL en Tele2]. De telefoonlijn hoeft dan niet perse bij KPN te zitten, maar kan zoals dit geval, ook bij een CPS Provider zitten of geheel ondergebracht bij een aanbieder zoals Tele2 of Pretium die voor wat betreft telefonie alle kosten in rekening brengen. Geen kosten voor KPN wat betreft telefonie dus, maar het telefoonverkeer vindt nog wel plaats over het koperkabeltje van KPN. Men noemt dit ook wel Wholesale Line Rental [WLR]. Deze specifieke groep klanten van Online, XS4ALL en Tele2 kunnen niet overstappen op telefonie van bv Suprieur. Het probleem is namelijk dat Suprieur VoIP aanbiedt en dus je telefonnummer uit zal porteren en ADSL zonder vaste telefoonlijn [waarbij het telefonieverkeer over de koperkabeltjes loopt en niet internet] is bij deze providers met ADSL 'Connected by KPN' simpelweg niet mogelijk. Het zal er toe leiden dat je ADSL wordt opgeheven en je nummer wordt uitgeporteerd naar het platform van Suprieur. Je hebt dus en geen internet meer en geen telefonie [want geen internet].

Een oplossing als je eenmaal in deze situatie zit is er eigenlijk niet. Je kan wachten tot het allemaal is doorgevoerd en je dus zonder internet en telefonie zit, vervolgens ADSL aanvragen bij een ISP die geen telefoonlijn van KPN heeft en dan gebruik gaan maken van de VoIP dienst van suprieur. Dan zit je ongeveer een maand zonder ADSL en telefonie. Als je op tijd bent zou je de uitportering naar Suprieur tegen kunnen houden. Je moet dan tóch nog contact opnemen met je ISP om de automatische opheffing via KPN te annuleren. Direct contact opnemen met KPN heeft geen nut omdat als zij een uitporteringsorder krijgen ze mee moeten werken [telefonie] en de ADSL dienst is van een ISP dus daar mogen ze niet aanzitten.... Vrij vervelende situatie.
Ik ken iemand die ook in een soortgelijke situatie zit: heeft nu ADSL via Online en telefoon via Pretium en wil naar Voip van suprieur via het bestaande ADSL.

Echter begrijp ik een ding niet. Mijn eigen situatie is als volgt.
Ik heb ADSL via Online. Dit gaat via het KPN netwerk. Bij het aanvragen van ADSL had ik geen vaste telefonie en had dus het KPN netwerk niet in gebruik. Bij het aanvragen van ADSL via Online hebben zij de KPN lijn in gebruik genomen. Online huurt de lijn dan van KPN en berekent die kosten door naar mij. Ik betaal dus alleen aan Online zelf voor ADSL en een stukje huur van de lijn.

Wanneer ik dus telefonie via ADSL van bv suprieur zou nemen zou er dus weinig veranderen. Ik krijg een nummer (Voip) en het ADSL blijft zoals het is.

Ik krijg dan het idee dat als ik wel een telefoonabbonement zou hebben dan zou suprieur het oude telefoon abbonement opzeggen (dit wordt immers overbodig) incl de huur van de lijn van KPN en daardoor de ADSL van Online (welke afhankelijk is van de lijn) om zeep helpen. Volgens mij is dat dus de fout want alleen huur van de KPN lijn zonder analoog telefoon abbonement moet toch ook kunnen.

Voor Tele2 zou dan hetzelfde als Online moeten gelden. Alleen de huur van de KPN lijn in stand houden t.b.v. ADSL en het telefonie abbonement opzeggen.

Of heb ik het mis?

DrMic
Pagina: 1