Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-05 13:35
In april van dit jaar heb ik een rekening bij de ING geopend met meerdere redenen, voornaamste zijnde dat betalingen gedaan in het buitenland goedkoper zijn dan bij de ABN. Nu wilde ik hier ook een studenten creditcard bij hebben voor mijn vakantie in augustus, die is er nooit gekomen.

Alle aanvragen die ik tot nu toe bij hen heb neergelegd zijn afgewezen met dezelfde brief waarin als reden staat: "Op basis van uw huidige situatie komt u niet in aanmerking voor een creditcard van de ING" en "Verandert uw situatie in de toekomst dan kunt u natuurlijk opnieuw een creditcard van de ING aanvragen". Kortom redenen die eigenlijk geen redenen zijn en waar je niets mee kunt.

Nu zijn op hun website de volgende voorwaarden te vinden:
Voorwaarden

* Minimaal 18 jaar oud
* Studiefinanciering op je Studentenrekening ontvangen
* De ING toetst je gegevens bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel
Aan alle voorwaarden voldoe ik en in het BKR kan werkelijk niets over mij staan. Heb nooit een lening gehad, ik heb zelfs geen limieten op mijn betaalrekening bij de ABN/ING (kan dus niet rood staan). Het enige wat er wellicht in zou kunnen staan is mijn mobiele abonnement, welke altijd keurig op tijd betaald is.

Toen heb ik dus gebeld met de ING, via hun 0900-nummer (wat ik schandalig vind, maar dat terzijde). Ten eerste was de persoon aan de telefoon verbaasd dat er via een formulier op internet een CC aangevraagd kon worden en dus zonder handtekening. Verder wist hij mij al te vertellen dat er ook nog naar andere dingen gekeken worden dan vermeld staan op de voorwaarden op hun website, zoals drie maal op rij stufi op de rekening hebben ontvangen. Als laatste dat hij mij geen specifieke reden kon geven over de telefoon en dat ik een brief zou moeten sturen hiervoor (later meer hierover). Afijn er was nog geen drie keer stufi binnen (net overgezet van ene naar de andere rekening) dus hierop gewacht.

Ter zijner tijd weer een aanvraag gedaan, drie keer op rij stufi binnen, kan niets meer fout gaan toch, maar jawel, zelfde brief. Vervolgens langsgegaan bij een kantoor, zelfde verhaal, zij kunnen mij geen reden geven en ik moest maar een brief sturen. Zo gezegd zo gedaan, brief opgesteld die kort alle punten van mijn verhaal duidelijk maakt, met een kritische noot erin dat hun voorwaarden niet transparant zijn, en de vraag om mij de reden van de afwijzing terug te sturen. Postzegel erop (want, geen antwoordnummer) en op de bus, 2 weken later pas antwoord.

Uit hun antwoord bleek al dat de brief waarschijnlijk door iemand gelezen was die er niet veel pap van had gegeten want het begon met de mededeling dat ze reageerden op mijn brief waarin ik de afwijzing van een CC betwist en dat ik wil dat zij hun beslissing heroverwegen. Wat niet het geval was. In het kort stond er hun antwoord: het is gebaseerd op verschillende factoren en een toetsing bij het BKR en op basis van al deze factoren kunnen wij nu geen CC toekennen. De beoordeling omtrent het wel of niet toekennen van een CC gebeurd door een geautomatiseerd systeem, er kunnen meerdere redenen zijn waardoor een verzoek wordt afgewezen en het kan voorkomen dat er soms niet een exacte reden is aan te wijzen waarom er op dat moment wordt afgewezen.

Of te wel, ik heb uiteindelijk van hen nog steeds geen reden, en die zouden ze niet kunnen geven want hun computersysteem is incompetent of iets in die richting. Ik was niet amused om het maar eens schappelijk te zeggen, maar ik heb ook geen zin om continu brieven naar hun postbus te sturen en 2 weken te moeten wachten op een antwoord waar ik niets mee kan.

Nu vanwege het veel oudere telefoongesprek had ik nog maar eens een aanvraag op een papieren formulier gedaan, dus met een handtekening erbij, om te kijken of dat nog wat zou uitmaken. Helaas, gisteren heb ik dezelfde afwijzingsbrief weer mogen ontvangen.

All in all heeft niemand om mij heen een probleem om een studenten CC te krijgen, behalve ik lijkt het. Inmiddels is het een principieel iets geworden en ook met oog op de toekomst (heb al eens een CC van een vriendin moeten lenen om voor een vliegreis te kunnen betalen), maar dit gaat me wellicht een beetje te veel tijd, energie en geld kosten zo onderhand.

Welke stappen kan ik nu het beste nog ondernemen? Ik vind het schandalig dat de ING mij geen reden kan/wil geven voor hun afwijzingen, en ik heb geen trek in het aanvragen van mijn BKR registraties (kost mij ook weer geld) om te kijken of er daar een fout gemaakt is door iemand, als ik niet zeker weet dat zij het afwijzen op grond van mijn BKR of iets totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:32

Qwerty-273

Meukposter

Tja de reden die je krijgt is volgens mij de meest specifieke die ze kunnen geven. Daar zal je dus echt niet een specifiekere voor krijgen. Wat ik wel zou doen - is bij het BKR nakijken of je er toch niet geregistreed staat - al dan niet met een onbewuste persoonsverwisseling etc.

-- edit --
Trouwens krijg je een inwonden of uitwonende stufi? Wellicht dat je net onder hun grens zit.
En vraag je een CC aan of een studenten CC? Volgens mij zat daar namelijk nog best een verschil tussen.

[ Voor 27% gewijzigd door Qwerty-273 op 14-10-2009 16:07 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-05 12:00
waarschijnlijk moet je wel na vragen bij BKR tevens is het ook zo dat CC inkomens afhankelijk is toch? dus weet niet of je naast je stuffi nog werkt?

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 13:06

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Bomin schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:51:
Welke stappen kan ik nu het beste nog ondernemen? Ik vind het schandalig dat de ING mij geen reden kan/wil geven voor hun afwijzingen, en ik heb geen trek in het aanvragen van mijn BKR registraties (kost mij ook weer geld) om te kijken of er daar een fout gemaakt is door iemand, als ik niet zeker weet dat zij het afwijzen op grond van mijn BKR of iets totaal anders.
Dat zul je toch wel moeten doen, jij bent namelijk de enige die dat mag. De ING mag alleen een status controleren en bij lopende produkten vanuit hun statussen wijzigen. Als iemand bij BKR een fout gemaakt heeft, zul jij daar achteraan moeten. Vervelend, maar helaas.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:55
MueR schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:09:
[...]

Dat zul je toch wel moeten doen, jij bent namelijk de enige die dat mag. De ING mag alleen een status controleren en bij lopende produkten vanuit hun statussen wijzigen. Als iemand bij BKR een fout gemaakt heeft, zul jij daar achteraan moeten. Vervelend, maar helaas.
TS zou ook niet van de ING de inhoud van zijn BKR-registratie willen horen, hij zou graag weten of die CC is afgewezen naar aanleiding van een BKR-registratie. Is dat teveel gevraagd?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
Het gaat hier om een stufi voor inwonenden, ik vraag een studenten CC aan, geen normale. Hiernaast heb ik nog een degelijk inkomen voor een student. Bij de aanvraag voor een studenten CC vragen ze hier echter niet naar, en je kunt het ook nergens aangeven.

Het soort stufi mag niets uitmaken, mensen om mij heen met inwonenden stufi en daarnaast geen inkomen (hoe de ING mij dus ook ziet) hebben ook geen probleem gehad met het krijgen van een studenten CC van hun.

Ik zou het wel raar vinden als zij niet kunnen aangeven op welk criterium de aanvraag is afgewezen. Over de telefoon werd mij namelijk verteld dat zij die reden(en) daar niet kunnen geven via privacy-overwegingen, nou dat kan ik nog begrijpen. In het kantoor leken ze er ook van overtuigd dat ik wel een echte reden kon krijgen d.m.v. een brief maar dat blijkt dus ook niet zo te zijn.

Als mij niks anders rest dan een aanvraag van mijn BKR gegevens dan zal dit uiteindelijk wel moeten gebeuren jammer genoeg, maar ik blijf het onbegrijpelijk vinden hoe de ING met dit soort aanvragen omgaat.

Edit: Wat Xander zegt inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Woon je misschien in een asowijk (pardon: prachtwijk), of op een postcode waar ook woonwagenbewoners geregistreerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
Nee en nee, ik mag ook zeer hopen dat geen enkele bank daar naar kijkt, maar naar de individuele situatie van de klant. Then again je weet maar nooit aangezien ze zo moeilijk doen over het geven van een daadwerkelijk bruikbare reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:12

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Had je van ABN al een CC? Dat zou wel eens een probleem kunnen zijn. Volgens mij worden die ook geregistreerd bij BKR.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:11

Reptile209

- gers -

Het kan overigens ook in je nadeel zijn als er bij BKR niets over je bekend is. Een bank ziet liever meerdere aantekeningen bij BKR met goed betaalgedrag dan helemaal geen informatie. In het laatste geval moeten ze dus zelf 'gokken' of jij een nette betaler gaat zijn of niet. BKR registreert dus niet alleen wanbetalers, maar (juist) ook nette betalers. Op basis daarvan zou het misschien in je voordeel kunnen werken om een roodlimiet van bijvoorbeeld 500 euro aan te vragen... Waarschijnlijk kan alleen BKR of ING zelf je vertellen wat voor effect dat zou hebben.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 14:23
Krijg je meer studiefinanciering dan de basisbeurs? Dus een lening van de IB Groep waar je maandelijks een bedrag extra van krijgt? Want dan kun je ook een registratie in het BKR krijgen en je creditcard geweigerd worden bij weliswaar een andere bank maar toch. Dat is bij een vriend van mij gebeurd.

offtopic:
Mocht dit een overbodige vraag zijn, vergeef mij had geen tijd om volledige topic te lezen. Ben tot 3/4 gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
Hillie schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:10:
Had je van ABN al een CC? Dat zou wel eens een probleem kunnen zijn. Volgens mij worden die ook geregistreerd bij BKR.
Nee, ik heb geen enkele andere CC in mijn bezit en nog nooit gehad.
Reptile209 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:18:
Het kan overigens ook in je nadeel zijn als er bij BKR niets over je bekend is. Een bank ziet liever meerdere aantekeningen bij BKR met goed betaalgedrag dan helemaal geen informatie. In het laatste geval moeten ze dus zelf 'gokken' of jij een nette betaler gaat zijn of niet. BKR registreert dus niet alleen wanbetalers, maar (juist) ook nette betalers. Op basis daarvan zou het misschien in je voordeel kunnen werken om een roodlimiet van bijvoorbeeld 500 euro aan te vragen... Waarschijnlijk kan alleen BKR of ING zelf je vertellen wat voor effect dat zou hebben.
Tsja aan de andere kant, als ik nergens rood kan staan, betekent dat dus dat ik altijd genoeg geld heb en heb gehad en er geen risico is dat ik ook dat nog eens zou moeten 'afbetalen'. Het BKR zal me sowieso niet kunnen vertellen wat voor effect dat heeft op mijn aanvraag bij de ING lijkt me. Aangezien ik geeneens een reden voor afwijzing uit de ING kan krijgen lijkt me ook niet dat zij hier iets zinnigs over gaan kunnen zeggen.

Voor de duidelijkheid het gaat hier om een studenten creditcard (limiet 1000 euro), die wordt aan je betaalrekening gekoppeld en aan het eind van de maand 100% geincasseerd, er is geen mogelijkheid tot gespreid betalen.
Robkazoe schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:19:
Krijg je meer studiefinanciering dan de basisbeurs? Dus een lening van de IB Groep waar je maandelijks een bedrag extra van krijgt? Want dan kun je ook een registratie in het BKR krijgen en je creditcard geweigerd worden bij weliswaar een andere bank maar toch. Dat is bij een vriend van mij gebeurd.

offtopic:
Mocht dit een overbodige vraag zijn, vergeef mij had geen tijd om volledige topic te lezen. Ben tot 3/4 gekomen.
Nee, ik krijg niks extra van de IBG, basisbeurs inwonende a 93 euro de maand en that's it.

Maar sowieso blijft het voor ons allen dus een beetje gissen, het hoeft helemaal niet bij de BKR te liggen, als dat het al zou zijn dan waarschijnlijk wegens een persoonsverwisseling of iets in die geest. Echter kan ik me niets anders bedenken waar zij het op zouden afkeuren, maar aangezien ING dus geen specifieke reden wilt geven.

Vandaar dat ik gehoopt had iemand te vinden die wellicht in dezelfde situatie verkeert, of iemand die mij concreet kan vertellen wat ik nog met de ING kan beginnen om wel achter de reden te komen? Want ik kan wel 2 keer in de maand die kaart blijven aanvragen totdat mijn situatie volgens hen veranderd is, maar daar schieten wij allebei zo weinig mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:33
Je bent niet de enige met problemen bij de ING hoor. Ik ken meer mensen die onmogelijk een CC kregen. Zelf heb ik op mijn 18e zonder enige problemen bij de rabobank een CC gekregen(1500 euro limiet), was toen MBO'er dus in principe zou ik er niet een kunnen krijgen. Even een gesprek, en het was geregeld, dus het kán wel, maar makkelijker bij een andere bank dan de ING..

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:55
LED-Maniak schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:48:
Je bent niet de enige met problemen bij de ING hoor. Ik ken meer mensen die onmogelijk een CC kregen. Zelf heb ik op mijn 18e zonder enige problemen bij de rabobank een CC gekregen(1500 euro limiet), was toen MBO'er dus in principe zou ik er niet een kunnen krijgen. Even een gesprek, en het was geregeld, dus het kán wel, maar makkelijker bij een andere bank dan de ING..
Ik heb een CC aangevraagd bij de rabobank in een tijd dat ik gewoonweg _geen_ inkomen (ook geen stufi) kreeg, was geen probleem destijds...

Wat dat betreft lijkt het bij de rabo makkelijker. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Misschien voldoet je maandelijkse inkomen niet aan dat wat je voor een creditcard moet hebben, vaak moet je een minimum bedrag per maand verdienen (meestal tegen de €1500).In de huidige tijd kijken banken erg streng naar binnenkomende aanvragen voor een creditcard en ook naar andere producten. Ook wordt er gekeken naar je kredietwaardigheid waar je tijdens je aanvraag informatie over verstrekt.

[ Voor 112% gewijzigd door Turdie op 14-10-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ze hebben mij wel eens verteld dat er een minimum inkomen aanzit, ik heb toendertijd een krantenwijk gelopen die verdiende iets van 200 in de maand + stufi van 73 euro zat ik iig boven de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

shadowman12 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:56:
Misschien voldoet je maandelijkse inkomen niet aan dat wat je voor een creditcard moet hebben, vaak moet je een minimum bedrag per maand verdienen (meestal tegen de €1500).In de huidige tijd kijken banken erg streng naar binnenkomende aanvragen voor een creditcard en ook naar andere producten. Ook wordt er gekeken naar je kredietwaardigheid waar je tijdens je aanvraag informatie over verstrekt.
ING (Postbank dan) had altijd een studenten-betaalpakket. Daar stamt mijn CC ook nog van, kostte toen bijna niks per jaar en was op basis van alleen stufi (toen <500 euro per maand?). Maar misschien hebben ze inderdaad de regels wat strakker gemaakt inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Bomin schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:24:
Nee en nee, ik mag ook zeer hopen dat geen enkele bank daar naar kijkt, maar naar de individuele situatie van de klant. Then again je weet maar nooit aangezien ze zo moeilijk doen over het geven van een daadwerkelijk bruikbare reden.
Ik kan je wel met zekerheid zeggen dat de meeste banken werken met uitsluitbestanden op basis van postcode waar in ieder geval woonwagenbewoners in zitten. Al geloof ik wel dat dit sinds kort niet meer mag.

Verder werkt de ING ook met postcodes waarin geen hypotheken verstrekt worden, ik neem aan dat dat ook voor creditcards geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
Reptile209 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:08:
[...]

ING (Postbank dan) had altijd een studenten-betaalpakket. Daar stamt mijn CC ook nog van, kostte toen bijna niks per jaar en was op basis van alleen stufi (toen <500 euro per maand?). Maar misschien hebben ze inderdaad de regels wat strakker gemaakt inmiddels.
Exact, maar uit niets blijkt dat ze dit veranderd hebben. Nogmaals een vriendin van mij die wel een studenten CC van de ING heeft (die ik dus al eens heb moeten lenen) ontving toentertijd (februari dit jaar o.i.d.) ook alleen inwonende stufi en had daarnaast geen inkomen.
Bigfoot schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:10:
[...]

Ik kan je wel met zekerheid zeggen dat de meeste banken werken met uitsluitbestanden op basis van postcode waar in ieder geval woonwagenbewoners in zitten. Al geloof ik wel dat dit sinds kort niet meer mag.

Verder werkt de ING ook met postcodes waarin geen hypotheken verstrekt worden, ik neem aan dat dat ook voor creditcards geldt.
Even terzijde dat ik me niet kan indenken dat mijn postcode in zo'n bestand zou staan en dat het nu 'verboden' is, als je op zo'n postcode zou wonen heb je dus dikke pech ook al verdien je bij wijze van spreken modaal, netjes geregeld...

[ Voor 66% gewijzigd door Greebs op 14-10-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Bomin schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:12:
Exact, maar uit niets blijkt dat ze dit veranderd hebben. Nogmaals een vriendin van mij die wel een studenten CC van de ING heeft (die ik dus al eens heb moeten lenen) ontving toentertijd (februari dit jaar o.i.d.) ook alleen inwonende stufi en had daarnaast geen inkomen.
Dan zou ik een klacht indienen, ING moet wel iedereen gelijk behandelen (met deze informatie er duidelijk in).

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 14-10-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Als een vriendin van Sar even een reply vanuit iemand die in en de financiele wereld zit en ook zelf een CC van de ING heeft.

Per dit jaar is de Wet Financieel Toezicht zwaar strenger geworden. Niet alleen vervelend voor de minder verdienende klant maar ook voor de bank want ze mogen niet meer zo iedereen een lening/CC geven.
In het verleden zijn banken dus erg makkelijk geweest met het uitgeven van CC's: dit is dus echt per dit jaar veeel strenger geworden. Dat vrienden er een hebben met een hoger limiet is dus niet gek: zij vroegen er een aan voor de crisis (begonnen begin 2008 binnen de financiele wereld)

Ik weet dat ING naar 4 factoren kijkt:

* Inkomen: hoeveel krijg je maandelijks werkelijk op je rekeing. Als de bank niet ziet dat je een regelmaat aan inkomen op de betreffende gekoppelde rekening ontvangt is het voor hun moeilijk te bepalen waar je inkomen van komt (zwart) of de inkomen van gelijke groote is (ene maand 10 euro en de andere 300 is no go, ook voor studenten)
* Postcode (helaas helaas.. er zijn gebieden die zogenaamde risicogebieden worden genoemd. Voornamelijk gesorteerd door het type mens wat daar woont. Hierin wordt dan gekeken naar afkomst, inkomen en criminaliteit in de buurt. Dit is trouwens bij elke bank zo. Van de wet mag het inderdaad niet maar een bank wil natuurlijk wel een zekerheid dat het geleende geld terug komt. Maar!! er zijn ALTIJD andere negatieve factoren die samen met de postcode reden zijn van afwijzing)
* BKR (alles waar je ''debit'' voor kan staan wordt geregistreerd: ook de zogenaamde afbetalingen bij Neckermann en Wehkamp, ook je telefoon.. en 1 keer betalen kan soms (als je bij een k** provider zit) al zorgen voor een A registratie, wat als je student bent ervoor kan zorgen dat er een afwijzing is.
- Hierin moet ik even verduidelijken dat een bank niet blij is met een waslijst aan registraties: een zogenaamde stapelaar is nr 1 reden voor afwijzing.. oh naast de A2 codering (achterstand en niet na waarschuwing tot betaling willen overgaan) aangezien de stapelaar het normaal vind zn inkomen uit kredieten te laten bestaan wil de bank liever iemand die alles door sparen en betalen doet.
* beroeps/opleidingsgroep: hierin kijken ze naar wat je wilt worden en hebben ze een beeld van wat jij straks zal gaan verdienen.
* doel van het krediet: een krediet aanvragen voor je vakantie... daar is de bank niet zo happig op: het is geen investering en het risico dat je het krediet niet kan afbetalen is groot... zodra een krediet wordt aangevraagd voor de financiering van iets materialistisch is dat wel goed. Dan heb je het over een Auto, wasmachine, of geld voor een verbouwing.

Ik weet natuurlijk niet alles en weet ook niet wat de voorwaarden zijn van de studentencreditcard maar.. als ze je keer op keer afwijzen is het goed even te kijken naar de volgende dingen:
- lees de voorwaarden even goed door mbt limiet bij inkomen. Bij een gewone creditcardvan INg is het zo dat wat je netto ontvangt op de rekening de max is voor het limiet van je kaart: bv je ontvangt maandelijks 1020 op je rekening: dan krijg je een creditcard met limiet van 1000
- vraag bij de BKR een uitdraai op: dit kost wel wat maar dan weet je meteen wat daadwerkelijk geregistreerd staat. Het is ook zo ondanks dat je niet rood staat het limiet wel wordt geregistreerd bij het BKR.
- kijk even naar je bankafschrift: als je kijkt naar je eigen betaalgedrag: en dan objectief kijken: wat krijg je binnen en waar geef je het aan uit? als je iets van je ouders leent en bij de terugbetaling lening zegt gaat de bank er al vanuit dat je een lening bij je ouders hebt. Ook kan het zijn dat je een soort play-account hebt: wat binnen komt wordt met grote bedragen op dagen voornamleijk in en rondom het weekend opgenomen (niet echt positief)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
Bedankt voor de reactie, ik pik even het laatste deeltje ertussenuit daar kan ik makkelijk op reageren :)
mrsar schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:20:
Ik weet natuurlijk niet alles en weet ook niet wat de voorwaarden zijn van de studentencreditcard maar.. als ze je keer op keer afwijzen is het goed even te kijken naar de volgende dingen:
- lees de voorwaarden even goed door mbt limiet bij inkomen. Bij een gewone creditcardvan INg is het zo dat wat je netto ontvangt op de rekening de max is voor het limiet van je kaart: bv je ontvangt maandelijks 1020 op je rekening: dan krijg je een creditcard met limiet van 1000
- vraag bij de BKR een uitdraai op: dit kost wel wat maar dan weet je meteen wat daadwerkelijk geregistreerd staat. Het is ook zo ondanks dat je niet rood staat het limiet wel wordt geregistreerd bij het BKR.
- kijk even naar je bankafschrift: als je kijkt naar je eigen betaalgedrag: en dan objectief kijken: wat krijg je binnen en waar geef je het aan uit? als je iets van je ouders leent en bij de terugbetaling lening zegt gaat de bank er al vanuit dat je een lening bij je ouders hebt. Ook kan het zijn dat je een soort play-account hebt: wat binnen komt wordt met grote bedragen op dagen voornamleijk in en rondom het weekend opgenomen (niet echt positief)
Het probleem is, ik weet dus ook niet duidelijk wat de voorwaarden zijn die zij er op na houden als het aankomt op de studenten CC. Op hun website is op de pagina van de studenten CC (http://www.ing.nl/particu...ten-creditcard/index.aspx) geen link te vinden naar een .pdf bestand of iets dergelijks, waar dat bij de andere CC's wel het geval is. Echter uit het telefoongesprek dat ik met de ING gehad heb en het antwoord dat zij mij gaven op mijn brief blijkt inderdaad wel dat ze er nog aanvullende voorwaarden op na houden, maar er is dus niet achter te komen welke (mag dit uberhaupt?).

- Studenten CC heeft altijd een limiet van 1000 euro bij de ING. Er wordt niet gevraagd naar gegevens over je inkomen of wat dan ook en je kan het ook nergens bij hen aangeven. Het online formulier niet, en het goede oude papieren formulier dat in een kantoor wordt uitgeprint met gegevens al ingevuld ook niet. Daarbij zie ik het niet snel gebeuren dat met de gang van zaken omtrent deze ik mijn inkomen bij de ING binnen ga laten komen i.p.v. bij mijn ABN rekening.

- Dit gaat misschien binnenkort gebeuren als hier verder ook niks uitkomt wat ik met de ING aan kan/moet. Daarbij vermeld ik wel nogmaals dat ik op geen enkele rekening een limiet heb en er dan ook niks geregistreerd hoort te staan, ook niets qua koop op afkoop en dat soort ongein. Mobiel abonnement dus wel, de provider incasseert dat elke maand automatisch en dat is ze nog nooit niet gelukt, kan alleen maar positief zijn lijkt mij.

- Het enige wat voor de ING raar zou kunnen zijn is dat ik de rekening wel gebruikt heb om op vakantie te betalen (aardig wat goedkoper dan met ABN), voor de vakantie had ik er dus een aardige som naartoe gestort, en die in 12 dagen vrijwel opgemaakt. Echter hebben zij voor die tijd ook al eens de aanvraag afgewezen, toen ik al wel drie keer op rij stufi had ontvangen etc. wat volgens hen ook een voorwaarde zou zijn. Ben verder niet bekend met het fenomeen play-account maar ik neem aan dat ze de mijne er niet als een zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Bomin schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:46:
[...]
Het probleem is, ik weet dus ook niet duidelijk wat de voorwaarden zijn die zij er op na houden als het aankomt op de studenten CC. Op hun website is op de pagina van de studenten CC (http://www.ing.nl/particu...ten-creditcard/index.aspx) geen link te vinden naar een .pdf bestand of iets dergelijks, waar dat bij de andere CC's wel het geval is. Echter uit het telefoongesprek dat ik met de ING gehad heb en het antwoord dat zij mij gaven op mijn brief blijkt inderdaad wel dat ze er nog aanvullende voorwaarden op na houden, maar er is dus niet achter te komen welke (mag dit uberhaupt?).
[...]
Als ik je reactie zo lees, lijkt het er voor mij op dat je het idee hebt dat het een soort grondrecht is om een creditcard van je bank te krijgen. Dat is het niet. Een bank moet - naar mijn mening - helder zijn in de voorwaarden voor het gebruik van een kaart, niet voor het verlenen ervan. Tuurlijk is het heel vervelend als het om onduidelijke redenen niet wordt gegeven, maar dat is dan maar zo: dat is hun beslissing met het risico dat ze een klant teleurstellen. Ik kan me niet voorstellen dat je als klant kunt eisen om een CC van je bank te krijgen. Zie het als een zorgverzekering: een basisverzekering is wettelijk verplicht en moet door een verzekeraar gegeven worden (de bankrekening). Voor een aanvullende verzekering (je CC of aanvullende diensten) mag een verzekeraar eisen stellen, en dat doen ze dan ook. En volgens mij is dat een net zo schimmig proces met onduidelijke voorwaarden als waar jij nu in zit.
Ik zou zeggen: ga naar een andere bank en laat je daar uitleggen onder welke voorwaarden je een CC kunt aanvragen, of laat het er bij. Een tussenvorm is dat je ING dreigt op te stappen naar een concurrent, als ze niet met een duidelijker verhaal komen.
Of neem eens contact op met American Express, VISA of een andere onafhankelijke CC verlener. AmEx zou ik uit eigen ervaring niet doen, omdat hij best prijzig is (krijg je wel veel service voor) en slecht geaccepteerd wordt in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bomin schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:42:
Nee, ik krijg niks extra van de IBG, basisbeurs inwonende a 93 euro de maand en that's it.
In april van dit jaar heb ik een rekening bij de ING geopend met meerdere redenen, voornaamste zijnde dat betalingen gedaan in het buitenland goedkoper zijn dan bij de ABN.
Da's niet veel, je bent pas net klant, en ik kan me goed voorstellen dat men dat niet kredietwaardig vind. Een creditcard is een risico voor een bank, en dus niet iets wat men zomaar geeft.
Vandaar dat ik gehoopt had iemand te vinden die wellicht in dezelfde situatie verkeert, of iemand die mij concreet kan vertellen wat ik nog met de ING kan beginnen om wel achter de reden te komen? Want ik kan wel 2 keer in de maand die kaart blijven aanvragen totdat mijn situatie volgens hen veranderd is, maar daar schieten wij allebei zo weinig mee op.
Een bank heeft geen enkele verplichting je een creditcard te geven, zoals Reptile209 aangeeft. Het is geen recht, en de bank heeft geen plicht.

Ik kreeg ooit geen creditcard of eurocheques van de Postbank (>15 jaar terug), terwijl ik een salaris van >1800 gulden netto per maand had. Eurocard/Mastercard had een contract met de universiteit en gaf toestemming, de Postbank weigerde.

In Engeland kreeg ik er wel eentje, met een salaris dat dichtbij de grens van de Goldcard kwam, maar ik had geen krediethistorie en kreeg een limiet van bijna niets. Gewoon een paar keer gebruiken, netjes gelijk betalen en alles werd snel verhoogd.

Dat kan hier ook gelden: zorgen dat je meer inkomen op die rekening krijgt, nooit rood staan en geen vreemd betalingsgedrag vertonen. Als je perse nu een creditcard wilt, dan zul je naar een andere bank moeten gaan. Al zullen die bij een thuiswonende beurs mogelijk ook weigeren.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 14-10-2009 22:26 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
Reptile209 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:59:
[...]

Als ik je reactie zo lees, lijkt het er voor mij op dat je het idee hebt dat het een soort grondrecht is om een creditcard van je bank te krijgen. Dat is het niet. Een bank moet - naar mijn mening - helder zijn in de voorwaarden voor het gebruik van een kaart, niet voor het verlenen ervan. Tuurlijk is het heel vervelend als het om onduidelijke redenen niet wordt gegeven, maar dat is dan maar zo: dat is hun beslissing met het risico dat ze een klant teleurstellen. Ik kan me niet voorstellen dat je als klant kunt eisen om een CC van je bank te krijgen. Zie het als een zorgverzekering: een basisverzekering is wettelijk verplicht en moet door een verzekeraar gegeven worden (de bankrekening). Voor een aanvullende verzekering (je CC of aanvullende diensten) mag een verzekeraar eisen stellen, en dat doen ze dan ook. En volgens mij is dat een net zo schimmig proces met onduidelijke voorwaarden als waar jij nu in zit.
Ik zou zeggen: ga naar een andere bank en laat je daar uitleggen onder welke voorwaarden je een CC kunt aanvragen, of laat het er bij. Een tussenvorm is dat je ING dreigt op te stappen naar een concurrent, als ze niet met een duidelijker verhaal komen.
Of neem eens contact op met American Express, VISA of een andere onafhankelijke CC verlener. AmEx zou ik uit eigen ervaring niet doen, omdat hij best prijzig is (krijg je wel veel service voor) en slecht geaccepteerd wordt in Nederland.
Oh nee hoor, zeker niet, ik verwacht ook niet dat ze die dingen uitdelen als snoepgoed. Ik was en ben alleen wel in de veronderstelling dat er bij elk financieel product aardig wat meer duidelijkheid moet zijn dan er door de ING gegeven wordt bij de studenten CC. Vandaar mijn vraag die je dikgedrukt hebt aangehaald. Echter ik heb niet zoveel affiniteit met dat wereldje, dus wellicht dat ik het aan het verkeerde eind heb wat dit betreft.

Op dit moment zit ik er inderdaad aan te denken om, als er echt niets meer uit de ING te halen valt qua transparantie, dan bij een andere bank eens kijken hoe zij omgaan met een studenten CC. Gezien de ervaringen van mensen hierboven m.b.t. ING en verschillende andere banken.

Direct met een onafhankelijke CC verlener danwel VISA/MC lijkt me sowieso niet te gaan lukken, aangezien zij voor zover ik weet geen speciale regelingen voor studenten hebben m.b.t. het verstrekken van een 'creditcard' (gekoppeld aan betaalrekening met 100% automatische incasso) als je stufi ontvangt.

@gambieter: Zoiets zou hier in NL m.i. ook niet misstaan, voor mijn part is het een kaart zonder gespreide betaling met een limiet van 100 euro die langzaam opgehoogd wordt tot 1000, maar dat soort dingen gaan ze hier in NL helemaal scheef van kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Greebs op 14-10-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bomin schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:26:
Op dit moment zit ik er inderdaad aan te denken om, als er echt niets meer uit de ING te halen valt qua transparantie, dan bij een andere bank eens kijken hoe zij omgaan met een studenten CC. Gezien de ervaringen van mensen hierboven m.b.t. ING en verschillende andere banken.
Om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat je bij een andere bank gelijk een creditcard krijgt (zelfs niet bij de DSB :p ). Je hebt dan geen historie bij die bank, en met het marginale bedrag dat je per maand krijgt ben je gewoon een risico zonder dat je echt wat lijkt op te brengen. Je zult toch echt maandelijks een (veel) groter bedrag binnen moeten krijgen, en geen grote/vreemde uitgaven doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
De DSB gaan we maar even niet mee in zee, misschien naar de bodem :+

Veel banken zijn/waren juist heel happig op studenten, ik heb het ook niet bedacht dat je met alleen stufi een studenten CC kan krijgen, of kon krijgen lijkt het haast. Daarbij heb ik meer inkomen dan alleen die stufi, dat wil ik ook best aan de ING bewijzen (hoewel dat in hun aanvragen voor studenten creditcards niet kan), ik wil het alleen niet ook nog eens bij hen gaan laten storten totdat ik zeker weet dat ik bij ze blijf (beetje kip/ei verhaal eigenlijk zie ik nu ook). En ik wil er best elke maand zelf wat storten, maar zoals in het bericht van mrsar hierboven staat zullen ze dat waarschijnlijk zien als zwart inkomen dan.

Afijn ik ga er nog even op broeden tenzij er nog lumineuze voorstellen komen omtrent 'the immovable object' ING en ik zal laten horen hoe het allemaal verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Wees blij dat ING je geen CC wil geven, dan kan je er makkelijker weg. Ik heb ontzettend veel ruzie gehad met ze over het toewijzen van CC. Het probleem is vaak dat ze perse gespreid betalen willen. Dit is een kredietfaciliteit met hoge rente en komt in het BKR. De faciliteit kan er pas af nadat je de kaart hebt (kip/ei anyone?).

Hier mijn relaas...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
Bij de studenten creditcard is het voor zover ik weet meteen zonder gespreid betalen en geven ze die mogelijkheid ook geeneens. Wel schandalig dat ze dat voor de 'volwassen' kaarten dit niet vanaf het begin aanbieden, maar ja, ze willen geld verdienen he. Al met al klinkt wat ik van jou lees inderdaad bekend, met het drie maal salaris/stufi gehad moeten hebben, veel onduidelijkheid etc. Ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden mocht dit nog veel langer doorgaan, dan stop ik gewoon met ING.

Het is ook een beetje vervelend dat ze in die kantoren van hun alleen personeel hebben voor de simpelste taakjes en vraagjes, met alle respect. Er is niemand waar je even mee kunt gaan zitten en die persoonlijk je situatie gaat bekijken, waar je overleg mee kunt plegen, die je misschien wel duidelijkheid kan verschaffen, niemand. Nu was er bij ABN ook niemand die ook maar iets over creditcards wist (maar die bleken mij uiteindelijk sowieso te duur met betalingen in het buitenland vandaar ING), dus of ze willen mij niet spreken, of er schort wat aan de service tegenwoordig.

Maar dit is ietwat offtopic, ik laat weer van me horen wanneer ik wat ontopic te melden heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Bomin schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:25:
[...]
Het is ook een beetje vervelend dat ze in die kantoren van hun alleen personeel hebben voor de simpelste taakjes en vraagjes, met alle respect. Er is niemand waar je even mee kunt gaan zitten en die persoonlijk je situatie gaat bekijken, waar je overleg mee kunt plegen, die je misschien wel duidelijkheid kan verschaffen, niemand. [...]
Die goedkope CC, buitenlandbetalingen, etc. moeten natuurlijk ergens vandaan komen he... ;). De Postbank (nu ING) was altijd goedkoop en simpel, mede doordat ze geen kantorennetwerk in stand hoefden te houden (vermoed ik). Terugkomend op de eerste alinea van je OP: het is dus òf goedkope betalingsdiensten en uitgeklede service, òf een wat duurdere bank en meer mogelijkheden tot persoonlijk contact en voorlichting.
Bomin schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:41:
[...] Daarbij heb ik meer inkomen dan alleen die stufi, dat wil ik ook best aan de ING bewijzen (hoewel dat in hun aanvragen voor studenten creditcards niet kan), ik wil het alleen niet ook nog eens bij hen gaan laten storten totdat ik zeker weet dat ik bij ze blijf (beetje kip/ei verhaal eigenlijk zie ik nu ook). En ik wil er best elke maand zelf wat storten, maar zoals in het bericht van mrsar hierboven staat zullen ze dat waarschijnlijk zien als zwart inkomen dan.
[...]
Ik dacht dat de Postbank elke vorm van regelmatige bijschrijving wel als 'inkomen' wilde zien. Dus ook eigen stortingen, overboekingen van je ouders, etc., maar dan wel met een langer track-record om te laten zien dat er regelmaat in zit. Een bank gaat zich niet druk maken om 'zwart inkomen', zeker niet wat betreft de bedragen waar het bij jou over zal gaan. De enige die daar over zou kunnen zeuren is de Belastingdienst, en als het geld een beetje te verantwoorden is, hoef je daar ook niet bang voor te zijn.

Een hele andere oplossing: kan je niet een CC op naam van een van je ouders regelen (partnerkaart)? Dan ben je meteen van het gezeik af, tot je zelf voldoende inkomen hebt. Spreek desnoods af dat alleen jij de afschriften daarvan opent, zodat je wel in alle privacy kunt betalen. Daarmee omzeil je dan voorlopig dat je niet de droomklant voor elke bank w.b.t. een CC bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
Reptile209 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:52:
[...]

Die goedkope CC, buitenlandbetalingen, etc. moeten natuurlijk ergens vandaan komen he... ;). De Postbank (nu ING) was altijd goedkoop en simpel, mede doordat ze geen kantorennetwerk in stand hoefden te houden (vermoed ik). Terugkomend op de eerste alinea van je OP: het is dus òf goedkope betalingsdiensten en uitgeklede service, òf een wat duurdere bank en meer mogelijkheden tot persoonlijk contact en voorlichting.

[...]

Ik dacht dat de Postbank elke vorm van regelmatige bijschrijving wel als 'inkomen' wilde zien. Dus ook eigen stortingen, overboekingen van je ouders, etc., maar dan wel met een langer track-record om te laten zien dat er regelmaat in zit. Een bank gaat zich niet druk maken om 'zwart inkomen', zeker niet wat betreft de bedragen waar het bij jou over zal gaan. De enige die daar over zou kunnen zeuren is de Belastingdienst, en als het geld een beetje te verantwoorden is, hoef je daar ook niet bang voor te zijn.

Een hele andere oplossing: kan je niet een CC op naam van een van je ouders regelen (partnerkaart)? Dan ben je meteen van het gezeik af, tot je zelf voldoende inkomen hebt. Spreek desnoods af dat alleen jij de afschriften daarvan opent, zodat je wel in alle privacy kunt betalen. Daarmee omzeil je dan voorlopig dat je niet de droomklant voor elke bank w.b.t. een CC bent...
Nou ja, bij de ABN die vooral qua CC heel duur zijn wilde ook niemand mij persoonlijk te woord staan ;) Kom je daar met de vraag of je iemand kunt spreken over een CC, krijg je het aanvraagformulier dat op internet staat uitgeprint en in je hand gedrukt..

Je noemt de Belastingdienst, hier heb ik nog niet echt serieus rekening mee gehouden, in hoeverre hebben zij wat te zeggen over overboekingen tussen mijn eigen rekeningen, niets toch? Als het geen problemen gaat geven kan ik toch nog die periodieke overboeking realiseren, mocht het probleem daarin liggen.

Mijn vader heeft zelf geen CC omdat hij deze nooit gebruikt, weet niet in hoeverre een partnerkaart dan mogelijk is, maar dat is echt een last resort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Bomin schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 00:20:
[...]

Nou ja, bij de ABN die vooral qua CC heel duur zijn wilde ook niemand mij persoonlijk te woord staan ;) Kom je daar met de vraag of je iemand kunt spreken over een CC, krijg je het aanvraagformulier dat op internet staat uitgeprint en in je hand gedrukt..
Dan zijn het daar inderdaad eikels en zakkenvullers :+.
Je noemt de Belastingdienst, hier heb ik nog niet echt serieus rekening mee gehouden, in hoeverre hebben zij wat te zeggen over overboekingen tussen mijn eigen rekeningen, niets toch? Als het geen problemen gaat geven kan ik toch nog die periodieke overboeking realiseren, mocht het probleem daarin liggen.

Mijn vader heeft zelf geen CC omdat hij deze nooit gebruikt, weet niet in hoeverre een partnerkaart dan mogelijk is, maar dat is echt een last resort.
De Belastingdienst wil in je aangifte alleen het totaal van al je banksaldi op 1-1 en 31-12 weten, voor hen maak het dus geen klap uit op welke rekening je je geld hebt staan, zolang het maar jouw rekening is. Al maak je elke dag 10.000 euro over van je ene naar je andere rekening en weer terug, no problemo. Vindt je bank alleen minder leuk, want dat kost hen geld en moeite :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 14:23
Senor Sjon schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:58:
Wees blij dat ING je geen CC wil geven, dan kan je er makkelijker weg. Ik heb ontzettend veel ruzie gehad met ze over het toewijzen van CC. Het probleem is vaak dat ze perse gespreid betalen willen. Dit is een kredietfaciliteit met hoge rente en komt in het BKR. De faciliteit kan er pas af nadat je de kaart hebt (kip/ei anyone?).

Hier mijn relaas...
Dat was bij mij met een telefoontje geregeld. Kreeg de CC binnen en vroeg mij af hoe er betaald werd. Dus ik belde de ING op. Bleek ook in 12 termijnen (1 jaar gespreid terugbetalen) te zijn. Had toen gezegd dat ik in een keer wilde betalen. Dat was prima, drie dagen later kreeg ik de bevestiging binnen via de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Robkazoe schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:08:
[...]

Dat was bij mij met een telefoontje geregeld. Kreeg de CC binnen en vroeg mij af hoe er betaald werd. Dus ik belde de ING op. Bleek ook in 12 termijnen (1 jaar gespreid terugbetalen) te zijn. Had toen gezegd dat ik in een keer wilde betalen. Dat was prima, drie dagen later kreeg ik de bevestiging binnen via de post.
Klopt, je moet bellen naar ze. Op kantoor waar je persoonlijk bent doen ze niets omdat ze niets in het systeem kunnen. Je moet bellen (= eigenlijk onveiliger qua identiteit) om dingen voor mekaar te krijgen. Wij hebben handmatig op het contract erbij gezet dat wij GEEN gespreid betalen wilde hebben. Ook de voorwaarde van 3 maanden storten terwijl je al dik 20 jaar (Postbank)klant bent kwam bij mij op een open zenuw terecht. Over 10 jaar en 1 dag ben ik ook weer weg bij ING, dan is de rentevast periode van mijn nieuwe huis voorbij. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214909

Dit is precies de rede dat ik alles op stopgezet bij Postbank, en nu ING. Had jaren mijn inkomen daar. Altijd CC gehad. Toen verlopen en 2 jaar lang geen nieuwe 'genomen' aanvraag gedaan. Kon niet. Met de rede dat ik geen inkomstenbron had blabla. Had echter nog steeds hetzelfde salaris+een beetje extra!(en nee geen BKR noteringen etc)

Brief gestuurd, met bedankt voor uw aanvraag, maar er ontbreken en toen aangevinkt. Erg vreemd. Weer ingevuld, wederom, sorry we kunnen uw aanvraag niet verwerken ivm missende gegevens. Toen gebeld, nou die begreep het ook niet, toen meteen alles opgezegd. Maar dat kon weer enkel via post...

Blij dat ik weg ben. Nu bij de ABN, was altijd super, maar laatste maanden ook minder moet ik zeggen. Ook steeds meer telefonisch IPV eigen account manager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11
Bomin schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 00:20:
Even voor de duidelijkheid, wat bedoel je hier precies met "heel duur"? Hoge rente o.i.d.?

Ik heb daar namelijk ook een creditcard en kan me niet herinneren dat dit meer kost dan iets in de orde van 20 euro/jaar ofzoiets, en ik gebruik niet het doorlopend krediet (elke maand volledig afbetalen dus), dan betaal je geen enkele debetrente.

Geld verdienen ze er nog steeds wel aan, vanwege de (in het algemeen gesteld exorbitante, maar dat is overal zo) transactiekosten en provisie-percentages. Maar die worden betaald door de winkel waar je iets koopt (uiteraard rekenen die het vaak wel, direct of indirect, aan je door...)

Voor de rest zou ook mijn advies zijn (net als autodre subtiel probeert te zeggen): als ze niet meewerken, ga dan gewoon weg bij de Postbank/ING, er zijn genoeg andere banken (Rabo, ABN, SNS, ...). Ik heb dit ook jaren geleden gedaan, en geen seconde spijt van gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Wilke op 16-10-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
Een koersopslag van 1,95% op een transactie in een vreemde valuta vind ik persoonlijk vrij fors als je kijkt wat het bij de andere banken zoal is, om nog niet te spreken over het opnemen van geld bij geldautomaten met CC (de Betaalpas werkt echt niet overal). Maar ik had het beter kunnen verwoorden inderdaad, het gaat mij specifiek om de betalingen in het buitenland met vreemde valuta waar ik ze duur in vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:57
Mijn ervaring met creditcards is erg wisselend. Toen ik nog student was met inwonende studiefinanciering kreeg ik met bkr registratie (af en toe een keer te laat mijn telefoonrekening betaald, en een krediet van 1000 euro bij de bank om rood te staan) zo een creditcard van 1000 euro limiet.

Een jaar later stap ik binnen om mijn studentenrekening om te laat zetten naar een betaalrekening omdat ik een fulltimebaan heb met een behoorlijk inkomen en ze weigeren mijn creditcard om te zetten (daarnaast is het zo dat bij de rabo het laagste limiet voor een niet-studenten card 2500 euro is. Wat ik persoonlijk absurd hoog vind). Mijn ervaring is dat je er geen peil op kunt trekken, zou ook best de crisis kunnen zijn dat de TS nu geen kaart krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 07:22
Wat let je om over te stappen op de Rabo? Paar jaar geleden zonder enige moeite een creditcard gekregen. Bovendien is de Rabo een erg goede bank op zijn lage rente na.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
Kleine update voor de geïnteresseerden. Na dit topic heb ik even de tijd genomen om opnieuw te oriënteren onder andere aan de hand van de ervaringen van enkele mensen in dit topic, waarvoor dank.

Uiteindelijk had ik vorige week overdag wat tijd en besloot ik bij de Rabobank langs te gaan, aldaar heb ik een gesprek van een half uur(!) gehad en een studentenpakket bij hen afgenomen. Ter plekke controleerde zij mijn BKR of ik niet kredietmogelijkheden had op m'n andere betaalrekening(en) en zoals ik al dacht staat er in het BKR inderdaad alleen mijn telefoonabonnement. Vervolgens heeft ze meteen alles aangevraagd wat ik wilde hebben, Europas, Rabocard, Internetbankieren (die reader van hen ook meteen mee), de hele meuk.

In eerste instantie zou ik een propedeuse nodig gehad hebben voor het kunnen krijgen van een Rabocard, die geeft mijn opleiding echter niet. Toen had ik haar gewezen op de startdatum van de studie (sept. 2005) die op het Bericht Studiefinanciering van de IB-Groep/DUO staat en in combinatie met Studentenkaart en Bewijs van inschrijving voor studiejaar 2009-2010 was ook dat voldoende, top! (Ik had ook nog een loonstrook mee en aangeboden maar ze zei echt enkel en alleen bewijs van studie/stufi nodig te hebben.)

Alles goed en wel, ze lopen zeer netjes alles met je door, nemen de tijd voor je, gaan alle punten van de overeenkomst even met je door en geven je ook zelf genoeg tijd om die even nogmaals door te nemen voor je tekent. Goede eerste indruk en voor zover ik weet krijg ik dus meteen ook al die Rabocard komende week of de week daarop binnen. Nu alleen nog alle inkomsten en afschrijvingen op mijn nieuwe rekeningnummer wijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zit ook bij de Rabobank met een studentenpakket. Ze hebben idd enkel een bewijs van studiefinanciering nodig, dus 1 brief van de DUO/IBG waarin staat hoe hoog je stufi uit valt is voldoende. Limiet tot 2500, in 1 keer afschrijven en verder per kwartaal een paar euro voor gebruik van je rabocard. Ik ben er tevreden mee, want ze reageren adeqaat in geval van ongeauthoriseerd gebruik van je cc. Zo belde ze mij een keer op met de vraag of ik op die en die dag die en die transactie heb gedaan. Nee, het bleek dat er geprobeerd was om met mijn cc in de i-tunes een paar nummers te downloaden. Terwijl ik geen enkele ipod heb. Werd genoteerd, cc was geblokkeerd, binnen enkele dagen zou ik een nieuwe ontvangen. Plus formulieren waarmee zij de zaak konden afhandelen.

Rabobank mag dan wel geen realtime uitgaven overzicht hebben en je aan het eind van de maand 1 overzicht toesturen, toch vind ik dat voldoende. Als je zelf een beetje onthoud hoeveel je met je cc hebt gedaan per maand kan het je niet in moeilijkheden brengen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb vorige maand een ING rekening aangevraagd, vanwege die 1 jaar gratis actie. Ook met credit card. Om de overgang soepel te laten verlopen heb ik nog steeds mijn Rabobank rekening waar al +- 7 jaar een credit card aanhangt. Je raadt het al. ING wil geen credit card verstrekken. En ook ik heb dezelfde brief waar je helemaal niets mee kunt. Er staat niets in en dus begrijp ik niet waarom die afwijzing plaatsvindt.

Hier kun je ze trouwens gratis bellen. http://www.ing.nl/particu...ening-opzeggen/index.aspx "Bel me nu"

:)

Hele zaakje gaat daarom hier weer de deur uit en ik blijf braaf bij oom Rabo.

[ Voor 15% gewijzigd door Paquito op 19-01-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
ING medewerker zei overigens dat wanneer je huurtoeslag krijgt en dus in een lagere inkomensgroep valt, je geen CC bij ING krijgt. Lekker dat ze dit niet even bij de aanvraag vermelden.
Pagina: 1