Toon posts:

Winlinux ervaringen deel ze met mij.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag iedereen die een beetje ervaring heeft met Winlinux, willen vragen deze hier te posten.

Onlangs heb ik Winlinux geinstalleerd maar helaas nog te veel fouten zoals het niet willen herkennen van mijn videokaart Voodoo Rush 8 MB 3DFX.

Als er mensen zijn die deze ervaring met Winlinux ook hebben gehad of heeft zou ik willen vragen deze hier te posten.

Ook wil ik graag weten wat je aan dit probleem hebt gedaan om het wel werkend te krijgen, zodat ik van alles kan proberen om het systeem draaiende te houden.

gtx

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Ik wil altijd graag mensen helpen, maar winlinux.. begin er echt niet aan :'(

Pak zoiets als mandrake 7.2, echt niet moeilijk te installeren! en veeeeeel beter.. je zult verbaast zijn

Winlinux is echt geen linux

Verwijderd

1: k*t met p*ren.

Linux is sowieso niks voor mij maar WimpLinux is echt smeken om gez*ik.

• jep

jep

Linux is voor sommige mensen gewoon te advanced tja.. maar winlinux.. das ook niet eens advanced :p

Verwijderd

Kun je mij het advanced gedeelte van linux even uitleggen ? Het is gewoon weer het zoveelste systeem dat achter de hardware ontwikkelingen aanloopt ... voorbeeldje hoelang bestaat USB en hoelang ondersteunt Linux USB (echt) ?

• jep

jep

Op zondag 04 maart 2001 03:15 schreef Keescpk het volgende:
Kun je mij het advanced gedeelte van linux even uitleggen ? Het is gewoon weer het zoveelste systeem dat achter de hardware ontwikkelingen aanloopt ... voorbeeldje hoelang bestaat USB en hoelang ondersteunt Linux USB (echt) ?
Duidelijk geen Linux gebruiker. Het is nog zo dat desktops meestal windows draaien, fabrikanten maken daarom vaak windows drivers (meestal ook linux, maar via hun website). Als fabrikanten dit niet doen doen andere mensen 't, dat duurt eventjes omdat ze het product eerst moeten krijgen enzo ;) windows drivers zitten er dan in.

Vergeet niet dat je bij linux 90% van de drivers bij je pakketje hebt zitten, en trouwens.. is linux niet advanced als de fabrikanten drivers te laat maken? Die logica vat ik niet helemaal.

Het hele linux systeem is gewoon oer super :P Bewezen door profs en door mij... dat zeg ik.. profs.. :P

:o

Verwijderd

Tuurlijk joh je bent een prof |:(

• jep

jep

Dat was een half geintje, maar je weet duidelijk niet waar je over praat, dus doe 't dan niet. No offence..

Verwijderd

Goed laat ik het anders zeggen mijn definitie van een advanced systeem is een systeem dat op zijn minst alle hardware per definitie herkent (ik zeg niet perfect aanstuurt dat is een ander verhaal). Omdat ik het dus onzin vindt dat een advanced systeem gebruik zou moeten maken van een eigen partitie (een advanced systeem zou zich aan moeten passen ,of op zijn minst zich moeten schikken naar, het aanwezige systeem) heb ik een versie van winlinux 2000 en phatlinux geprobeerd. Beide versies kwamen met onduidelijke foutmeldingen (die geen aanduidingen gaven omtrent het werkelijke probleem waar komt me dat ook alweer bekend van voor). Hoe je dit ook went of keert dat verwacht je niet van een advanced systeem.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wat voor foutmeldingen krijg je an allemaal?

[blaat]
wat een gezeik trouwens hierboven.. hij vraagt wat over winlinux en meteen ontstaat er alweer een flamewar over linux vs windows :(
[/blaat]

Verwijderd

Als ik me het goed herrinner kreeg ik onder winlinux een foutmelding die voor zover ik kon nagaan (maar je weet maar nooit) iets te maken had met mijn usb muis (iets met devcfg?) ga ik naar de winlinux site staat daar dat in de volgende versie van winlinux usb wordt ondersteunt en voor zover ik weet is er nog geen volgende versie verschenen valt mij van een os dat constant in ontwikkeling zou moeten zijn erg tegn.Phatlinux deed mij qua config eigenlijk een beetje denken aan een installatie procedure van DOS 5.0 of zoiets die had niet eens een driver voor mijn PCI16 sb geluidskaart. Je hebt trouwens gelijk een flamewar wil ik niet beginnen en daarom maak ik hier ook geen woord meer aan vuil moest het alleen effe kwijt :}. Overigens nog wel even dit : het feit dat er een zeg maar een hype is rondom linux kan in het nadeel werken doordat er teveel distributies zijn kan goed gaan maar wie coordineert dat ?

Verwijderd

Topicstarter
blijkbaar een verkeerde keuze geweest om iets over winlinux te vragen.
Maar goed, ben nog niet op geschoten

• jep

jep

Op zondag 04 maart 2001 03:43 schreef Keescpk het volgende:
Goed laat ik het anders zeggen mijn definitie van een advanced systeem is een systeem dat op zijn minst alle hardware per definitie herkent (ik zeg niet perfect aanstuurt dat is een ander verhaal). Omdat ik het dus onzin vindt dat een advanced systeem gebruik zou moeten maken van een eigen partitie (een advanced systeem zou zich aan moeten passen ,of op zijn minst zich moeten schikken naar, het aanwezige systeem) heb ik een versie van winlinux 2000 en phatlinux geprobeerd. Beide versies kwamen met onduidelijke foutmeldingen (die geen aanduidingen gaven omtrent het werkelijke probleem waar komt me dat ook alweer bekend van voor). Hoe je dit ook went of keert dat verwacht je niet van een advanced systeem.
Ik zeg toch dat winlinux bagger is en geen linux is? Nou kay, linux geeft JUIST goeie foutmeldingen, winlinux.... ik zei 't al.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 maart 2001 14:33 schreef j3p het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat winlinux bagger is en geen linux is? Nou kay, linux geeft JUIST goeie foutmeldingen, winlinux.... ik zei 't al.
Dat zal best als jij het zegt maar, kan je me dan ook vertellen waarom, en wat een goed alternatief is om toch windows erop te houden?, heb namelijk geen zin om me hele hd te formateren mij te belangrijke spullen op staan :?

• jep

jep

Op zondag 04 maart 2001 18:24 schreef Burglar het volgende:

[..]

Dat zal best als jij het zegt maar, kan je me dan ook vertellen waarom, en wat een goed alternatief is om toch windows erop te houden?, heb namelijk geen zin om me hele hd te formateren mij te belangrijke spullen op staan :?
Je kunt een partitie maken met al je spullen erop, of de bestaande laten staan, evt met windows map en al. Die ziet bijv Linux Mandrake vanzelf, en sluit hij aan op 't bestands systeem zodat je alle files ook in linux kan gebruiken :)

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 03:43 schreef Keescpk het volgende:
Goed laat ik het anders zeggen mijn definitie van een advanced systeem is een systeem dat op zijn minst alle hardware per definitie herkent.
Tsja, als je het zo bekijkt dan zijn alle systemen nogal primitief.
Omdat ik het dus onzin vindt dat een advanced systeem gebruik zou moeten maken van een eigen partitie (een advanced systeem zou zich aan moeten passen ,of op zijn minst zich moeten schikken naar, het aanwezige systeem) heb ik een versie van winlinux 2000 en phatlinux geprobeerd.
Wat ik niet snap is dat jij nu over een advanced systeem zit te lullen, zegt dat linux dat niet is en dat dat je tegenvalt, maar ondertussen wil je er helemaal geen 1! (of reken jij windows wel als advanced systeem? vind jij dat die zich beter aanpast? laat me niet lachen)
Beide versies kwamen met onduidelijke foutmeldingen (die geen aanduidingen gaven omtrent het werkelijke probleem waar komt me dat ook alweer bekend van voor).
Dat komt mij bekend voor van Windows
Hoe je dit ook went of keert dat verwacht je niet van een advanced systeem.
<G> Jij geeft er wel blijk van dat je totaal geen verstand van de materie hebt.
</offtopic>
Over winlinux: Winlinux is bedoeld voor mensen die windows alike dingen willen en linux te moeilijk vinden en de kracht van linux niet nodig hebben ofzo. Winlinux is ook gewoon linux en geen windows en dus niet zo simpel als windows (ok ok, aardig simpel, leuk misschien om er dag mee te spelen, maar als werk systeem heb je er gewoon _nix_ aan, omdat je niet de voordelen van linux goed kan benutten en wel enkele van de 'nadelen' hebt, zoals dat het ingewikkeld is, wat ik persoonlijk onzin vind.) Winlinux is een product dat op de hype rond linux inspeelt en niet iets dat van goede kwaliteit is of makkelijker dan windows. Als je linux wilt: Neem een echte distro: Debian, Suse, Mandrake of Red Hat oid. Als je simpel wil en makkelijk: Neem gewoon windows, maar er tussen in sux gewoon.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
Omdat ik het dus onzin vindt dat een advanced systeem gebruik zou moeten maken van een eigen partitie (een advanced systeem zou zich aan moeten passen ,of op zijn minst zich moeten schikken naar, het aanwezige systeem)
Als er een systeem is wat eenkennig is wat filesystems betreft is het widows wel |:( aleen Fatxx en de NT versies kunnen dan nog NTFS aan. Linux ondersteund een hele rits bestandssytemen waaronder fatxx. Als ik mij niet vergis kan linux ook op een fat partitie, al is dat niet slim....

Al jouw argumenten getuigen van weinig kennis van linux. Vind ik niet erg, maar ga dan niet ongefundeerd zitten blaten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 maart 2001 20:39 schreef balk het volgende:

[..]

Als er een systeem is wat eenkennig is wat filesystems betreft is het widows wel |:( aleen Fatxx en de NT versies kunnen dan nog NTFS aan. Linux ondersteund een hele rits bestandssytemen waaronder fatxx. Als ik mij niet vergis kan linux ook op een fat partitie, al is dat niet slim....

Al jouw argumenten getuigen van weinig kennis van linux. Vind ik niet erg, maar ga dan niet ongefundeerd zitten blaten.
Hallo, 8-)
Ik vraag wat over WINLINUX, krijg ik toch rare antworden over advanced systeem etc.
Niemand ervaring of tips om WINLINUX te draaien met mijn videokaart en andere hardware?

Verwijderd

Ik gok dat geen van de mensen, (of tenminste heel weinig mensen) die in dit forum komen met winlinux werken (zeker niet als die mensen al langer met linux werken).

Tja de reden is al genoemd. Ik gok dat er dus ook maar weinig mensen zijn hier die je verder kunnen helpen. Ikzelf zou het ook niet kunnen. Ik heb nog nooit met winlinux gewerkt, ik kan er dus ook geen mening over geven, maar ook ik hoor alleen negatieve verhalen om me heen erover van mensen die al langer met linux werken. Ik zou zeggen kijk eens of de website van winlinux niet iets van een mailinglijst of een forum bevat waarop je je probleem voor kunt leggen mocht je hier geen antwoord op je vragen krijgen.

Tja en voor de persoon die zegt dat linux niet een advanced OS is, tja daar kan ik maar een antwoord op verzinnen: :? :( |:( :o >:)

Euhm een klein vraagje: Sinds wanneer heeft driver-support iets te maken met "advanced OS"?|:( Okee als je nou gezegd had, dat het iets te maken zou hebben met gebruiksvriendelijkheid, dan was het een heel ander verhaal.
Tja en dan de opmerking dat het een andere partitie gebruikt dan windows betekent (in jouw ogen) dat zo'n beetje geen een OS buiten windows "advanced" is, aangezien bijna elke besturings-systeem zijn eigen filesystem gebruikt en je dus niet meerdere filesystemen kunt gebruiken op 1 partitie.
Het feit dat Linux wel FAT16/FAT32/NTFS ondersteunt (evenals een reeks andere filesystemen) vernoemen we dan maar niet he?
Zeker niet omdat je zogenaamde advanced windows bak het omgekeerde niet ondersteunt (ext2, reiserfs) en windows vaak zelfs doodleuk over onbekende file-systemen heen schrijft bij een installatie.

Verder geeft het aan, zoals hierboven al genoemd is, dat je nog nooit met linux gewerkt hebt, want dan zou je namelijk wel tot een heel andere conclusie gekomen zijn

Zorg dat wanneer je een dergelijke uitspraak doet, je in ieder geval verstand van zaken hebt en fundeer je mening dan ook fantsoenlijk.

Oh ja dan heb ik nog een vraag aan je.
Je zegt dat een van de punten die in jouw ogen een advanced OS maken, het kunnen installeren van een OS op dezelfde partitie als een reeds aanwezig systeem is.
Heb je wel eens geprobeerd om Windows op een systeem te installeren dat al op Linux, ***BSD, Unix, OS2 o.i.d. draaide te installeren? (dan had je namelijk dat argument wel van je lijstje gescrapt)

[edit: kleine toevoeging]

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:18

Servowire

prutser:~#

Ja.... Winlinux

Leuk om ff te proberen, maar meer ook niet.

Gewoon proberen, ben je het zat... neem dan Mandrake/Debian ofzo.

Suc6

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

tja winlinux.....
Het is leuk als je ff aan linux wilt ruiken, maar verders kun je er weinig mee.
Het is niet te vergelijken met het 'echte' werk, dan kun je beter Mandrake of Suse nemen. (RH is ook oké)
Dan zie je pas de kracht die linux heeft.

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 13:24 schreef uncle het volgende:
Het is niet te vergelijken met het 'echte' werk, dan kun je beter Mandrake of Suse nemen. (RH is ook oké)
Dan zie je pas de kracht die linux heeft.
ahum ahum ... *zucht* blaat ...
youDEBIANshouldDEBIANgetDEBIANyourselfDEBIANaDEBIANbetterDEBAINdistro

sorry maar als je mandrake het ECHTE werk vind dan ben je 1 hele grote NEWBIE, en dit meen ik serieus!
Een echte unix freak weet war ik het over heb ;D

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 23:51 schreef blahzay2001 het volgende:

[..]

sorry maar als je mandrake het ECHTE werk vind dan ben je 1 hele grote NEWBIE, en dit meen ik serieus!
Tjah ik vind LFS nog altijd het echte werk:P
Overigens zit ik nog steeds te wachten op een reaktie van Keescpk:)

[edit: toevoeginkje]

Verwijderd

Ach het sop was me de kool allang niet meer waard ... vandaar.

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 00:00 schreef Keescpk het volgende:
:)"Klasse antwoord" moet ik zeggen:)

Bovenstaand verhaal was in ieder geval niet om je onderuit te halen.
Een van de dingen waaraan ik mij enorm aan kan storen zijn uitspraken van mensen zonder dat ze daar goede argumentatie bij geven.

• jep

jep

Op woensdag 07 maart 2001 00:00 schreef Keescpk het volgende:
Vroeger op school heette zoiets uitgeluld :D :D

Nevermind .. >:)

Verwijderd

Vroeger op school ? Hoe oud ben je dan ?

• jep

jep

offtopic:
op de basisschool

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 00:10 schreef nelske het volgende:

[..]

:)"Klasse antwoord" moet ik zeggen:)

Bovenstaand verhaal was in ieder geval niet om je onderuit te halen.
Een van de dingen waaraan ik mij enorm aan kan storen zijn uitspraken van mensen zonder dat ze daar goede argumentatie bij geven.
Tja waar heb ik windows in vergelijking met linux genoemd in mijn verhaal ? That's the question ? Heb alleen geprobeerd aan te geven wat naar mijn mening een advanced systeem zou zijn ...ach laat maar.

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 00:23 schreef Keescpk het volgende:

[..]

Tja waar heb ik windows genoemd in mijn verhaal ? That's the question ?
Nergens, dat is mijn fout|:(

Ik had daar niet moeten schrijven "jouw addvanced windows bak". Ik haalde het alleen maar aan om even te laten zien dat er heel wat eenkennigere systemen zijn dan linux.

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 23:51 schreef blahzay2001 het volgende:

[..]

Tuurlijk je hebt helemaal gelijk, maar dit lijkt mij een Newbie en om die nou gelijk met debian op te zadelen lijkt me niet zo'n goed plan.
Mandrake,Suse en RH zijn leuke distro's voor newby's daarmee krijgen ze een goed beeld van wat Linux echt inhoud ( correct me if im wrong)
Debian kan hij dan altijd later nog nemen.

Greetz uncle
Pagina: 1