'tekens weergeven' optie uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views

• technicum
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
Hallo Tweakers

Als eerst het verhaal:
Op mijn school hebben ze een draadloos netwerk, een zogenaamd 'Public' netwerk.
Nou had ik afgelopen week niet m'n laptop op school gebruikt en toen ik vandaag weer op
school gebruik wilde maken van het Publieke netwerk kon ik geen verbinding maken.

Ik dus vragen aan de congiërge die dat regelt wat er was veranderd. Toen kreeg ik als antwoord:

"Volgens de ICT-beheerder werd het Publieke netwerk te druk omdat iedereen wel het wachtwoord kende en toen hebben ze in opdracht van de schoolleiding het wachtwoord veranderd."

Daarna heb ik gevraagd of de congiërge dan het wachtwoord kon invoeren, zodat ik het wachtwoord dus te weten kwam. Dit wilde hij dus doen en nam m'n laptop even mee naar z'n kantoortje waarna hij na +/- 10 minuten later weer terug kwam.

Toen ik dus via mijn Netwerkeigenschappen wilde achterhalen wat het wachtwoord was door de optie 'tekens weergeven' aan te vinken, bleek dat die optie niet meer aan te vinken was. Jullie weten het wel, dat het blokje dan grijs is, enje het niet meer aan kan klikken.

Nu vind ik dat zo'n congiërge wat dat betreft NIET aan de instellingen van mijn laptop mag gaan zitten klooien en wil ik het graag weer terugzetten zodat ik gewoon weer 'tekens weergeven' kan inschakelen.

Dan is mijn vraag aan jullie of een van jullie weet hoe ik het terug kan zetten dat ik weer gewoon de tekens kan weergeven, of he wachtwoord kan achterhalen met een ander programma'tje o.i.d.

Alvast bedankt,
Technicum.

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-02 19:56
Ik ga hem volgen :)

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Volgens mij kan dat alleen als je het wachtwoord invoert ;)

Ik kan het namelijk ook niet omdat het wachtwoord er al staat.

Weet niet eens zeker of windows het wachtwoord wel plain tekst opslaat.

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-02 19:56
En hij werkt we hebben hem :) dankje ^^

• technicum
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
Wooowwww Stouten!

Echt súper bedankt, dat programma'tje werkt 'gewoon'
Ik heb idd het wachtwoord te zien gekregen.

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Nu vind ik dat zo'n congiërge wat dat betreft NIET aan de instellingen van mijn laptop mag gaan zitten klooien en wil ik het graag weer terugzetten zodat ik gewoon weer 'tekens weergeven' kan inschakelen.
En ik vind dat jij wat dat betreft niet de beveiligings methode van de school mag omzeilen.
(Hoe slecht deze dan ook is)

Want dat doe je in principe wel, school heeft te kennen gegeven dat ze liever hebben dat niet iedereen het wachtwoord weet.
De concierge typt voor jou het wachtwoord in, zodat jij dit wachtwoord in theorie niet ziet.
Vervolgens breek jij nu de 'beveiliging' van de school, door op eigen initatief het wachtwoord te achterhalen en aan iedereen te verspreiden.

Verder heb je ook nog zelf je laptop aan die concierge gegeven om draadloos in te stellen, dus daarbij geef je hem sowieso al toestemming om instellingen van je laptop te wijzigen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, het kwaad heeft al geschied, maar in weze heb jij nu het vertrouwen van de conciërge beschaamd.
En de instellingen zijn dus niet gewijzigd, dat is gewoon inherent aan het OS.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.