Probleem USB & netwerk poorten

Pagina: 1
Acties:

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 13:57
Zoals TT zegt, ik heb een vreemd probleem met mijn achterste USB & netwerkpoorten.

Na een reboot vandaag, werkte mijn muis ineens niet meer. Via apparaatbeheer zie ik daar dat bij de USB controllers, bij vrijwel alle controllers een geel uitroeptekentje.
Ook mijn netwerkadapters hebben dit, alsmede mijn audiokaart.

Mijn voorste USB poorten werken echter wel gewoon.

Verder specs van mijn systeem:

Voeding Enermax Noisetaker 600W
Moederbord P5B
Processor(s) Core 2 duo e6400
Geheugen 4 x 1GB corsair 6400
Hard Disk(s) Samsung F1 1TB + 1 Samsung 320GB
Videokaart(en) 4850 Goldensample
Monitor(en) 24" Iiyama ProLite E2407HDS + Samsung syncmaster 920N
Speakers sennheiser pc150 headset + Logitech x-230
Geluidskaart(en) Audigy 4
Muis Razer Diamondback Chameleon

Ik had het vermoeden dat dit een mobo probleem was, maar aangezien de pc gewoon opstart, en verder geen piepjes of meldingen geeft, lijkt me dit toch niet het geval.

Iemand hier ervaing mee?

ps. hoop dat dit in het goede subforum staat, zoniet, excuus.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:19

Reptile209

- gers -

Heb je daarna de pc eens helemaal uit en dan weer aangezet? Soms zit er 'gewoon' een hikje in de hardwaredetectie en wordt het bij een (koude) start weer netjes in gang gezet.
Daarnaast: wat was de reden voor je reboot? Nieuwe hard-of software geinstalleerd, of juist dingen verwijderd? Updates gedaan (of juist niet...)? Windows XP/Vista/95?
Je kan - als bovenstaande niets oplevert en om driverproblemen uit te sluiten - eens een live-CD zoals knoppix gebruiken om te zien of de hardware zelf wel OK is.

Zo scherp als een voetbal!

• Tommzz
Heb de pc meerdere malen aan en uit gehad, maar dit werkte niet.
Had nog even verder gekeken, en alle USB controllers verwijderd, zodat ze weer geinstalleerd zouden worden bij het starten van windows, maar dit mocht niet baten. Ze waren weer terug, inclusief geel uitroepteken.

Had net wat geinstalleerd, vandaar de reboot. Zal eens de-installeren, kijken of dat misschien helpt.
Ik draai trouwens Vista 64bit.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:19

Reptile209

- gers -

Herinstalleer anders je chipsetdrivers eens, daar zitten volgens mij alle controllers bij in.

Zo scherp als een voetbal!

• Tommzz
Reptile209 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:04:
Herinstalleer anders je chipsetdrivers eens, daar zitten volgens mij alle controllers bij in.
Heb zonet maar systeemherstel gedaan, dit heeft geholpen. Mocht het me zo weer gebeuren, ga ik de chipsetdrivers maar opnieuw installen.

Voor zover ben ik iig geholpen!