Zonsondergang op monitor

Pagina: 1
Acties:

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05 14:09

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Allereerst even de specs:

Intel Q6600 processor
4gb RAM pc6400
Jetway P35 moederbord
ATI HD3780X2 videokaart
500 GB samsung HDD
650W Sirtec voeding
LG L1960TR-BF

Soms als ik de computer opstart, of als ik gewoon al een tijdje bezig ben met de computer, kleurt langzaam mijn beeld rood/roze. Niet extreem roze, maar er komt een soort van lichtrode tint over mijn beeldscherm heen.

Het gebeurt meestal rond half 8 's avonds (het gebeurt vreemd genoeg alleen in de avond) en het doet zich nu pas een korte tijd voor. Persoonlijk zou ik denken dat deze tint bedoeld is om je ogen te sparen in de avond, maar zover ik weet heeft mijn beeldscherm geen lichtsensor en bovendien is deze pas kort geleden begonnen met het vertonen van deze vreemde actie. Ik heb dit beeldscherm namelijk al een paar jaar. Heeft iemand enig idee waardoor deze vreemde actie veroorzaakt wordt?

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:38

painkill

Pain(k)(ill)

Nooit aan gedacht dat je misschien elke dag de pc op dezelfde tijd aanzet, en hij dus bijvoorbeeld na 4 uur aanstaan, en dus warmer worden, dit pas toont?

Ik denk dat er ergens teveel warmte is en er daardoor iets gebeurt/ is gebeurt.

Want met de tijd enzovoort heeft het niks te maken :)

Mijn SNES verzameling!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
Heb je al gekeken met een ander beeldscherm?

En het rood/roze worden van het beeld kan erop duiden dat de CCFL's versleten zijn (en dat kan goed kloppen als je zegt dat je het beeldscherm al een paar jaar hebt)

En je hebt niet toevallig dit programma draaien: http://www.stereopsis.com/flux/ ?

Die gooit je brightness en contrast e.d. omlaag naarmate de dag vordert.

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 14-10-2009 15:27 ]

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 00:27

iMars

Full time prutser

Misschien een ander VGA kabeltje proberen?

Koop hier mijn P1 reader :)

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05 14:09

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
ThinkPadd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:21:
Heb je al gekeken met een ander beeldscherm?

En het rood/roze worden van het beeld kan erop duiden dat de CCFL's versleten zijn (en dat kan goed kloppen als je zegt dat je het beeldscherm al een paar jaar hebt)

En je hebt niet toevallig dit programma draaien: http://www.stereopsis.com/flux/ ?

Die gooit je brightness en contrast e.d. omlaag naarmate de dag vordert.
Bedankt, ik zie inderdaad dat het aan dat programmaatje ligt. Ik kan me niet herinneren het geinstalleerd te hebben maar volgens mij heb ik het ergens bij gekregen.