Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKKie1989
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-02-2024
Beste Tweakers.net bezoekers,

Ik heb een probleem met mijn MyBook World, ik kan de nas niet meer zien in mijn microsoft netwerk. Ik heb al contact gezocht met Western Digital. Maar zij kunnen/willen me niet helpen omdat ik windows 7 draai :( |:( .
mijn probleem:

Ik kon mijn mybook world als computer in mijn netwerk zien. Daarna heb ik kaspersky internet protection geinstaleerd, toen kon ik nog steeds connecten. Maar ik heb waarschijnlijk een foutje gemaakt met instellingen toen ik mijn laptop op mijn werk gebruikte, daarna kon ik hem niet meer vinden. Ik heb kaspersky verwijderd, windows firewall gereset, en ook uit gehad maar ik kan geen verbinding meer krijgen.

Ik kan de mybook wel pingen op zijn ip adres. maar niet op de naam. Verder kan iedereen in het netwerk nog steeds gewoon connectie maken.

Ik gebruik ook het mionet programma maar het probleem is dat deze af en toe wisseld van drive letter. en ik heb nog al veel muziek er op staan dus steeds op nieuw importeren is wat vervelend.

Weet iemand een oplossing? zodat ik mij mybook weer kan zien in me netwerk?

bedankt!

Groeten Marc Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
werkt die standaard detectie tool niet gewoon die op de Cdrom zit van de WD mybook world

edit:

en bij netwerkcentrum van windows 7 staan misschien wat share/privacy instellingen niet goed dat zou ik ook even nakijken als ik jou was.

als je je laptop aansluit op een onbekend netwerk vraagt hij bijvoorbeeld is dit een: openbaarnetwerk of thuis netwerk. als je openbaar kiest kun je bijvoorbeeld niet alle shared directorys aan die er wel zijn mischien heb je dit voor je thuis netwerk ook wel gedaan

en in dat netwerk centrum staan nog meer van die instellingen maar die ken ik niet allemaal uit mijn hoofd

[ Voor 95% gewijzigd door Proxx op 15-10-2009 11:03 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKKie1989
Proxx schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:59:
werkt die standaard detectie tool niet gewoon die op de Cdrom zit van de WD mybook world
De detectie tool werkt wel, maar hij veranderd dus af en toe van drive letter dat is echt heel irritant!
edit:

en bij netwerkcentrum van windows 7 staan misschien wat share/privacy instellingen niet goed dat zou ik ook even nakijken als ik jou was.

als je je laptop aansluit op een onbekend netwerk vraagt hij bijvoorbeeld is dit een: openbaarnetwerk of thuis netwerk. als je openbaar kiest kun je bijvoorbeeld niet alle shared directorys aan die er wel zijn mischien heb je dit voor je thuis netwerk ook wel gedaan

en in dat netwerk centrum staan nog meer van die instellingen maar die ken ik niet allemaal uit mijn hoofd
Ik heb in deze settings gekeken maar ik kon er niks verkeerds in vinden, een andere pc draait ook op windows 7 en daar werkt alles met de zelfde settings wel (de settings bij configuratie scherm > netwerksettings). verder kan ik ook alle andere PC's wel zien alleen de MyBook World niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
veranderd van driver letter ? das wel heel raar. als ie nou zou verandere van ip kan ik me er nog iets bij voorstellen
dan moet je hem gewoon een vast ip geven via de webpagina http://xxx.xxx.xxx.xxx <-- (IP-adres)

van die miomet of wat dan ook heb ik geen verstand wij gebruiken het hier ook niet. maar waarom voeg je de drivers niet met de hand toe in windows. dan kan die drive letter ook niet meer veranderen lijkt me.

naar deze computer gaan en dan netwerkverbinding maken dan \\xxx.xxx.xxx.xxx\mapnaam
en klaar. het zou ook op naam moeten kunnen maar aangezien die niet netjes geresolved wordt.
Afbeeldingslocatie: http://www.lacie.com/imgstore/LaBrain/lb-vista_map_network_drive_tools_menu%5B1%5D.jpg

eej nou ik er aan denk. je hebt toevallig geen fixed ip ingesteld gehad op het werk of een andere DNS server ingesteld ? die kan wel eens zorgen nar de naam van de WDWBook niet geresolved kan worden. maar via direct ip wel gepinged kan worden. :o

[ Voor 5% gewijzigd door Proxx op 16-10-2009 15:00 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKKie1989
Ik heb geen fixed ip gehad.
de andere is wel een optie kijken of dat lukt.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKKie1989
het werkt nog steeds niet! Iemand nog andere opties? Manieren om mijn probleem te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco122
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-12-2017
Ik heb laatst ook een WD myBook geïnstalleerd op Vista en XP. Ben toen tegen de volgende problemen aangelopen:

- MAC adres filtering: Mijn WD myBook werd niet herkend. MAC adres toegevoegd
- Virusscanner (G-Data) blokkeerde bepaalde poorten

Ik heb ook eigen driveletters toegekend ECHTER ik heb gemerkt dat de verwisselbare schijven (kaartlezers en USB-sticks) een drive letter krijgen toegekend krijgen wanneer ze in de poort worden gestopt. Dat kan dan conflicteren met de driveletter van de WD MyBook. Standaard worden de driveletters van achteren naar voren toegekend. Hoogstwaarschijnlijk om dit soort problemen te voorkomen. Probeer eens met het handmatig kiezen van een driveletter achteraan in het alfabet.

suc6
Pagina: 1