Toon posts:

[Srv2003 & IIS6] undefined function mssql_connect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik zit op me werk al een paar dagen met een vreemd probleem waar ik nog geen vinger achter kan krijgen.
Ik heb een server met Windows 2003 draaien en met IIS6, ook heb ik hierop PHP5 draaien maar de site/applicatie die ik daardoor probeer te benaderen geeft de volgende foutmelding

Fatal error: Call to undefined function mssql_connect() in D:\.......

Ik heb uiteraard al gegoogled maar dit gaat vooral over MySQL en dit draait op MSSQL..

Zouden jullie misschien een idee hebben wat k fout doe?

alvast bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:12:

Zouden jullie misschien een idee hebben wat k fout doe?
Ja, je moet je niet laten foppen door de suggested search van Google (die denkt dat je een typo maakt) en gewoon stug doordebuggen van je code :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In je php.ini ontbreekt zeer waarschijnlijk een lijn als 'extension=php_mssql.dll' of iets dergelijks, oftewel je MSSQL module is niet geladen in PHP waardoor die functies ook niet bestaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Elevator,

Dat is het vreemd daar heb ik naar gekeken, de extension heb ik aangezet, dus de ; weggehaald zodat deze actief wordt.
Zie ik een stap over het hoofd?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

heb je ook al via phpinfo of get_loaded_extensions of in de logfiles gekeken of ie ook daadwerkelijk geladen wordt ?

[ Voor 13% gewijzigd door TheRookie op 15-10-2009 09:28 . Reden: +linkje ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
welke php package heb je installed? zijn die extensions ook daadwerkelijk aanwezig!? (d8 dat deze nml NIET in de installer zitten en WEL in het zip bestand)
Pagina: 1