Toon posts:

Website bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 623 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Weet iemand met welke programma('s) je het beste kan beginnen met het bouwen van een website.
Ik weet dat er een hoop programma's zijn, maar ik zoek echt een programma waar je makkelijk mee overweg kan.

Bvd.

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:05
notepad.exe

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:23
Ghehe met notepad kan je weldegelijk een website bouwen, echter moet je dan wel kennis hebben van alle html tags. En dat zal je denk ik wel niet hebben aangezien je dit hier post.

Hier op GoT verwachten we dat je zelf ook een beetje moeite doet om aan een antwoord te komen. Probeer eens te zoeken met de zoekmachine van GoT, of typ je vraag eens in bij Google.

Als je er dan nog niet uitkomt kan je hier een post aanmaken met je vraag.

Hallo!

Verwijderd

Topicstarter
sh4dow bedankt voor je snelle reactie, maar ik ben meer opzoek naar een grafisch programma heb namelijk niks met programeren en commenado's etc.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:41
wat voor site gaat het worden...?
Met bv Dreamweaver kan je zonder HTML kennis best wat maken, maar als je een blog, foto gallery, shop, forum, ... etc wilt gaan maken kom je er niet. Dan kan je beter gewoon een kant en klare template pakken.

Bedenk ook dat je voor een aantal soorten sites ook een database nodig hebt. dan kom je er ook niet met een WYSIWYG html editor

Strava

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Begin is met zoeken naar joomla, en om hier voor een template te maken gebruik artisteer Super makkelijk ingebruik lijkt net office

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

een advies :

Ga je inlezen in php/MySQL....

en anders ga lekker aan de slag met een kant en klaar cms als Joomla.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:54:
een advies :

Ga je inlezen in php/MySQL....

en anders ga lekker aan de slag met een kant en klaar cms als Joomla.
Ik denk dat het verstandig is eerst eens HTML te leren, daarna eventueel CSS, en dan pas beginnen met PHP/MySQL

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:41
lijkt me ook een betere volgorde... zeker gezien
heb namelijk niks met programeren en commenado's etc.
verder is het misschien helemaal niet nodig omdat er een heel ouderwets statisch info paginatje moet worden

Strava

Verwijderd

wat wil je bereiken laten we daar eens mee beginnen, leuk dat iederen van alles roept, maar wil je:
- voor de zaak een nieuwe website bouwen
- professioneel website bouwer worden
- een weblogje maken
- je hyves pimpen
- eenmalig projectje voor een kleine klant

als je weet wat je wilt kan je pas beslissen of je uberhaupt wel moet leren coderen

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2025

xp7amrkr

De enige echte!

Begin eens met de 30 dagen proef versie van Adobe Dreamweaver.

Adobe Dreamweaver

Prachtig programma waarmee je makkelijk/snel je eerste website mee gebouwd krijgt.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Verwijderd

Topicstarter
People, bedankt voor jullie reacties!!

Ik zit te denken om kant en klare templates te gebruiken waar ik alleen wat tekst en plaatjes in hoef te zetten. Kan dit alleen met cms?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Google eens op free templates :)

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan maar ze zijn niet gratis. En als ik 1 download met welk programma kan ik 'm editten?

• MeagaShira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12-2025

MeagaShira

MeagaShira_NL

Zou als ik jou was lekker gaan kloten met Dreamweaver.......Super programma en het is toch ook veel leuker om zelf je template te maken... :P

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Notepad.exe i.c.m. W3Schools

Suc6

Natuurlijk heeft dit niets met Netwerken te maken. Verder zijn er legio WYSIWYG editors waarmee het maken van een website makkelijker wordt. Echter leer je er weinig van op dat moment.

Verder wil ik je natuurlijk wel even welkom heten op GoT. Helaas is je eerste topic meteen behoorlijk onder de maat, en zal je zelf toch echt wat eigen inzet moeten tonen.
We verwachten tevens een stukje basiskennis van de gebruikers. Dat je die niet hebt geeft niet, maar die kan je je heel makkelijk eigen maken door zelf te zoeken en te proberen. Daarvan leer je soms nog het meeste.

Wat jij dus zoekt is een grafisch programma waarmee je makkelijk een website kan maken. Of je wilt gaan expririmenteren met een bestaand CMS (Joomla bijvoorbeeld er zijn er echter nog legio). Probeer daar wat over te vinden met Google en kijk eens rond op het forum, daar hebben we ook een webdesign subforum.
Post daar nu niet dezelfde vraag, want dat topic gaat meteen ook op slot. Maar je kan daar wellicht uit de FAQ wat zaken halen.
Suc6 nogmaals :)

[ Voor 60% gewijzigd door Equator op 14-10-2009 12:06 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.