HK AVR 255 en tikken geluid

Pagina: 1
Acties:

• K1LL3RB33
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik heb sinds kort een HK cinema set bestaande uit AVR 255, DVD 29 speler en speakerset. Deze speakerset ben ik momenteel nog aan het installeren en is dus nog niet aangesloten. Daarnaast heb ik nog een HTPC op de AVR aangesloten. Alles is aangesloten met HDMI en video / audio signaal gaat dus ook met HDMI naar tv. Alle bekabeling is HDMI 1.3 certified.

Mijn probleem is dat ik getik over mijn tv hoor als ik de DVD speler opstart en je het opstart logo te zien krijgt. Hetzelfde geldt wanneer het bureaublad van Windows van de HTPC te zien is. Zodra ik films of muziek af ga spelen lijkt het weg te zijn. Het is dan tenminste niet meer hoorbaar maar het is goed mogelijk dat het dan nog wel aanwezig is. De HTPC heeft gewoon een geaarde stekker en zit in een geaard stopcontact dus daar kan het niet aan liggen.

Nu heb ik in de HK manual gelezen dat je de firmware zelf kunt updaten d.m.v. een RS-232 kabel. Ik vroeg me af of jullie een idee hebben waardoor dit kan komen? Zou de firmware update een oplossing zou kunnen bieden of is het risico te groot dat dit kan mislukken?

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02 18:31
Ik heb de firmware op mijn AVR 350 geupgrade. Dit is in 1 keer goed gegaan. Het staat mij wel bij dat je dit ook kunt laten doen dor HK, maar hiervoor moet je hem wel ter reparatie opsturen.
Of het je probleem zal oplossen is heel moeilijk te zeggen, dit moet zichzelf uitwijzen.

• K1LL3RB33
Heb jij significante verbeteringen gemerkt toen je die upgrade gedaan hebt? Heb je gewoon de instructies uit de manual gevolgd? En stonden alle settings weer op fabrieksinstellingen a het updaten?

Kwaad kan het natuurlijk nooit in mijn ogen om te updaten dus ik ga vanavond even een RS-232 kabel op de kop tikken.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik had een "plop" in mij woofer, ik weet niet of je hetzelfde bedoeld? Dit heb ik opgelost door wat met de knopjes te kloten achterop de woofer (HKTS7).

Let wel op dat je PC een dergelijke uitgang heeft, anders heeft het nog geen zin.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:33
Killer, niet toevallig woonachtig in de buurt van eindhoven? Dan doen we t samen en pakken we de mijne ook gelijk even aan:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-02 12:03
Vermoedelijk moet je de oorzaak zoeken in de HTPC zelf als je digitale artifacts bedoeld. Dus kraakjes en tikjes zodra jij iets doet op de HTPC. Blijft lastig troubleshooten ik heb er zelf soms ook last van met digitale overdracht over koper. Probeer eens een TOSlink kabel als je HTPC daarmee overweg kan?

• boomr
Ik gebruik momenteel een spdif kabel van me htpc naar me avr255 maar das ook niet heilig. De helft van de films verliest geluid bij spoelen of pauzeren.....iemand enig idee wat daar aan te doen is?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• ConZito
lj_tree schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:57:
Ik gebruik momenteel een spdif kabel van me htpc naar me avr255 maar das ook niet heilig. De helft van de films verliest geluid bij spoelen of pauzeren.....iemand enig idee wat daar aan te doen is?
Software, drivers en configuratie, lijken mij de meest voor de hand liggende punten. Ik weet niet waar je gebruik van maakt, maar een goed geconfigureerde Media Player Classic met ffdshow geeft bij mij vrijwel nooit problemen.

• K1LL3RB33
Ik heb dit op de website van HK gevonden:

Update Improvements

This software package includes the following updates for your AVR. Even if you have not encountered any of these issues, we recommend that you install the new software to take advantage of additional minor performance improvements:

* The elimination of audio glitches that previously occurred when the audio stream was interrupted or changed, particularly when changing sources.
* Issues with occasional loss of sound or inability to lock incoming high-resolution audio streams.
* Improved compatibility with cable set-top boxes when an HDMI™ connection is used.

In addition to the items resolved in this update, all previous improvements are also incorporated in this software, including:

* The AVR will now pass “whiter than white” and “blacker than black” video information when it is available. Note that not all video displays are compatible with these signals, and the video information cannot be displayed unless both the source and display are able to handle them.
* Occasional screen or display freezes or loss of video when the switching from analog video to HDMI™ video or between AM/FM and XM® radio have been eliminated.
* The AVR now corrects for frame jitter.
* Dolby® Pro Logic® IIx processing is now available for 7.1 systems when the input source is “DTS-ES® discrete.”
* Occasional pops and clicks with certain PCM audio sources have been eliminated.

Het gedeelte dat ik dik gedrukt heb klinkt positief. Ik wilde gisteren dus de update uitvoeren en had bij de Saturn een Vicanco USB Serial adapter gehaald. Maar krijg het niet voor elkaar om mijn pc met de AVR 255 te laten communiceren. Er zijn wel meer mensen op forums die klagen dat ze hun USB Serial adapter niet aan de praat krijgen. Op dat zelfde forum lukt het sommige mensen wel met een native COM poort. HK vermeldt op hun website dat sommige USB Serial adapters wel werken en door hun getest zijn. Het gaat dan om de volgende converters:

To install the software upgrade, you will need a standard RS-232 connection cable. Do not use a “null modem” cable, as it uses connection links that are not compatible with your AVR. If your computer is not equipped with a serial port, you may use one of the USB-to-serial-port adapters shown below that have been tested for interoperability with the AVRs. Most brand-name adapters will also work, but due to the wide variety of computers, operating systems and adapters, we cannot guarantee that other adapters will work in all situations.

* Gigaware Model 26-949
* StarTech.com Model ICUSB232
* IOGEAR Model Z-GUC232A

Het kan natuurlijk ook een OS probleem zijn. Ik probeer te updaten met Vista 32-bit. De installatie van de USB Serial drivers verliep ook niet vanzelf terwijl deze wel Vista compatible zou moeten zijn. Helaas heb ik geen XP machine hier tot mijn beschikking en ook geen pc met native COM poort. Ik zit er aan te denken om mijn huidige USB Serial adapter te retourneren en dan een PCI COM poort aan te schaffen met kabel. Ik ga straks ook bij mijn ouders eens kijken of een pc van hun een native COM poort heeft.

EDIT:

Ik heb onderstaande ook nog gevonden en zou ik kunnen proberen:

Interesting info from an HP tech in reply to my email asking how to set up the port options with the USB-Serial cable. I had already gotten it to work using an older laptop running XP and with a real serial port, but this may help others, I have not seen this info elsewhere in this forum. If anyone tries it, let us know if it helps.

Thank you for the inquiry. It appears that you are running
Windows Vista. If that is the case, then please first de-activate the
User Access Controls in Vista. Then launch the HK Updater in XP SP2
mode. The update is not actually Windows Vista compatible so if you have
a PC that is running Windows XP, then please try that instead. There
should be no need to change any RS-232 settings. The default settings
that appear in your PC should be fine. However, I will inquire with our
engineering department to see what they recommend. I apologize for this
delay but I will likely not get an answer until after I return to the
office on Wednesday. I appreciate your patience.
lj_tree schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:46:
Killer, niet toevallig woonachtig in de buurt van eindhoven? Dan doen we t samen en pakken we de mijne ook gelijk even aan:)
Ik woon in Tilburg dus vind dat wel een goed idee om samen te doen. Ik vroeg me dan alleen af of je toevallig niet over een comp. beschikt met XP en een native COM poort. Het updaten op zich is namelijk vrij eenvoudig zolang je maar een verbinding kunt maken met de AVR. Ik wilde je een PM sturen met mijn telnr. maar dat lukt niet omdat je die niet wilt ontvangen ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door K1LL3RB33 op 16-10-2009 11:42 ]

• ConZito
Best wel serieus jammer dat een receiver dit soort dingen kan veroorzaken

*The elimination of audio glitches that previously occurred when the audio stream was interrupted or changed, particularly when changing sources.

• boomr
[...]

Ik woon in Tilburg dus vind dat wel een goed idee om samen te doen. Ik vroeg me dan alleen af of je toevallig niet over een comp. beschikt met XP en een native COM poort. Het updaten op zich is namelijk vrij eenvoudig zolang je maar een verbinding kunt maken met de AVR. Ik wilde je een PM sturen met mijn telnr. maar dat lukt niet omdat je die niet wilt ontvangen ofzo.
[/quote]

tilburg....ik werk bij achmea...dat grote rode gebouw aan de spoorlaan.

Ik heb wel een pc met XP maar ben nu aan het twijfelen of ik daar een native com poort op heb zitten. een intel 975XBX sysboard...als ik de specs bekijk op http://www.intel.com/products/motherboard/D975XBX/index.htm lijkt het er wel op.

• K1LL3RB33
lj_tree schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:10:
[...]tilburg....ik werk bij achmea...dat grote rode gebouw aan de spoorlaan.

Ik heb wel een pc met XP maar ben nu aan het twijfelen of ik daar een native com poort op heb zitten. een intel 975XBX sysboard...als ik de specs bekijk op http://www.intel.com/products/motherboard/D975XBX/index.htm lijkt het er wel op.
Achmea weet ik wel te vinden idd. Wat is de wereld toch weer klein, hahaha. :D

Als ik de specs bekijk dan lijkt het er idd op dat er een COM poort op zit.

Peripheral Interfaces

* Eight USB 2.0 ports
* One serial port
* One parallel port
* Four Serial ATA interfaces with RAID support (four additional interfaces available with optional discrete RAID controller)
* One parallel ATA IDE interface with UDMA 33, ATA-66/100 support
* One diskette drive interface
* PS/2 keyboard and mouse ports

Ik zag op de Saturn website dat ze tot 9 uur vanavond open zijn dus ik ga ook proberen mijn kabel te ruilen tegen een PCI COM poort en een normale seriële kabel. Daarnaast ga ik dadelijk na mijn werk even bij mijn ouders kijken of zij een COM poort op hun computer hebben (of op mijn oude dus). Ik wil dit namelijk dit weekend geregeld hebben want krijg vanavond tv-meubel waar ik alles in wil gaan zetten. Als dat lukt dan laat ik het je graag weten. Of als je iets af wil spreken dan kun je me bellen op 06-19198398.

Echt belachelijk eigenlijk dat HK nog met COM poorten werkt. Er zitten verdomme allerlei moderne aansluitingen op zoals SP/DIF en HDMI dus waarom dan geen USB?!? :? 8)7 |:(

[ Voor 7% gewijzigd door K1LL3RB33 op 16-10-2009 16:51 ]

• MarVanOs
Even terugkomend op jouw vraag of ik verbeteringen hoorde: jazeker. Door de firmware kreeg ik nu wél 1080p24 via HDMI en had ik geen last meer van een slecht versterkt LFE kanaal. Let wel, ik heb een model uit de vorige serie, dus deze dingen zijn meen ik allang op jouw model opgelost.
Het tikken is bij mij nu ook opgelost, maar niet met een nieuwe firmware. Ik heb hem hiervoor opgestuurd naar HK en zij hebben er de nieuwe revisie moederbord (voor de AVR x47 modellen) ingezet.
Het tikken werd bij mij veroorzaakt omdat iets in het muting circuit was doorgebrand en had dus gevolgen voor alle digitale geluidsaansluitingen.
Voor de grap zou je eens naar onderstaande site kunnen kijken:
http://www.avblog.nl/harm...-avr155-avr255-en-avr355/
Een ding is zeker, je bent niet de enige!
Even over de upgrade, hij was idd hersteld naar fabrieksinstellingen. Dat trucje van 1234 ok moet je echt even doen voor en na de upgrade om te kijken of alles gelukt is.
Ik had 1 probleempje, mijn receiver startte niet vanzelf op na de laatste fase van de upgrade. Uiteindelijk is alles echter wel in 1 keer goed gegaan.

• K1LL3RB33
Het is me gelukt om het update proces te starten met een USB Serial adapter maar bij MCU upgrade geeft hij aan dat het succesvol is verlopen. Op dat moment moet je naar OPERATE mode schakelen, NIET resetten en je AVR inschakelen. Het zou dan ruim 30 sec. moeten duren voordat hij operationeel is. Bij is hij meteen operationeel bij het inschakelen en dat klopt dus niet want ik kan dan niet verder naar het video upgrade gedeelte. Bij het video upgrade gedeelte gaat hij dan niet verder. Iemand een suggestie?!? Ik heb ook op internet gekeken maar krijg zo niks gevonden.

• MarVanOs
Schakel je hem zelf in of zou hij uit zichzelf aan moeten gaan? Ik kan niet goed opmaken of je hem zelf weer terug inschakeld.
Ik zou het gehele upgrade proces nog een keer overdoen.
Op het AVSforum lees ik wel bij meerdere dat het bij het video upgrade niet altijd even goed gaat. Voor de site:
www.avsforum.com

• K1LL3RB33
Er staat in de installation guide dat je zlef de AVR weer aan moet zetten na het uploaden van de MCU firmware. Heti s namelijk continue hetzelfde proces dat je moet herhalen:

1) AVR in download modues zetten met gehulp van schakelaar aan achterzijde;
2) Druk op reset;
3) In update programma op upgrade klikken (je ziet dan stautsblak oplopen);
4) AVR in operate mode zetten door schakelaar aan achterzijde om te zetten;
5) Op reset drukken;
6) AVR inschakelen (dan gaat hij automatisch flashen;

Tijdens DSP 1, DSP 2 en MCU update worden bovenstaande stappen continue herhaald. Alleen bij video update moet je de AVR aan laten staan als je op upgrade klikt. Helaas kom ik niet verder tijdens MCU upgrade. Op het moment dat ik bij stap 6 aan kom en de AVR dus weer in moet schakelen. In de handleiding staat dat het dan zo'n 30 sec. moet duren voordat hij operationeel is maar bij mij is hij dat meteen. Als ik dan in het software update programma op verder klik en video upgrade wil uitvoeren zegt hij dat dat niet gaat en geen verbinding met AVR kan maken terwijl alle voorgaande stappen wel werkte. Ik denk dat het niet werkt omdat MCU upgrade niet goed is voltooid. Heb helaas op internet nog geen oplossing hiervoor gevonden. Dus als iemand suggesties heeft hoor ik het graag!!!!

EDIT:

Oké, dit is dus helemaal mooi K*T!!!! Bij de video firmware upgrade deed hij het niet. Er werd door het programma gesuggereerd dat je dan nogmaals standby en AAN moet doen. Nu deed ik dat maar drukte daarna ook direct op upgrade. Het leek erop alsof hij het ging doen want de statusbalk ging lopen en in het tekstvak kwam te staan "erasing flash". Nu stop dat schijt ding halverwege en zegt dood leuk dat er een internal COM error is (error code: 7). Ik krijg daar niks van op internet gevonden en volgens mij kan ik er nu gerust mee terug naar de winkel want firmware staat er maar half op. Zeg bedankt hoor HK!!!! :(

[ Voor 19% gewijzigd door K1LL3RB33 op 18-10-2009 20:41 ]

• K1LL3RB33
Inmiddels heb ik gisteren nog een extra COM kabel gehaald om het te proberen. Ik zag eergisteren dat ik op mijn oude XP machine ook een COM slot had zitten. Het is wel geen native poort op het mobo maar zo'n insteek slotje die intern op een stekker aangesloten zit (ik weet niet precies welke stekker). Helaas had ik hier hetzelfde fenomeen tijdens het updaten en werkte dat dus ook niet.

Omdat ik al bang was dat het niet ging lukken heb ik gisteren ook maar HK customer service gebeld en waren erg behulpzaam. Ik heb het telnr. gekregen van het service centre waar HK hun apparatuur laat repareren. Als ik de contactpersoon van HK customer service zou noemen dan kon ik een afspraak maken en langs komen om te laten updaten terwijl ik wacht. Ik moet hiervoor wel helemaal naar Mijdrecht maar onder het mom van "cut out the middle man" hoop ik dat het proces wel sneller zal verlopen. Nu hoef ik hem tenminste niet via mijn leverancier op te sturen wat vaak 2 weken of langer gaat duren voordat je hem retour hebt. Ik hoop wel van harte dat zij hem wel ge-update krijgen anders zou dat natuurlijk mooi klote zijn.

Ik heb die man van HK customer service ook laten weten dat het erg vreemd was dat er nog een COM poort gebruikt wordt i.p.v. gewoon USB. Hij wist te vertellen dat toekomstige modellen dat ook krijgen. Maar volgens hem werd er nog een COM poort gebruikt om mensen te ontmoedigen zelf te updaten. Dat vond ik echt bullshit want zet dan geen uitgebreide handleiding op internet over hoe je dat makkelijk zelf kan doen. Ik heb hem ook verteld dat er op internet veel mensen zijn met dit probleem. Hij vond het jammer dat hij niet de tijd had hier op internet ook meer naar te zoeken. Ik heb hem kort verteld hoe hij het kon vinden en maar eens op avforums moest kijken via google. Al met al vond ik ze toch wel behulpzaam en laat nog wel weten hoe het vrijdag afloopt in Mijdrecht.
Pagina: 1