Ik gok dat geen van de mensen, (of tenminste heel weinig mensen) die in dit forum komen met winlinux werken (zeker niet als die mensen al langer met linux werken).
Tja de reden is al genoemd. Ik gok dat er dus ook maar weinig mensen zijn hier die je verder kunnen helpen. Ikzelf zou het ook niet kunnen. Ik heb nog nooit met winlinux gewerkt, ik kan er dus ook geen mening over geven, maar ook ik hoor alleen negatieve verhalen om me heen erover van mensen die al langer met linux werken. Ik zou zeggen kijk eens of de website van winlinux niet iets van een mailinglijst of een forum bevat waarop je je probleem voor kunt leggen mocht je hier geen antwoord op je vragen krijgen.
Tja en voor de persoon die zegt dat linux niet een advanced OS is, tja daar kan ik maar een antwoord op verzinnen:
Euhm een klein vraagje: Sinds wanneer heeft driver-support iets te maken met "advanced OS"?

Okee als je nou gezegd had, dat het iets te maken zou hebben met gebruiksvriendelijkheid, dan was het een heel ander verhaal.
Tja en dan de opmerking dat het een andere partitie gebruikt dan windows betekent (in jouw ogen) dat zo'n beetje geen een OS buiten windows "advanced" is, aangezien bijna elke besturings-systeem zijn eigen filesystem gebruikt en je dus niet meerdere filesystemen kunt gebruiken op 1 partitie.
Het feit dat Linux wel FAT16/FAT32/NTFS ondersteunt (evenals een reeks andere filesystemen) vernoemen we dan maar niet he?
Zeker niet omdat je zogenaamde advanced windows bak het omgekeerde niet ondersteunt (ext2, reiserfs) en windows vaak zelfs doodleuk over onbekende file-systemen heen schrijft bij een installatie.
Verder geeft het aan, zoals hierboven al genoemd is, dat je nog nooit met linux gewerkt hebt, want dan zou je namelijk wel tot een heel andere conclusie gekomen zijn
Zorg dat wanneer je een dergelijke uitspraak doet, je in ieder geval verstand van zaken hebt en fundeer je mening dan ook fantsoenlijk.
Oh ja dan heb ik nog een vraag aan je.
Je zegt dat een van de punten die in jouw ogen een advanced OS maken, het kunnen installeren van een OS op dezelfde partitie als een reeds aanwezig systeem is.
Heb je wel eens geprobeerd om Windows op een systeem te installeren dat al op Linux, ***BSD, Unix, OS2 o.i.d. draaide te installeren? (dan had je namelijk dat argument wel van je lijstje gescrapt)
[edit: kleine toevoeging]