[MacBook] kan niet automatisch computers vinden in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• matthijs88
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-01-2022
Ik heb pas een nieuwe Max Book Pro OSX (leopard) gekocht en deze heb ik thuis aangesloten op een WPA2 beveiligd netwerk, dat bestaat uit een paar windows computers en een netwerkschijf aangesloten op een SMC router.

Nu kan ik gewoon internet verbinding maken via de router, maar als ik films of muziek vanaf een andere computer of de netwerkschijf wil kopieren of direct wil kijken/luisteren krijg ik een foutmelding dat de netwerkverbinding verbroken is.

Ik zie de computers en de netwerkschijf ook niet automatisch in Finder onder gedeeld. Alleen als ik de netwerkschijf of de andere computers handmatig benader via Finder kan ik ze vinden. En dan kan ik dus alleen de bestanden zien maar openen is een probleem.

Mijn MacBook daarentegen wordt op de computers wel gewoon weergegeven op de windows computers tussen de andere computers.

Het is alleen raar dat die het soms ineens wel doet en dan worden de computers wel gewoon weergegeven onder gedeeld en kan ik ook gewoon films/muziek afspelen/kopieren.

Toen ik op een ander draadloosnetwerk op school aangesloten zat detecteerde mijn MacBook wel gewoon automatisch alle andere computers in het netwerk.

Ik heb verder bestandsdeling voor windows aangezet bij systeemvoorkeuren. En ook heb ik bij AirPort de werkgroep ingevuld bij een tabblad bij geavanceerd.

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat mijn thuisnetwerk altijd gewoon automatisch gevonden wordt door mijn MacBook zodat de computers ook gewoon automatisch worden weergeven in Finder. Mis ik ergens nog een instelling of ligt het aan de instellingen van de router?

Alvast bedankt!