Toon posts:

Poort doorsluizen werkt weer eens niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb op mijn pc een webserver via XAMPP draaien. Dit omdat ik een aantal bestanden snel wil delen met iemand anders op het internet. Ik weet dat je deze niet zomaar voor de buitenwereld bereikbaar kunt maken, want daarvoor moet eerst de HTTPpoort nummer 80 opengezet worden. Ik ben in het bezit van een Speedtouch 780WL, de zogeheten Experiabox van KPN. Hierin is het mogelijk "spellen en applicaties te delen". Volgens mij is dat gewoon een amateuristische naam voor "portforwarding". Ik heb een nieuwe "applicatie" aangemaakt die poort 80 open zou moeten zetten. Deze heb ik aan mijn eigen pc gekoppeld, zodat poort 80 op mijn ip naar deze computer doorgesluisd zou moeten worden.

Op deze pc staat ook het "ozo geweldige" Norton Systemworks 2005 met z'n wormenbeveiliging. Hierin is het niet mogelijk om een poort te openen, dus dat heb ik maar even uitgezet. Ook Windows Firewall van XP staat nu uit. Nu zou je toch denken dat mijn webserver van buitenaf via poortje 80 bereikbaar zou moeten zijn, maar helaas. Ik heb hetzelfde geprobeerd met de FTP-server van XAMPP over poort 21 maar ook dat werkt niet. Wat doe ik nou niet goed?

Kan iemand mij misschien stap voor stap helpen met dit probleem?

Groeten,
Koen Brouwer

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 20:02 . Reden: FTP ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-03 15:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

portforwarding.com al eens geprobeerd?

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
IP van je provider niet toevallig veranderd?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn IP is niet veranderd, en portforward.com heeft geen zin, want ik weet wel hoe mijn router werkt. Het enige punt is dat ik denk dat mijn pc poort 80 blokkeert, alleen ik heb geen flauw idee hoe ik dit kan oplossen.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 20:18 ]

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:14
Waarom maak je eigenlijk een nieuwe applicatie aan als tussen de bestaande applicaties standaard "HTTP Server (World Wide Web)" staat? Misschien dat dit een conflict vormt, probeer die bestaande applicatie eens door te verwijzen naar jouw server.

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
wasted247 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:05:
IP van je provider niet toevallig veranderd?
Heeft er ook niks mee te maken. Niks met het forwarden an sich dan.

Kijk eens of je vanaf een andere PC op poort 80 kunt connecten. Kijk ook met look at lan of poort 80 wel open staat. Je hebt wel een TCP poort geforward?

[ Voor 4% gewijzigd door Saab op 15-10-2009 01:39 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:00:
Op deze pc staat ook het "ozo geweldige" Norton Systemworks 2005 met z'n wormenbeveiliging. Hierin is het niet mogelijk om een poort te openen, dus dat heb ik maar even uitgezet.
Begin eens met Norton grondig te deinstalleren (eventueel deinstallatie programma downloaden van de Symantec website), en dan nog eens te testen. Zeker de oudere Norton versies waren niet goed te deactiveren en blijven ook op de achtergrond processen verstoren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:09

IEF

Why so serious?

Begin eens te controleren wat er gebeurt als je van buitenaf poort 80 scant. Een portscan buiten je eigen netwerk (andere locatie en/of bijv. grc.com) zal je vertellen of de poort uberhaupt open staat.

Verder, elimineer gewoon zo veel mogelijk factoren zoals dat firewall pakket. En dan dus niet 'schakel het maar even uit', maar deinstalleer het gewoon.

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:25
Probeer die web server eerst es te berijken vanaf je eigen netwerk. Werkt dit niet, dan zit het bij de pc, werkt dit wel dan zit het bij je nat router.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:47

Matis

Rubber Rocket

Bij Wamp heb je een optie om je webserver publiekelijk te maken of alleen toegankelijk voor localhost.

Misschien is dat het probleem bij jou. Standaard staat WAMP alleen op localhost ;)

Om dit te testen zou je van bijvoorbeeld verschillende PC's in je LAN kunnen testen of dat zij wel op je webserver kunnen.

[ Voor 25% gewijzigd door Matis op 15-10-2009 11:05 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Pagina: 1