[MS SQL SERVER]Nvarchar data bekijken inclusief '\r\n'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39

Haan

dotnetter

Topicstarter
De vraag is dus als volgt: is het mogelijk om in MS SQL Server (2005) van een nvarchar te zien wat er precies inzit, inclusief eventuele \r\n karakters?

De situatie: ik heb een database waar data vanuit 2 bronnen binnenkomt, een webservice en een stored procedure. Deze data wordt gebruikt in een SSRS report, maar bij de data die vanuit de webservice komt, worden linebreaks niet in het rapport meegenomen, dus komt alles op 1 regel. De data van de stored procedure gaat dus wel goed, deze werkt met char(13) en char(10), dus \r\n .

Het rapport is ook wel interessant, deze doet
Visual Basic:
1
Replace(Fields!foobar.Value , "\r\n", "" & Environment.Newline & "")

en vervangt dus de \r\n door een Environment.Newline, dat bij mijn weten op een Windows machine ook gewoon \r\n is :?

Belangrijk detail is dat ik alleen de webservice kan wijzigen.
Wat ik heb geprobeerd:
- Environment.Newline
-\n
-\r\n

Geen van allen geeft een linebreak in het rapport ;(

Daarom ben ik dus benieuwd hoe de data er in SQL Server uit ziet, maar als je de records bekijkt zie je alleen een kolom met de data op 1 regel en spaties op de plekken van de linebreaks

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

In de SQL Management Studio de output op 'Results to text' zetten ipv 'Results to grid', dan plaatst ie gewoon een enter op de plaats waar die moet komen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ah ja, dat komt al meer in de buurt. Ik de output nu als file opgeslagen, en zie dat de records waar het fout gaat, een blokje hebben,dus daar gaat blijkbaar wel iets fout.

Kater? Eerst water, de rest komt later