Ik baal er flink van dat ik een socket7 heb en geen socket 370; Ik kan nu dus geen celery in me plank duwen om mijn k6-2 te vervangen
. Heeft iemand misschien een suggestie voor een proc die ik er in zou kunnen douwen en die ook nog een beetje te overclocken valt???
Je zou op de K6-2+ kunnen wachten of meteen een K6-3 kunnen kopen.
Heb je je proc al overgeklokt?
Heb je je proc al overgeklokt?
Ja bedankt voor je hulp Ceaser! Ik wil em nu op 450 hebben maar hij wordt nu al 44C (idle time) en 42C als ik bv. UT doe... Beetje vaag wel maar dat zal wel door me Matrox G400 komen, ik denk dat ie m'n CPU behoorlijk ontlast.... Ik wil em dus nog op 450 zetten maar dan wordt ie tegen de 50C....
Is dat nog wel redelijk te doen denk je?
Is dat nog wel redelijk te doen denk je?
G****r!!!! M'n plank gaat blijkmaar tot 400Mhz
. Als ik em op 450Mhz clock krijg ik niet eens beeld als ik em aanzet
. Weet iemand hoe je dit kunt omzeilen?
Het zou helpen als je ff merk + type van mainboard zou geven. Als je een oude revisie AOpen AX59Pro hebt kan je het meestal wel vergeten.
Je zou ook het voltage omhoog kunnen gooien.
P5BV3+ maar ik heb geen flauw idee van welk merk.... er zit een VIA Apollo chipset op. Hij schijnt door Diamond in mekaar geschroefd te zijn maar ik weet dus niet of dit het merk is
. Lekker die onbekende rotzooi, ik denk dat ik binnenkort maar ff een PPGA Abit plankje ga halen
. Past hier een K6-2 in trouwes?
Als je betere koeling hebt kun je beter het voltage omhoog gooien, want ik zie dat hij nu al behoorlijk warm wordt.
Mijn K6-2 op 3.0V was 36 graden idle en 43 in spellen.
Mijn K6-2 op 3.0V was 36 graden idle en 43 in spellen.
Heb ik al gedaan Ceaser, op 2,5 volt maar dat helpt geen reet, ik ga ook niet hoger want dan wordt ie mij wat te warm...
in een Abit-ppga mamaplank passen geen k6-2's. Wel celery's, ik heb er nu een op een Abit lopen op 541MHz. Ging van 28fps(K6-2 450@500) naar 42 (de celeron dus)
harry5 het is van het mekr DFI
ook op internet te vinden en mischien staan daar wel de goede ( hoger als 400 ) instellingen bij
ikzelf zou gaan voor een asus p5a
stabielste en beste van allemaal
ook op internet te vinden en mischien staan daar wel de goede ( hoger als 400 ) instellingen bij
ikzelf zou gaan voor een asus p5a
stabielste en beste van allemaal
.
Verwijderd
De asus p5b is wel een goed bord, maar je moet eigenlijk van de amd-shit af. Ik heb zelf een k6-2-350@400 heel erg leuk, maar een celeron kan je gewoon verder opklokken. Plus dat er op die asus een VIA-chipset zit. Doet het redelijk, totdat je er een tnt2 kaart opprikt. Die krijgt iets te weinig stroom van het mobo en gaat dus soms op zijn bek.
Mijn advies: geen ss7. Jammer voor amd, maar de mobo's ervoor zijn gewoon verouderd.
Of zwengel ik nou weer een eindeloze discussie aan?
Mijn advies: geen ss7. Jammer voor amd, maar de mobo's ervoor zijn gewoon verouderd.
Of zwengel ik nou weer een eindeloze discussie aan?
Nee hoor...Slot 1 gaat het helemaal maken...vooral beter koeling speelt een rol.
Sorry DA NIX maaru een SS7 kan echt wel mee komen en is zeker niet verouderd want ASUS heeft een mooi plankje gereleased met ATA66 en 100mhz gloof dat hij de P5-99b met AGP
dan met een K6-tres erop en blazen maar !!!
afz:
Ridge
dan met een K6-tres erop en blazen maar !!!
afz:
Ridge
www.tradealliance.nl
sorry Ridge, maar die asus p5-99 is dus drie keer niets. Tew einig pci sloten (3 maal voor de MICRO-atx en 4 maal voor de BABY-at), onboard AGP video, onboard sound (voor sommigen): er valt aan dat ding niets meer te knutselen. SS7 is leuk, als je minimaal 5*PCI hebt, 2*ISA, groot bord, geen onboard sound of video enz.
maar ik geef toe dat desondaks er nog genoeg toekomst is voor SS7
maar ik geef toe dat desondaks er nog genoeg toekomst is voor SS7
Sorry Winnie,
Maar toch is het een leuke plankje !!
BTW hij draait !!!! Ppro als servert !!
en als goed is geen probs meer
?) :):
Ridge
Maar toch is het een leuke plankje !!
BTW hij draait !!!! Ppro als servert !!
en als goed is geen probs meer
Ridge
www.tradealliance.nl
Gefeliciteerd. AL verhuisd naar de kast? (meest kritieke moment bij mij altijd: de verhuizing, lostrillende snoeren enz)
Nee nog niet. Hij is aan het proef draaien en als er iets mis gaat kan ik er snel bij.
Alleen hij is heel gevoelig als het toetsenbord en monitor eruit haal, wil hij wel eens resetten.

Ridge
Alleen hij is heel gevoelig als het toetsenbord en monitor eruit haal, wil hij wel eens resetten.
Ridge
www.tradealliance.nl
Waar ik dus ook geen raad op heb. Misschien maakt je toetsenbord dan kortsluiting, die de pc dwingt te rebooten.
Als je nog een lekker SS7 bord zoekt: http://epox.com/products/mboard/mvp3g2_1.html
En ATA66 en 2MB cache en 5*PCI en 2*ISA en 3*dimm
En ATA66 en 2MB cache en 5*PCI en 2*ISA en 3*dimm
Verwijderd
ik heb een tijdje geleden een vet ss7 mobo gekocht:
MSI -> tot k6-3
-> max 5,5 * 100Mhz
-> 133Mhz agp
-> 4 PCI sloten
-> 3 ISA
met m'n k6-2 450 @ 500 haal ik best koele relultaten:
MSI -> tot k6-3
-> max 5,5 * 100Mhz
-> 133Mhz agp
-> 4 PCI sloten
-> 3 ISA
met m'n k6-2 450 @ 500 haal ik best koele relultaten:
Verwijderd
Die pIII-500 heeft toch weer een hogere FPU. En is dat voor spelletjes niet erg belangrijk?
Nee, als amd zelf met een andere socket uitkomt (die voor de Athlon) kun je wel zeggen dat het een verkooptruc is, maar dat vind ik te makkelijk.
Voor socket7 is de snelste chip de K6-3-500. En meestal zie je ze in de sjops niet eens sneller dan de 450. Voor een berg geld. Een Athlon is zelfs dan interresanter...
Dus toch: einde SS7 is in zicht...
Nee, als amd zelf met een andere socket uitkomt (die voor de Athlon) kun je wel zeggen dat het een verkooptruc is, maar dat vind ik te makkelijk.
Voor socket7 is de snelste chip de K6-3-500. En meestal zie je ze in de sjops niet eens sneller dan de 450. Voor een berg geld. Een Athlon is zelfs dan interresanter...
Dus toch: einde SS7 is in zicht...
SS7 gaat (naar mijn bescheiden mening) nog wel ff mee.
lees dit bericht maar:
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=9011
goed nu zullen jullie zeggen info uit 'The register' is niet echte betrouwbaar
Touche
Maar waar rook is is vuur!
En niet iedereen kan zich een 800 Mhz cpu permiteren...
Ik heb 2 weken geleden een AMD K6-III 450
voor ƒ 250,- gekocht, nieuw!
Hoezo duur?
Gecombineerd met een ASUS P5A (1 x AGP/5 x PCI en 2 x ISA) kan ik alle spellen fatsoenlijk draaien. Zowel Unreal-engine als D3D.
Ik ben nu alleen nog op zoek naar een leuk AT-mobo voor mijn oude processor een AMDK6-2 400 (CTX), iemand tips?
(liefst 1 x AGP, 4 PCI en 2 x ISA en geen onboard geluid of video)
Dus zolang er mensen zijn met een 'krappe beurs' blijft er wel een low-end systeem zoals bijvoorbeeld SS7 bestaan. Er komt dit jaar zelfs nog een nieuwe Chipset voor SS7, de Aladdin7 (met geintegreerde graphics):
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=6806
Alles is eindig, maar SS7 gaat nog wel een
jaartje mee (en in de PC-business is dat heel lang)
greetings,
Peet
lees dit bericht maar:
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=9011
goed nu zullen jullie zeggen info uit 'The register' is niet echte betrouwbaar
Maar waar rook is is vuur!
En niet iedereen kan zich een 800 Mhz cpu permiteren...
Ik heb 2 weken geleden een AMD K6-III 450
voor ƒ 250,- gekocht, nieuw!
Gecombineerd met een ASUS P5A (1 x AGP/5 x PCI en 2 x ISA) kan ik alle spellen fatsoenlijk draaien. Zowel Unreal-engine als D3D.
Ik ben nu alleen nog op zoek naar een leuk AT-mobo voor mijn oude processor een AMDK6-2 400 (CTX), iemand tips?
(liefst 1 x AGP, 4 PCI en 2 x ISA en geen onboard geluid of video)
Dus zolang er mensen zijn met een 'krappe beurs' blijft er wel een low-end systeem zoals bijvoorbeeld SS7 bestaan. Er komt dit jaar zelfs nog een nieuwe Chipset voor SS7, de Aladdin7 (met geintegreerde graphics):
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=6806
Alles is eindig, maar SS7 gaat nog wel een
jaartje mee (en in de PC-business is dat heel lang)
greetings,
Peet
Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit
Pagina: 1