Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XL 2007] categorieën afbreken naar individuele waarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag uit onderstaand lijstje een inschatting maken van een individuele waarde; is hier een handige excel tric voor?

Het lijstje gaat over leeftijden en aantal personen in die categorie. Ik wil graag uitkomen op een lijstje met alle leeftijden en aantallen per leeftijd, zodat ik daarna opnieuw segmenten kan samenstellen.

age groups
15+ 11,998
18+ 11,403
25+ 9,766
35+ 7,651
45+ 4,956

categories
15-24 2,232
25-34 2,115
35-44 2,695
45-54 2,362
55+ 2,594

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Hoe komt je aan het eerste lijstje? (Kun je niet gewoon FREQUENCY gebruiken voor het 2e lijstje?)
Daarnaast bevat het 2e lijstje data die niet in het eerste lijstje voorkomt (55+). :?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Topicstarter
de twee lijstjes gaan over dezelfde populatie, wat ik me afvraag is of ik op een betrouwbare manier een segmentering 'af kan breken' en opnieuw opbouwen in een andere indeling (bijvoorbeeld: 20-29 etc.).

Omdat beide lijstjes over leeftijden gaan denk ik dat ze binnen een categorie niet gewoon lineair zijn opgebouwd

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:30:
Omdat beide lijstjes over leeftijden gaan denk ik dat ze binnen een categorie niet gewoon lineair zijn opgebouwd
het is logisch lijkt me dat de aantallen voor leeftijdsgroep 15+ niet in te delen valt in de aantallen voor 15, 16 & 17 jaar. deze gegevens ontbreken gewoon en zijn niet deduceerbaar.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom niet gewoon de onderliggende data er weer bij pakken? Als je die niet hebt: je kunt hooguit 15+ + 18+ optellen bij 15-24, etc. Je kunt natuurlijk geen gegevens verzinnen die je niet kent.
edit:

Grrr, maai eens niet het gras voor mijn voeten weg? :+

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 16-10-2009 10:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)