• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-05 09:47
Allen,
Ik draai al sinds de release van de 9800GTX+ een sli setup met een 9800GTX van evga en een 9800GTX+ van XFX. Enige tijd geleden stond in win vista ultimate 64bit mn sli ineens uit, dus ik wil hem weer aanzetten, vervolgens krijg ik een BSOD, die zo snel weg is dat ik de foutmelding niet eens kan zien, daarna win xp pro sp3 geinstalleerd, daar had ik het zelfde probleem mee. Nu draai ik Windows 7 Professional RTM 64bit, Daar krijg ik mn nvidia drivers niet eens geinstalleerd, zodra ik met de installatie bezig ben, krijg ik op ongv 40% een zwart scherm en gaat hij vervolgens niet meer verder, na 20sec krijg ik de melding No video output op mijn beeldscherm. Daarna springt het beeld weer aan en krijg ik een BSOD. Dan reboot mn pc en start ik windows weer normaal op zonder driver. Met Win7 ultimate had ik het zelfde, alleen kreeg ik na de reboot mn hele pc niet eens meer opgestart, moest ik een schone install van windows doen.

Iemand enig idee?

MacMini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 PM / AWU 3 / Model 3 Highland

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Je zou even de automatische reboot uit moeten zetten door het volgende te doen;

- Eigenschappen van "deze computer".
- Dan naar het tabblad "geavanceerd".
- "Instellengen" bij "opstart- en herstelinstellingen"
- Haal dan het vinkje weg voor "de computer automatisch opnieuw opstarten"

Als je nu een BSOD krijgt, kan je hem gewoon lezen, zonder dat de computer reboot.
Dan kun je de errorcode googlen, of natuurlijk hier posten ;)

What the BBQsaurusrex?

• charlie7
iPims schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:33:
Je zou even de automatische reboot uit moeten zetten door het volgende te doen;

- Eigenschappen van "deze computer".
- Dan naar het tabblad "geavanceerd".
- "Instellengen" bij "opstart- en herstelinstellingen"
- Haal dan het vinkje weg voor "de computer automatisch opnieuw opstarten"

Als je nu een BSOD krijgt, kan je hem gewoon lezen, zonder dat de computer reboot.
Dan kun je de errorcode googlen, of natuurlijk hier posten ;)
gaat ik doen, thx

• charlie7
deze melding krijg ik;

STOP 0x00000116
nvlddmkm.sys - addres FFFFF88604892B20

iemand enig idee?

• iPims

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Heb even gegoogled, en sommige mensen zegge: ''Bad PCIe Slot'' en andere zegge weer dat de drivers failen..
Ben nog even verder aan het zoeken voor fix ;)
Ik edit als ik gevonden heb.

*edit
Heb wat gevonden. Zou kunnen zijn dat je Windows Update een Fail Driver heeft geinstalleerd. Dus probeer het volgende eens ;)

1. Configuratiescherm=>Windows Update=>Change Settings=>"Download updates but let me choose whether to install them".
2. Download the latest driver from the nvidia website. http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
3. Go to Device Manager, select your display adaptor, and uninstall it, choose to also delete drivers when prompted.
4. Reboot computer into safe mode by pressing f8 when the computer boots, when prompted to install new display driver choose "never install a driver for this device"
5. Navigate to c:\windows\system32\drivers\ and rename the file nvlddmkm.sys to nvlddmkm_old.sys. Take note of the date of this file
6. Navigate to c:\windows\system32 and rename any other file of the same date as nvlddmkm.sys which begins with the letters 'nv'
6a. For 64bit Vista, repeat step 6 in c:\windows\sysWOW64
7. Reboot to normal Windows, if prompted again to install a driver choose "never install a driver for this device.
8. Install the driver which you downloaded from the nvidia website.

Hoop dat dit helpt ;)

[ Voor 76% gewijzigd door iPims op 15-10-2009 14:23 . Reden: Oplossing gevonden ]

What the BBQsaurusrex?

• charlie7
Ik ga het proberen, waar heb jij op gezocht dan? ik loop al 3 dagen heel google af te neuzen maar kan echt niets vinden.
Iig bedankt!

• iPims

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

nvlddmkm.sys error of nvlddmkm.sys Foutmelding ;)

What the BBQsaurusrex?

• charlie7
dit werkt niet, hij installeert de driver nu wel zonder probleem, maar zodra de driver is geinstalleerd moet ik windows opnieuw opstarten, en vervolgens krijg ik dan een zwart beeld en dan weer een BSOD.

Stop 0x00000101

• charlie7
Ik denk dat ik al weet hoe het komt dat het niet werkt, als ik de pc opnieuw opstart installeert windows toch mn 9800gtx'en. krijg niet de vraag of ik dit wil doen oid.
iemand enig idee hoe dat nog te stoppen valt?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:19
Charlieevs schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:35:
Ik denk dat ik al weet hoe het komt dat het niet werkt, als ik de pc opnieuw opstart installeert windows toch mn 9800gtx'en. krijg niet de vraag of ik dit wil doen oid.
iemand enig idee hoe dat nog te stoppen valt?
Installeren zonder internet cable ?, zodat windows ze niet zelf kan downloaden en installen maar jij hem voor kan zijn met een usb stick met de juiste driver erop ?

• charlie7
Mektheb schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:38:
[...]

Installeren zonder internet cable ?, zodat windows ze niet zelf kan downloaden en installen maar jij hem voor kan zijn met een usb stick met de juiste driver erop ?
Ook dat lukt niet, lijkt wel alsof hij de drivers al heeft, en het dan installeert.

• charlie7
Ik geef het op, ik ga een ati kaart kopen.

• iPims

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Ik geef het op, ik ga een ati kaart kopen.
Er is toch 1 van je kaartjes overleden :'(

Ik had op mijn oude 8600Gt ook Blue screens, en toen ook overgestapt naar Ati.

[ Voor 24% gewijzigd door iPims op 15-10-2009 16:18 ]

What the BBQsaurusrex?

• JayJay
  • Laatst online: 17-06-2024
gwoon kaart voor kaart uitproberen dan sluit je een kapotte kaart uit en the same voor je pci-e sloten .

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:11

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

waarom test je de kaarten niet één voor één en dan op beide slots, ben je er zo achter of op één slot beide niet werken (broken pci-E port), of dat er 1 vd 2 kaarten op beide slots niet werken (broken VGA-card)!?

Jayjay snapt t ook al ;)

[ Voor 6% gewijzigd door SAiN ONeZ op 15-10-2009 16:38 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• charlie7
sain onez schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:37:
waarom test je de kaarten niet één voor één en dan op beide slots, ben je er zo achter of op één slot beide niet werken (broken pci-E port), of dat er 1 vd 2 kaarten op beide slots niet werken (broken VGA-card)!?

Jayjay snapt t ook al ;)
Al geprobeerd, is het ook niet onafhankelijk van elkaar werken ze beide goed, kan dan ook drivers installeren, pci-e sloten zijn ook goed.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:11

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

biosflash, of eens fail save settings laden in het bios.. word wel erg strange nu.. andere SLI bridge geprobeerd?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• charlie7
Nou dit snap ik dus niet meer, net videokaarten bij een vriend geprobeerd, de evga gaf artifacts, kapot dus.
Nu alleen de XFX erin zitten, en alles loopt. Terwijl hiervoor ik het met 1 ook niet kon, beetje raar allemaal, maar het werkt nu weer :S
iedereen bedankt voor zijn hulp !

Pagina: 1