Toon posts:

DTS afspelen met MSI K9A2GM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een behoorlijke tijd al aan het klooien met mijn onboard geluid via mijn MSI K9A2GM.

Het lukt mij maar niet om via VLC mediaplayer een film met DTS geluid af te spelen. Is dit uberhaupt mogelijk via de groen-oranje-zwarte uitgang aan de achterkant, aangesloten op mijn logitech z5500?

De specificaties van MSI zeggen HD Audio, maar hoe dan?

Alvast bedankt!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:14
De groen/oranje/zwarte uitgang is analoog. Je moet dus afspeel software/decoders hebben die het DTS signaal decoderen naar analoog 5.1 Of VLC dat kan weet ik niet, vermoed van wel. Eventueel zou je ook even kunnen proberen met MPC Home Cinema, deze heeft ook erg veel codecs ingebouwd. Nog een andere optie is om de Z5500 het decoderen te laten doen, hiervoor moet je de set via spdif aansluiten.

[ Voor 74% gewijzigd door Nielson op 14-10-2009 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
die zitten er beiden niet op... dat is dan ook de reden dat het niet werkt waarschijnlijk? Ik had al zo'n vermoeden.

Waar staat dat 7.1 HD audio dan voor op de doos?

• Nielson
Heb 'm post even geëdit want had je ts niet helemaal goed gelezen. 5.1 via analoog is geen probleem, zie hierboven. De spdif uitgang zit wel als header op het mainboard, als je een beetje handig bent is hier heel makkelijk een spdif coaxiaal van te maken.

Verwijderd

Topicstarter
van spdif coaxiaal maken :S

haha uhm kun je daar iets meer over vertellen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost! Power DVD was de oplossing :s

toch een codec probleem!

• Nielson
Mooi dat het werkt. Omdat ik toch al bezig was, dit is de spdif aansluiting van het mb:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v9pi8SIDKIOfLxL2rMrrpov7/full.png

Die kant en klare bracket is soms lastig om aan te komen, maar met een bijgeknipt cd-rom audio kabeltje en een female tulpplugje is het erg makkelijk om zelf te maken (gnd aan de buitenste aansluiting, spdif op de middelste).
Pagina: 1