Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista loopt (soort van) vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Sinds een week heb ik last van het volgende probleem, op een gegeven moment kan ik geen programma's in vista meer openen. Voorbeeld: internet-explorer, adobe photoshop, msn-messenger. Ik kan nog wel 'computer' openen maar ook vanuit de verkenner kan ik geen programma's openen.
Als ik mijn laptop via "start-opnieuw opstarten" wil herstarten lukt dat ook niet, als ik iets wil openen komt wel dat groene draaiende load-cirkeltje maar dat is dan ook alles wat er gebeurd.
Sinds ik hier last van heb, klapt soms 'football manager 2009' er ook uit met een blauw scherm (crash dump) en start mn laptop opnieuw op.

Ik heb een HP Pavillion dv6361eu (al 2x een nieuw moederbord ingezet door HP)
- windows vista Home Premium
- AMD Turion 64 x2 Mobile technology TL-56
- 2GB RAM
- NVIDIA GeForce GO 7200

alle drivers voor de videokaart zijn up to date, virusscan vond niets. ik weet niet waar het door word veroorzaakt. En het gebeurd steeds vaker, soms al vijf minuten nadat ik heb opgestart of herstart heb ik het probleem al weer.
ik hoop dat iemand me kan helpen

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Memtest al voldoende lang laaten draaien?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Topicstarter
de hele afgelopen nacht en geen fout gevonden

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33

Reptile209

- gers -

Doe eens een spyware-scan, misschien levert die nog wat op. Zorg daarnaast dat je Process Explorer op de achtergrond hebt draaien, misschien kan je dan vinden of er 'opeens' een proces is dat idioot veel geheugen of andere resources opvreet.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Spyware-scan was inderdaad geen slecht idee, die vond nogal wat. De process explorer gaf niet veel bijzonders, behalve dat er wel heel veel software liep. Via MSCONFIG het aantal programma's dat opstart gehalveerd, en sindsdien gaat het een stuk beter, blijft nog wat langzaam op momenten maar loopt in ieder geval niet meer vast zoals eerder deze week. Bedankt voor de tips!