Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyagerscout
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10-2024
Hallo allemaal.

Mijn Asus EN8600GT SILENT/HTDP/256m/ heeft het n tijdje terug begeven.
Volgens de verpakking was het 256mb ddr 3 geheugen, maar mijn computer (en ook andere programmas) vonden het 512 Mb.
Nu heb ik van de winkel, ter vervanging, een MSI NX8600GT-T2D256E-OC gekregen.
Deze heeft, volgens de verpakking, 256Mb ddr2 geheugen, en volgens de handleiding is het DDR3 geheugen.:S
Nu is mijn vraag, is de MSI net zo goed als de Asus? Dat silent gebeuren maakt me niet zo veel uit, maar een verschil in geheugen wel.
En de meeste internet sites maken me ook niet veel wijzer

Alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:06
Druk de kaart in je PC, en start de boel op. Met GPU-z kan je kijken of je kaart 256MB DDR2 of DDR3 heeft. Gewoon een kwestie van uitproberen dus ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyagerscout
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10-2024
Ja dat was ook mijn originele plan ^^
maar de kaart zit in zon hoesje met een beveiliging, waaraan de winkel kan zien of ie open is geweest of niet.
En die kerel achter de toonbank zei, dat als ik opende, de inruilgarantie verviel ofzo, en ik dus niet meer terug kon om te zeuren voor een andere xD
zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:02
Voyagerscout schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:14:
En de meeste internet sites maken me ook niet veel wijzer
't Is een MSI, dus als je precieze specs wil is het het handigst om daar op de site te kijken. Er staan daat twee types, de NX8600GT-T2D256E-OC en de NX8600GT-T2D256E-OC/D3. De /D3 lijkt me dan voor DDR3 staan. Die andere heeft trouwens ook DDR3, dus met mijn post schiet je niks op, geen dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 20:37
Voyagerscout schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:14:
H maar mijn computer (en ook andere programmas) vonden het 512 Mb.
Zeker dat die 512 ram geen Virtuele ram was (dus 256 fysieke ram op je gpu samen met 256 gemapped geheugen van je gewone ram op je moederbord) ?

Ten tweede, er is inderdaad een redelijk verschil tussen DDR2 en DDR3 ram geheugen op grafische kaarten,

Je kan dit onder andere zien in de TS van het nVidia geheugen, het komt erop neer dat je geheugen op je kaart stukken trager zal werken waardoor er onder andere minder bandbreedte beschikbaar is daar de databus naar je geheugen toe even breed blijft.

Met uw kaart kan ik zelf verder gaan en zeggen dat 256MB ddr3 geheugen betere performance zal opleveren dan 512MB ddr2 geheugen indien je niet al te hoge resoluties gebruikt tijdens het gamen, maar opnieuw met een 8600gt kaart doe je dit naar alle waarschijnlijkheid niet.

Specs