Nieuwe pc maar nu al irritaties :(

Pagina: 1
Acties:

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
hallo ik heb vorige week een nieuwe pc gekregen (was jarig). rete snel enz. alleen ik irriteer me nu al aan een groot aantal dingen :(

1- mijn logitech muisje (optical) blijft als je hem ff los laat een tijdje haken.
2- mijn plextor 12/10/32 ide brander doet het niet, windows crasht dan en soms krijg ik een blauwe scherm met een wit vensterje en een knipperende cursor (moet rebooten)
3-mijn highscreen 19" monitor is zo brak als de pest! er loopt lijn door de scherm heen (redelijk dikke lijn maar je ziet hem niet altijd) en hij is super onscherp.

nou is mijn vraag hebben meer mensen last van deze dingen? of moet ik ze weer terug brengen? (monitor gaat terug ) en brander weet ik niet of dat aan w98 licht of aan de brander..

PS: Vobis is echt zo slecht als ze zeggen! ik zou een ibm hdd krijgen krijg ik een maxtor, ik zou een chrome orb krijgen krijg ik een coolermaster, ik zou een 8x8 fan xtra krijgen kreeg niks :(
het was een verjaardagscadeau dus ik wist niet dat ze hem bij vobis hadden gekocht.

please help :'(

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik weet er alles van, VOBIS sucks big time. Zo'n lijn in je monitor wordt vaak veroorzaakt door iets wat een groot variabel electromagnetisch veld verooraakt en dicht in de buurt van je monitor staat. (een travo of andere monitor bijv.)

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10
Als je het mij vraagt is Vobis ook niet het soort zaak waar je kunt gaan "vragen" om merk "A" hardeschijf, cooler type "B" enz enz..

Een Vobis PC wordt gewoon in een fabriek gebouwd met standaard componenten, dus niet zoals bij de (goede) computer-onderdelen-boer "om de hoek".

De monitor echter lijkt me idd niet helemaal fris.

• The System
ik heb niks in de directe omgeving van mijn monitor staan (alleen pc spullen)

nou toen in vroeg om een ibm was het geen probleem... toen ik vroeg om een big tower+300 w was het geen probleem die vent stelde zelfs zelf de chrome orb voor alleen de abit was een prob heb 1 week moeten wachten op m'n kt7a :(

Verwijderd

JIJ Krijgt voor je verjaardag een computer, hebben pappie en mammie te veel geld of so. Ik krijg zeker nog geen Hdd als ik er om vraag. ( ben net 19 geworden, moest het doen met een slip cursus >:) )

Maar nu naar je vraag, ik heb zelf ook die logitech optical muis, en plex 121032. Heerlijke dingen, zou het kunnen dat ze niet goed geinstalleerd zijn. ( muis hoeft natuurlijk niet, gewoon ps/2 gebruiken ). Of heeft vobis dat voor je gedaan, dat zou ik lekker overdoen als ik jou was.

p.s. als je een maxtor gekregen hebt i.p.v. een ibm zou ik terug gaan. Niet dat maxtor slechter is ( heb zelf maxtor ) maar je moet natuurlijk krijgen waar je voor betaald ( in jou geval je ouders ). Zelfde geld voor je coolers.

vaag verhaal trouwens, eerst weet je niet waar je ouders het ding gekocht hebben. Vervolgens heb je toch aan die verkopers gevraagt om een ibm, en kt7a enz. vaag vaag vaag vaag vaag :?

• The System
trouwens ze bouwen ze zelf! dat zei die technische dienst vent en toen ons pap kwaad werd omdat we zo lang moesten wachten zei ie dat we ook een ander bordje hadden kunnen nemen.. |:(

ik zou ook UT krijgen bij mijn pc niks binnengekregen... moet nog binnenkomen en die schijf ook nog

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 23-11-2025
heb je 'm nu zelf gekocht of laten kopen door een ander? ik snap het niet meer...

Trouwens: bij de VOBIS hebben ze niet eens een prijslijst voor onderdelen, laat staan dat ze Orbs leveren......

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10
[b]Op zondag 04 maart 2001 00:36
nou toen in vroeg om een ibm was het geen probleem... toen ik vroeg om een big tower+300 w was het geen probleem die vent stelde zelfs zelf de chrome orb voor alleen de abit was een prob heb 1 week moeten wachten op m'n kt7a :(
HUH??? ....het was een kado, je wist niet waar ie was gekocht??? |:( :? :?

• The System
naah ouders hebben zeker geen geld te veel (believe me)

ik ben ook terug gegaan voor die schijf en koelers de schijf moet ik binnenkrijgen en die chrome orb zou niet passen (die had ik toch gratis gekregen >:) ) en die 8x8 waren ze vergeten (heb ik al binnen)

• Cpt.Morgan
ben ik de enige die er niets meer van snapt? :? :?

Heb je nu wel waar je om vroeg, of niet?

Verwijderd

[b]Op zondag 04 maart 2001 00:32

Een Vobis PC wordt gewoon in een fabriek gebouwd met standaard componenten, dus niet zoals bij de (goede) computer-onderdelen-boer "om de hoek".
Een Vobis pc word gemaakt naar de wensen van de klant,alleen ja je hebt maar de keuze uit 2soorten koelers(Coolermaster en een ander vaag merk in een lichtblauw doosje)
Je hebt alleen maar Maxtor maar in Apeldoorn verkopen ze ook Ibm 40Gb schijven,
En ze verkopen natuurlijk alleen Intel :r

De kasten van de Vobis zijn altijd 300Watt(tenminste die met de grijze voorkanten)

Je hebt alleen de keuze uit een gigabyte mobo,en andere keuzes moeten besteld worden(wat lang duurt)

Maar breng hem gewoon terug(je hebt overal nog vet lang garantie op)

Welke vestiging was het eigenlijk???

• Cpt.Morgan
Op zondag 04 maart 2001 00:42 schreef HaRdGaMeRs het volgende:

[..]

Een Vobis pc word gemaakt naar de wensen van de klant,alleen ja je hebt maar de keuze uit 2soorten koelers(Coolermaster en een ander vaag merk in een lichtblauw doosje)
Je hebt alleen maar Maxtor maar in Apeldoorn verkopen ze ook Ibm 40Gb schijven,
En ze verkopen natuurlijk alleen Intel :r

De kasten van de Vobis zijn altijd 300Watt(tenminste die met de grijze voorkanten)

Je hebt alleen de keuze uit een gigabyte mobo,en andere keuzes moeten besteld worden(wat lang duurt)

Maar breng hem gewoon terug(je hebt overal nog vet lang garantie op)

Welke vestiging was het eigenlijk???
Jezus... werk je er of zo? :o

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het was laatst toch in het nieuws dat Vobis ook AMDs ging verkopen (en dat dat weer belangrijk was voor AMD enzo omdat Vobis zo bekend is blabla). Of was dat alleen in duitsland?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Vobis verkoop geen slecht spul, maar je wort soms wel geflest.

Het is ook een winkel voor de mensen die niks weten van computers.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 01:46 schreef FrankGuthrie het volgende:
Vobis verkoop geen slecht spul, maar je wort soms wel geflest.

Het is ook een winkel voor de mensen die niks weten van computers.
Het is een winkel voor/door de mensen die niks weten van computers :r

• The System
nou ik weet wel wel wat ik wou dus ik had alle specs al op papier staan ik zit al een hele tijd te zoeken naar een nieuwe pc en ons pap weet ook wat ik wil! alleen ons pap had dus voor mijn verjaardag de pc bij vobis besteld en dat wist ik niet..

• The System
ik weet trouwens nu wel dat mijn volgende pc zelfbouw wordt (eventueel met hulp van iemand(met GoT en icq moet dat geen prob zijn))

misschien dat dat ook problemen gaat leveren maar in iedergeval een stuk leuker... en misschien zelfs beter.

Verwijderd

Die lijn door je scherm zou eventueel kunnen komen doordat het een trinitron is (weet niet of dat het geval is), die hebben dat altijd. De lijn zou normaal gezegd wel niet te hard mogen opvallen, anders is er inderdaad iets mis.

Verwijderd

Dan ga je toch gewoon terug!! Ik had al lang terug gegaan en hier niet gepost. Zonde van die tijd. Laat de klootzakken het maar merken!! Onthou: Klant HOORT normaal Koning te zijn!!!

8-)

• Dennis
  • Laatst online: 15:58
Wie in de shopsurvey naar vobis zoekt weet genoeg... >:)

Verwijderd

Mhh Vobis....

Een collega drumband muzikant van een goede vriend van mij, had daar ooit een systeem gekocht. Affiijn, na een jaar en twee maanden gaat de harde schijf kapot....

Geen probleem dachten wij, het was een WD of Maxtor (weet ik niet meer zeker). Daar zit 3 jaar fabrieks garantie op, niet dan..?

Niet dus, hij moest een nieuwe kopen :(
Met de importeur gebeld, serienummer van de schijf erbij.. het bleek een grijs import te zijn, die opgekocht was in Japan uit een partij afgekeurde schijven die eigenlijk vernietigd hadden moeten worden.

Lang leve Vobis ja...

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
klant is koning zolang de klant zich hoffelijk gedraagd.. maar ehh Vobis is inderdaad niks.. zelfs voor leken is het niks. [punt uit]

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 22:42 schreef -the system- het volgende:
ik weet trouwens nu wel dat mijn volgende pc zelfbouw wordt (eventueel met hulp van iemand(met GoT en icq moet dat geen prob zijn))

misschien dat dat ook problemen gaat leveren maar in iedergeval een stuk leuker... en misschien zelfs beter.
kan je hem niet terug brengen, en geld terug vragen, vervolgens met je ouders naar een compboer om de hoek gaan, ons vragen wat je om samentestellen :) en daar dat ding kopen?
of vindt je vader dat niet goed?
dan weet je tenminste wat je koopt!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
Op zondag 04 maart 2001 00:25 schreef -the system- het volgende:
1- mijn logitech muisje (optical) blijft als je hem ff los laat een tijdje haken.
Zeker USB :? Gewoon PS/2 gebruiken
3-mijn highscreen 19" monitor is zo brak als de pest! er loopt lijn door de scherm heen (redelijk dikke lijn maar je ziet hem niet altijd) en hij is super onscherp.
Misschien een trinitron :?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• The System
ehh ik denk niet dat ons pap nu zin heeft om terug te gfaan en alles om te ruilen en helemaal alles opnieuw te kopen..

logitech is idd usb zal ps/2 proberen!
de monitor is geen trinton ofzo.. is gewoon een slecht scherm vrees ik.. ik zal hem donderdag terug brengen...

btw. die gasten van vobis zijn echt zielig, ik ging er gister heen (koopzondag) en die mensen weten dus totaaal niets van pc's ik als 15 jarige tweaker weet meer als die gasten van 19+ bij elkaar... |:(

• The System
weten jullie ook al iets over die plextor?

zal fd searchen :)

• The System
muis probleem gefixt! ps2 werkt idd veel beter!

hardeschijf is binnen bij vobis, zal kijken of ik hem vandaag kan wisselen.. zal ook gelijk de monitor meenemen als ik ga..

nu blijft nog die plextor vaag doen maar dat vraag ik dan ook wel... :)

• The System
trouwens ik heb nog een probleem!!

de pc wil neit starten als ik hem niet overnieuw reboot want anders blijft de monitor maar knipperen.. help?

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:57

Hoicks

Techno!

Ik kocht bij Vobis ooit een videokaartje van 159 piek. Trek ik thuis de doos los zat er een dikke kaart in van 680 piek!

HURRAY! VOBIS!..:P

Voor de rest een k*tzaak
Pagina: 1