Toon posts:

Realtek ac 97 Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 322266

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik heb sinds gister windows 7. Maar al sinds de installatie staat er onderin een speaker met een rood kruis.

Ik heb een realtek ac 97. Maar hij staat helemaal niet in mijn apparaatbeheer. Wel de driver gezocht en die geinstaleerd. Maar niets.

Ik krijg alleen te zien: Geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd

High Definition audiobesturing doet het nog wel

Zou iemand mij kunnen helpen

Alvast bedankt

• Anauv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 16:19
Probeer eens je drivers te installeren? Als er geen drivers voor Windows 7 zijn, kan je die van Vista proberen.

NDH Automotive: https://ndh.nu/

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 18:43
Gozertjuhh, hij zegt dus dat ie al de drivers heeft geïnstalleerd.

Kan het zijn dat de boel op 'mute' staat als de driver correct is geïnstalleerd?

[Voor 14% gewijzigd door Wiethoofd op 14-10-2009 20:31]

Wiethoofds meuk en 'overige'

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik denk dat je toch de realtek drivers moet installeren, deze zorgen dat audiodevices erbij komen, deze staan nu waarschijnlijk ergens anders als een system device o.i.d.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Wiethoofd
meuk: Realtek HD Audio 2.31 staat keurig de nieuwste versie.

Topicstarter
Nee want als ik op volume klik in configuratiescherm geeft hij dus weer dezelfde fout: Geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd

Heb ook de stekkers en de boxen nagekeken

• Wiethoofd
Met de fout die je zegt is er gewoon geen goede driver geïnstalleerd. Welke bits-versie van Windows 7 draai je?

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Anoniem: 322266 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:37:
Nee want als ik op volume klik in configuratiescherm geeft hij dus weer dezelfde fout: Geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd

Heb ook de stekkers en de boxen nagekeken
Plaats hier eens een afbeelding van je apparaatbeheer van je computer.

Topicstarter
Hmm met die doet hij het nu idd wel

De vorige keer dat ik die gedownload had, deed hij het niet

Bedankt allemaal

Topicstarter
Hmm nu doen de boxen het wel
maar moet ik alles op zn hardst zetten om wat te horen en dan kraakt het als een gek bij luidere stukken

• Wiethoofd
Zet je Wave-volume eens omhoog in de Realtek driver, daarna je standaard windows volume omhoog.

Topicstarter
Hmm nu doet hij het weer niet.

Ging kijken via windows op er nog een update was voor de driver. Die was er, dus die geinstalleerd. En nu doet hij het weer niet.

Toen oude driver weer geinstalleerd. Maar nu nog niets

Nog iemand ideeën ??

Topicstarter
Hmm nogmaals de oude driver eroverheen gegooid
en die doet het nu wel
alleen wel dat je de boxen volledig moet openzetten

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Je moet waarschijnlijk eerst de busdriver installeren via een ms update bij mij weten...

[Voor 0% gewijzigd door Cleyman op 15-10-2009 13:20. Reden: typo]

Topicstarter
Heb ms update er nu 4 keer overheen laten lopen. Maar niets

Anoniem: 334327

Hoi djdoppie,

Ik weet niet of je probleem met het geluid al is opgelost, maar anders heb ik nog een mogelijke oplossing...

Ik had hetzelfde probleem met mijn geluid onder windows 7, soms werd de driver wel geinstalleerd maar verdween deze ook weer net zo snel als hij kwam.

toen ik een keer in mijn bios aan het rommelen was zag ik dat deze 2 jaar oud was. ik heb toen een bios-update uitgevoerd en tot mijn verbazing speelde het systeem gewoon geluid af en blijft dat tot op de dag van vandaag doen.

hopenlijk heb je er wat aan,

Groeten,

Antoon
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee