Toon posts:

Samsung Overlay Reclame maakt vernielt T.net ervaring

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik vind reclame op Tweakers (met mate) prima dus geen discussie hierover aub.
Ik wou jullie er alleen even opwijzen dat ik op m´n Netbook net een Samsung layover bannerreclame kreeg. Ik heb een netbook met 1024x600 resolutie en draai XP en Chrome als browser en die sloeg daarmee op tilt.

Ten eerste kreeg ik geen sluitknop te zien (dat kan er misschien aan liggen dat de banner niet gemaakt is voor lagere resoluties...omhoog scrollen werkte niet goed de banner ging schokkend mee zonder dat de knop verscheen). Ten tweede wou hij niet lekker draaien hij was vrijwel statisch iets met mooiere kleuren ofzo, maar had een animatie moeten zijn denk ik die niet ging draaien..Ten terde verdween hij wel na verloop van tijd maar pas na gigantische hickups.

Ik denk ik post het hier ff misschien hebben er meer mensen last van (bv op een netbook)

En nou hebben jullie zo´n mooie mobile site feature detection dus ik dacht misschien kan die ook gelinked worden aan de advertenties, zodat mensen met een lagere resolutie geen grote banner overlays krijgen voortaan.

EDIT ik zie hem nu wel netjes als blokreclame, dus het kan evt. ook gewoon een renderfout zijn geweest van Chrome of dat Adobe buggy was..maar jullie kunnen dat vast wel ff checken of er ook een overlay reclame in de draaimolen van reclame zit.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 19:53 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Die overlays kunnen inderdaad vrij pittig zijn, zowel qua omvang als qua vraag naar rekenkracht. De Philips overlay trok mijn P4 ook naar 80% CPU en vertraagde daardoor merkbaar mijn systeem, daarbij was die in totaal ook nog eens 1100KB groot. De Samsung overlay heb ik nog niet goed bekeken, maar ik kan me voorstellen dat zeker op een netbook dat er ook wel 'inhakt'.
En nou hebben jullie zo´n mooie mobile site feature detection dus ik dacht misschien kan die ook gelinked worden aan de advertenties, zodat mensen met een lagere resolutie geen grote banner overlays krijgen voortaan.
Het is inderdaad zo dat mobiele devices standaard geen flash-banners krijgen, maar een netbook valt daar niet onder. Je kan wel voor een grade kiezen zonder javascript ondersteuning, dan heb je ook geen banners (maar mis je ook een hoop functionaliteit).

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:20:
Die overlays kunnen inderdaad vrij pittig zijn, zowel qua omvang als qua vraag naar rekenkracht. De Philips overlay trok mijn P4 ook naar 80% CPU en vertraagde daardoor merkbaar mijn systeem, daarbij was die in totaal ook nog eens 1100KB groot. De Samsung overlay heb ik nog niet goed bekeken, maar ik kan me voorstellen dat zeker op een netbook dat er ook wel 'inhakt'.

[...]

Het is inderdaad zo dat mobiele devices standaard geen flash-banners krijgen, maar een netbook valt daar niet onder. Je kan wel voor een grade kiezen zonder javascript ondersteuning, dan heb je ook geen banners (maar mis je ook een hoop functionaliteit).
Thanks. Het meest vervelende is eigenlijk dat er gewoon geen sluitknop zat om snel op te kunnen drukken. Ik kreeg hem net nog een keer en op mijn resolutie zit er gewoon echt geen sluitknop op.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:22:
[...]

Thanks. Het meest vervelende is eigenlijk dat er gewoon geen sluitknop zat om snel op te kunnen drukken. Ik kreeg hem net nog een keer en op mijn resolutie zit er gewoon echt geen sluitknop op.
Dat zal dan denk ik inderdaad komen door het feit dat 'ie meescrolled. Dan is daar duidelijk niet (goed) nagedacht over lagere resoluties mbt de plaatsing van de sluitknop. Ik ben bang dat het al te laat is om te vragen om een aanpassing, maar het is wel iets dat we mee kunnen geven voor een volgende keer.

Overigens zou je die banner maar 1 keer horen te krijgen (vermits je cookies van doubleclick accepteert).

Intentionally left blank

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-02 22:06
Bij de Philips-banner zag ik geeneens een sluitknop terwijl de banner dwars door de kop van het artikel ging. Op zo een manier reclame maken is wel erg irriterend. Als dit vaker gaat gebeuren bij tweakers dan zal dit zeker niet in dank worden afgenomen door de lezers. :r :r

• Temptation
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een hele tijd waren ze er niet meer geweest deze irritante reclames. Dus ik dacht... Tweakers heeft zelf al ingezien dat deze reclames schade aan doen aan het imago van goede site zonder hinderlijke reclame. Maar ze zijn weer terug. Eerst de Samsung overlay, toen de Phillips en nu zag ik net ook nog een Sony PSP overlay die ik niet weg kon klikken. Zeer hinderlijk, Tweakers.net hou er alstublieft mee op

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-02 09:09
Temptation schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:06:
Een hele tijd waren ze er niet meer geweest deze irritante reclames. Dus ik dacht... Tweakers heeft zelf al ingezien dat deze reclames schade aan doen aan het imago van goede site zonder hinderlijke reclame. Maar ze zijn weer terug. Eerst de Samsung overlay, toen de Phillips en nu zag ik net ook nog een Sony PSP overlay die ik niet weg kon klikken. Zeer hinderlijk, Tweakers.net hou er alstublieft mee op
Je hebt een abo, waarom zet je de banners niet gewoon uit ? :P

Daarnaast iets met dat de marktsituatie van dit moment de positie van Tweakers.net niet echt sterk maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorrit op 21-10-2009 15:34 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:40
cc12 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:12:
Bij de Philips-banner zag ik geeneens een sluitknop terwijl de banner dwars door de kop van het artikel ging. Op zo een manier reclame maken is wel erg irriterend. Als dit vaker gaat gebeuren bij tweakers dan zal dit zeker niet in dank worden afgenomen door de lezers. :r :r
Nee dit is lekker constructief... :X

Tweakers.net is geen hobbyclub meer en moeten ook geld in het laatje brengen. Neemt niet weg dat een gematigd beleid ten aanzien van (grote) banners en overlays zal worden toegejuicht door de achterban. Maar ik moet zeggen dat ik geen storende dingen heb gezien de laatste maanden, dus daarvoor mijn complimenten!

• Temptation
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
abo heb ik afgesloten als reactie op de irritante advertenties

Verwijderd

Temptation schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:14:
abo heb ik afgesloten als reactie op de irritante advertenties
<ditmoetjenietalteserieusopvattenmodus>
Dan hebben ze in ieder geval hun doel bereikt :>
</ditmoetjenietalteserieusopvattenmodus>
Pagina: 1