Toon posts:

KlikAanKlikUit vs HomeEasy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1/. Zijn er mensen die de afweging tussen KAKU en HE gemaakt hebben.
Waarom heb je voor KAKU of HE gekozen of waarom juist niet.

2/. Weet iemand of bij de schakelende wandcontact dozen bij "Home Easy" of "Klik Aan Klik Uit" er een "galvanische scheiding"(*) ontstaat tussen de wandcontactdoos van de woning, waar de HE of KaKu in wordt gestoken en de uitgang van de schakelende wandcontactdoos van HE of KaKu.

Of wordt puur elektronisch geschakeld waarbij geen volkomen galvanische scheiding optreedt.
Als er wel sprake is van een galvanische scheiding, geldt deze dan zowel voor de fase 230V als de nul 0 draad, dus enkel of dubbel polig?

(*) Galvanische scheiding betekent dat de aangesloten apparatuur aan de KaKu/HE WCD volledig losgekoppeld wordt van de wandcontactdoos (WCD) die blijvend met het lichtnet is verbonden.

3/. werkt deze apparatuur achter beveiligde wandcontactdozen met overspanningsbeveiliging, bliksembeveiliging en netfilters.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-10 16:53

Cassettebandje

SA-C90 TDK

1. ik heb een b merk gamma setje, 3 ontvangers en een afstandsbediening, werkt bij mij al een aantal jaren (maar wordt niet heel intensief gebruikt).
2. Mijn setje hoor je klikken als je ze aan en uitschakelt, daar zit dus een relais in. Ik denk dat die enkelpolig is, immers uit is uit, dubbelpolig schakelen is voor de functionaliteit niet nodig en en enkelpolig relais is goedkoper voor de fabrikant. Het werkt dus hetzelfde als een doorsnee lichtschakelaar, die zijn ook enkelpolig. Waarom is galvanische scheiding belangrijk voor jou? Uit is toch gewoon uit? Of wil je er iets speciaals mee?
3. Niet getest maar zou gewoon moeten werken, het aan en uitschakelen gaat via een radioverbinding, en niet via het net oid. Het zijn geen powerline netwerkadapters ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Als ik zo die site bekijk van Home Easy zien de producten er verdomd het zelfde uit als bij KAKU. Heb zelf een KAKU setje om halogeen mee te dimmen. Ik heb die dan zelf zo omgebouwd dat ik hem voor mijn plafond verlichting kan gebruiken. Maar dat werkt prima, en KAKU is ook nederlands. Geeft mij wat meer vertrouwen.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

KaKu heb ik al jaren, er was toen nog niet veel anders te koop, en ik ben er prima tevreden mee, schakelt ook allemaal via mijn Harmony one+omzetter ir->rf.

Galvanische scheiding en schakelen is iets verschillends. Pas als er een transformator tussen zit is het in feite galvanisch gescheiden. Een relais geeft alleen scheiding als hij uitgeschakeld is. De dimmers hebben geen relais.

Ze werken ook achter UPS'en enzo, zorg alleen wel dat ze een eindje van elkaar af zitten, ik heb er 2 in 1 stekkerdoos zitten, en die hebben een stuk minder bereik dan de rest van mijn KaKu set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KaKu met LH1 met IR omzetting naar RF is een goed argument.

Ook goed om te horen dat het werkt achter UPS. De schakelende WCD'en moeten voldoende onderlinge afstand hebben, omdat ze elkaar beinvloeden. Dat verkleint het bereik of beter de ontvangst gevoeligheid wordt daardoor nadelig beinvloed vwb de afstand tot de zender in de AB.

Het gaat mij om een galvanische scheiding in UITGESCHAKELDE toestand. Er zit zeker geen trafo in de WCD die op RF schakelen. Punt is alleen of er sprake van enkelpolig dan wel dubbelpolig geschakeld wordt.
Ik verwacht enkelpolig, ik hoop op dubbelpolig. :)