Toon posts:

Project voor SheevaPlug?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey gasten,

Onlangs heb ik mijn eigen servertje geinstalleerd die natuurlijk groottendeels idle is. Het is een SheevaPlug van 100$. Kan ik daarmee ook nog bijdragen aan een of ander distributed project?

Linkje van het ding: http://www.globalscaletec...aplug-dev-kit-europe.aspx

Het punt is dat er een gewijzigde ARM processor in zit, en er draait Ubuntu 9.04 ARM op. Kan ik daar uberhaupt iets mee? Of is er geen DPC project dat een client heeft die daarop draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:47

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Ik ben bang dat je voor ARM CPUs weinig goede DC projecten zult vinden.

Naar mijn weten het enige coole wat je met die ARM based devices kunt doen is Debian er naar porten ;)

Folding@Home gaat er iig zeker niet op draaien, daar hebben zelfs de VIA CPUs niet genoeg power en optimalisaties voor.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
http://www.distributed.net/download/clients.php heeft wel een aantal ARM clients, maar ik heb geen idee of dat werkt op dat systeem, proberen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 22:42
er is een lid binnen NGS die er 0.5T per dag op OGR mee haalt, ook zou hij zoals boven aangegeven op RC5-72 kunnen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 22:21

SandStar

DPC-Crew

Zandster

ik denk niet dat het de moeite waard is... 0.5T is niet echt veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 20:26
misschien een rare vraag, maar waar kan je dergelijk ding voor gebruiken? Als webserver? Ook als download computertje?

Zijn deze ook in nederland verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aah, dat is mooi, thanx voor de info! Ik zal eens gaan proberen die client van distributed.net aan de gang te krijgen.

En het is idd voornamenlijk een webservertje. Je kan er zo Apache op draaien. Het wordt ook veel gebruikt als NAS in combinatie met een usb harde schijf. Zelf gebruik ik hem vooral om een IRC bot op te draaien (2W idle). Verder zie ik allemaal mooie embedded toepassingen, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.. :)

De kosten waren zodanig laag dat zelfs ik zoiets had van laat ik eens een eigen server gaan draaien. Als je er ook een wilt, via bovenstaande link kan je hem zo bestellen.. Ze sturen hem zonder problemen op naar NL met FedEx, wel ongeveer 2 weken levertijd. Krijg je helaas nog wel een naheffing van de importbelasting.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 13:27
Cpt00kirk schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:40:
er is een lid binnen NGS die er 0.5T per dag op OGR mee haalt, ook zou hij zoals boven aangegeven op RC5-72 kunnen draaien
present!
SandStar schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:45:
ik denk niet dat het de moeite waard is... 0.5T is niet echt veel
Meer 'because we can' dan nuttig inderdaad. Maar OGR is niet zo'n heel actief project binnen NGS, dus zo'n daily output is wel aardig. Bij RC5 is het dan weer tamelijk nutteloos vergeleken met de GPUpower die ook rondgraast.

Verder ben ik redelijk fan van dit soort kleine boardjes, en zeker de ARM en MIPS vind ik erg interessant. Zo heb ik 3 jaar geleden ook geprobeerd om op de bekende hackbare Sweex router LB000021 (Routerhacking - Deel 2) RC5 te draaien, maar dat was niet gelukt omdat de MIPS architectuur type R4000 was. De MIPS architectuur van de PS2 (waar de linux MIPSclient voor gemaakt is), is R4400. En sommige instructies mistte ik dus, dus geen client ;(. Ding is ook bij mij in de kast beland, naast mijn vage computerhobbies als vage hardware, DC heb ik ook nog OpenTTD als hobby. Maar 2MB flash was een beetje weinig voor zowel OS als OTTD. Zelfs dnetc zou al krap aan zijn. Nee, ik spoor niet 8)7

Op een beagleboard (http://beagleboard.org/) heb ik een half jaar geleden dan weer wel RC5 gedraaid. Dit was echter voor een schoolproject, en sommige klasgenoten waren er niet zo blij mee. Ding werd wel een 'beetje' warm. Maar 1 block is nog wel gelukt :Y) Maargoed, dat ding was ook wel wat krachtiger dan de MIPS router, en kon zelfs OTTD draaien. Met GUI *O* En nee, ik spoor nog steeds niet 8)7

De sheevaplug van mij doet nu printserver, webserver (thttpd) en OGR uit te hangen. In princiepe kan fileserver er nog bij (helaas maar 1 USBpoort ;( ) en OTTD (maar geen ARM binary's). Maar OGR draait er prima op. Ik durf zo even niet meer te zeggen hoe ik heb geinstalleerd. Volgens mij gewoon de binary gepakt (ARM/eabi dacht ik, Debian-based, anders ARM/elf), /etc/init.d/dnetc aangemaakt net als wat rcx.d/dnetc, en het werkt gewoon :)

Om een of andere reden worden de punten nu niet meegeteld. Maar dat kan liggen aan een grote oude buffer van een spaaractie, plus het feit dat mijn sheevaplug ze niet zo heel hard wegwerkt. Het heeft langere tijd in ieder geval prima gedraaid, op het moment is het alleen even bugfixen waar het fout gaat, de client, de buffer van de client of de team-proxy. Maar draaien doet het :)
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:11:
Aah, dat is mooi, thanx voor de info! Ik zal eens gaan proberen die client van distributed.net aan de gang te krijgen.

En het is idd voornamenlijk een webservertje. Je kan er zo Apache op draaien. Het wordt ook veel gebruikt als NAS in combinatie met een usb harde schijf. Zelf gebruik ik hem vooral om een IRC bot op te draaien (2W idle). Verder zie ik allemaal mooie embedded toepassingen, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.. :)
Die dingen kunnen inderdaad verdacht veel aan. Het enige nadeel wat ik zelf ben tegen gekomen, is dat er Ubuntu op draait. Debian was een veel betere keuze geweest, zij hebben een veel betere ARM repository. Maargoed, daarover is een ander topic: [Ervaringen] SheevaPlug :)
De kosten waren zodanig laag dat zelfs ik zoiets had van laat ik eens een eigen server gaan draaien. Als je er ook een wilt, via bovenstaande link kan je hem zo bestellen.. Ze sturen hem zonder problemen op naar NL met FedEx, wel ongeveer 2 weken levertijd. Krijg je helaas nog wel een naheffing van de importbelasting.. :/
Niet gepakt 8)

Afzender had schijnbaar bij de kosten de verzendkosten ingevuld. En 50$ was de moeite niet schijnbaar :P 2 stuks, zonder problemen, maar volgens mij ook een van de eerste Nederlanders die er zo een had :)

Helaas vaak genoeg wel gepakt bij andere dingen...
Pagina: 1