Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

20MB van KPN is 13.55MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben net overgestapt van 8 mb naar 20 mb. Ik downloade eerst met 1030 kbps en nu is het met 1580kbps.

Ik vind dit raar want met 20 mb hoor je met 2500 kbps te downloaden.

Ik heb ook speedtest.net gedraait en daar haal ik 13.55 MB.

Iemand suggesties?

Is dit me router die niet meer wil doorzenden?

groetjes

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Uhm, het is ADSL. Ze adverteren met downloaden tot 20Mb/s.
Bij ADSL is de lijnkwaliteit en lijnlengte heel erg van belang.
Dikke kans dat je gewoon wat verder van de centrale zit of dat de kwaliteit van je telefoonlijn niet zo geweldig is.

Maargoed, als je nog denkt dat het aan je router ligt, trek hem er dan eens tussenuit en hang je PC direct aan het modem. (als je een losse router hebt that is)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 20:25
De afstand van de centrale tot aan je huis bepaald je snelheid. Deze is max 20 mb, echter bij een hogere afstand haal je dit dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog geen 2 km van de centrale af en ook heb ik een router van hun.
Moet maar is gaan bellen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 07:18 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 07:18:
Ik zit nog geen 2 km van de centrale af en ook heb ik een router van hun.
Moet maar is gaan bellen
Sja, en optimale snelheid haal je bij max 500 meter... Dus 2KM kan zeker invloed hebben.
En je kan wel gaan bellen, maar zolang je lijn er niet regelmatig uit ligt zullen ze waarschijnlijk weinig voor je doen omdat 20Mb/sec niet wordt gegarandeerd.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.internode.on.net/media/images/internode-adsl2-dist07.jpg
Zoals je ziet, bij 2KM ongeveer 13Mb/sec...

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 14-10-2009 07:23 ]

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
13Mb/s klinkt prima voor 2000 meter :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, je moet gewoon blij zijn met die snelheid want hoger ga je echt niet halen, zeker niet op 2km afstand.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

2KM is al best een eind hoor voor ADSL.

Afstand tot telefooncentrale Downloadsnelheid
<0,7 km 24 Mbps
<1,2 km 22 Mbps
<1,6 km 20 Mbps
<1,9 km 20 Mbps
<2,1 km 16 Mbps
<2,3 km 14 Mbps
<2,5 km 12 Mbps
<2,7 km 10 Mbps
<3,1 km 8 Mbps
<3,4 km 6 Mbps
<3,9 km 4 Mbps
<4,7 km 2 Mbps
<5,3 km 1 Mbps

je zou dus ongeveer 16Mbit moeten halen (16/8 = 2000kbps) beetje overhead erbij is ongeveer 1.6MB/s download. Komt toch redelijk overheen

Bron

Verwijderd

Topicstarter
Toch Jammer.
Neem je een Abbo van 20 mb.
Krijg je 13.55MB

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 07:26:
Toch Jammer.
Neem je een Abbo van 20 mb.
Krijg je 13.55MB
Fout.

Je neemt een abbo tot 20Mb/sec. Dat wordt ook geadverteerd. ;)

edit:
Oh, en haal je groottes niet door de war ;)
Kilo, Mega, Giga e.d. worden afgekort met een hoofdletter.
Bit is met een kleine 'b' en Byte met een hoofdletter 'B'.
Dataverbindingen worden gerekend in megabits, dus "Mb".

[ Voor 30% gewijzigd door McKaamos op 14-10-2009 07:32 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mwah, daar is over te twisten. Ik zie KPN enkel een download (max) beloven, verder niks. Ze zijn er erg onduidelijk in.
Het staat er wel genoemd, enkel redelijk verstopt.

* Maximale snelheid is afhankelijk van afstand huis/wijkcentrale.

[ Voor 34% gewijzigd door Tsurany op 14-10-2009 07:29 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat is er dan jammer... Dat jij niet weet hoe het werkt?

Ey!! Macarena \o/

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee dat KPN niet duidelijk aangeeft hoe het zit, je moet er zelf naar op zoek en je komt het niet direct tegen. Dat dit een standaard praktijk is betekend nog niet dat het ook amper genoemd hoeft te worden.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
Tsurany schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 07:30:
Nee dat KPN niet duidelijk aangeeft hoe het zit, je moet er zelf naar op zoek en je komt het niet direct tegen. Dat dit een standaard praktijk is betekend nog niet dat het ook amper genoemd hoeft te worden.
Ik heb een auto die TOT 210 km per uur kan. Tja...dat zal zelden lukken zelfs als het al mag. Er zijn namelijk ook andere weggebruikers en je kan het ook al niet in de stad zelfs al is er niemand op de weg.

Je kan aandelen producten kopen die TOT 20% rendement per jaar halen. ( Leaseverlies kan je daar alles over vertellen)

Je kan flessen wasmiddel kopen die TOT 30 wassen meegaan. (Op voorwaarde dat je extreem zacht water heb en je was eigenlijk al brandschhoon is omdat je het maar 30 seconden hebt gedragen)

Reclame heeft altijd een addertje onder het gras

De verkoper heeft de wettelijke plicht om niet te liegen. Maar de koper heeft gewoon een onderzoeksplicht in Nederland.

Het is niet verboden zelf na te denken en te lezen wat er staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 14-10-2009 07:41 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 07:12:
Hallo,
Ik ben net overgestapt van 8 mb naar 20 mb. Ik downloade eerst met 1030 kbps en nu is het met 1580kbps.

Ik vind dit raar want met 20 mb hoor je met 2500 kbps te downloaden.

Ik heb ook speedtest.net gedraait en daar haal ik 13.55 MB.

Iemand suggesties?

Is dit me router die niet meer wil doorzenden?

groetjes
Je zou eens in je modem kunnen kijken naar hoe alle waardes zijn zoals de SNR, Attenuation, intrain snelheid etc. Als hier iets afwijkends in zit, kun je er misschien nog een heel klein beetje (lees: 100 kbps oid) erbij zien te krijgen door je kabels opnieuw aan te sluiten of "schoon" te maken.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
-ET- schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 07:24:
2KM is al best een eind hoor voor ADSL.

Afstand tot telefooncentrale Downloadsnelheid
<0,7 km 24 Mbps
<1,2 km 22 Mbps
<1,6 km 20 Mbps
<1,9 km 20 Mbps
<2,1 km 16 Mbps
<2,3 km 14 Mbps
<2,5 km 12 Mbps
<2,7 km 10 Mbps
<3,1 km 8 Mbps
<3,4 km 6 Mbps
<3,9 km 4 Mbps
<4,7 km 2 Mbps
<5,3 km 1 Mbps

je zou dus ongeveer 16Mbit moeten halen (16/8 = 2000kbps) beetje overhead erbij is ongeveer 1.6MB/s download. Komt toch redelijk overheen

Bron
Dat is wel heel heel enthousiast zo'n stelling en je vergeet wat in je berekening wat ook de topic starter vergeet hier.

Op 2000m is het maximaal (met ADSL2+) 16000kbps in optimale lijn conditie/omstandigheid en 9000kbps als het tegen zit met veel ruis op de lijn/bundel (legio aan redenen, even niet ter zaken doende). Ondhoud deze getallen, kom ik zo op terug :)

De TS haalt 1580kByte/s, dat rekent een speedtest site om naar Mb/s door het te delen door 1000 en * 8 (bytes/naar bits), dus inderdaad een 13Mbit/s.

Echter spreekt men bij ADSL verbindingen over de lijnsnelheid, dus een 20Mb verbinding = 20000kbps aan lijnsnelheid. De behaalde maximale snelheid zou je denken is /8 en dus 2500kByte/s, maar dat is niet het geval door overhead. ADSL (ADSL2+ ook nog) is een ATM gebaseerde technologie met een 12 tot 15% overhead op het protocol. Tel daarbij nog wat op voor de overhead op DSL (foutcorrectie en status informatie over de link gaat ook over de verbinding) en natuurlijk Ethernet + TCP/IP. Die laatste telt een applicatie meestal ook mee en zal niet meten/rekenen met puur de gebruikers data in het pakket.

Al met al heb je met het behalen van 1580kByte/s dus een ADSL verbinding van ongeveer 15800kbps wat men dus bijna 16Mb is. Bijna het maximale wat op die lijnlengte mogelijk is!

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Dan heb je nog geluk.. ik zit hier op nog geen 1,5 km van de centrale. Rechtelijn door de lucht nog geen 900meter. Toch haal ik maar net 10mbit..

Daarom binnenkort ook naar de kabel, dan haal ik tenminste echt 50mbit van de 50mbit.

• bjck
Giem schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:44:
Dan heb je nog geluk.. ik zit hier op nog geen 1,5 km van de centrale. Rechtelijn door de lucht nog geen 900meter. Toch haal ik maar net 10mbit..
Weet je zeker dat dit de lijnlengte ook is? Vele halen het van websites die het bij benadering roepen en er enorm naast kunnen zitten. Meest accurate indicatie die je zelf kunt maken ter validatie is de downstream attenuation uit je modem uitlezen (signaal afname/demping) en deze delen door 13.8 (voor meters).

Draai ik dat om zou jij met 1.5km dus een 20dB ongeveer moeten zien in je modem. Als dat (veel) hoger is zal heel aannemelijk zijn dat je verbinding dus ook langer is dan je aannam.

En hetzelfde ook hier, zie je in je modem 10000kbps of hoger? Of is je behaalde download sneleid 10Mb? Of nog verder, op een snelheidscheck website 10Mb? Of gebruik je ook nog WiFi en tijdens testen alle andere activiteiten die internet gebruiken uitgschakeld?

Je modem geeft de beste indicatie over de werkelijke lijnsnelheid en dus de maximaal te behalen download snelheid. Als die hoger is dan 10000kbps is het niet je verbinding/abonnement/afstand die je beperkt.

Behaalde download snelheid 10Mb? De manier van testen kan van invloed zijn, de PC en ook of je nog aan het uploaden bent of iets anders download (updates gaan automatisch downloaden etc). Draadloze netwerken kunnen verstoort zijn en niet hoger halen dan 10Mb in veel gevallen en je dus beperken. En snelheids checks als laatste op websites vertrouwen dat je niets anders met je verbinding doet en ook je browser/pc/besturingssysteem optimaal draait en virusscanners kunnen bijvoorbeeld al roet in het eten gooien omdat ze even willen meekijken.

Testen met maar 1 bestand downloaden is sterk afhankelijk van je TCP/IP stack (instellingen onderwater in je PC/besturings systeem). Staan deze niet optimaal zal je met 1 enkele download gewoonweg niet hoger komen dan bijvoorbeeld 4 of 10Mb. Zet je een tweede aan ernaast halen ze bijvoobeeld beide 8Mb end en dus totaal 16Mb terwijl jij dacht dat 10 het maximum was. Vooral Windows installaties willen soms minder optimaal zijn en daar zijn tooltjes voor om dat te optimaliseren (zoals TCPoptimizer)

Wat ik wil zeggen is dat als je niet goed oplet (snel handelen uit sentiment of mis informatie) en je stapt over heb je hetzelfde nog steeds als maximale snelheid ondanks je meer gaat betalen of een jaar vast zit elders.

Men maakt alles plug-and-play, maar er kan nog zoveel afwijken en roet in het eten gooien, zeker met WiFi en thuis netwerk apparatuur + computers. Thuis computers heeft het besturings syteem veel meer te lijden onder veranderende omstandigheden dan kantoor en servers.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 14-10-2009 21:01 ]

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 12:03
Mensen niet zeuren he....3.5 km hier..................... ;) (waarmee dus +/- 6Mb van de 20 overblijft :'( )

Hallo

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Idd niet zeuren, slechts 350 meter hier maar alsnog maar 8 van de 20Mb (ADSL1 centrale) :'( .

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
bjck schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:59:
[...]

Weet je zeker dat dit de lijnlengte ook is? Vele halen het van websites die het bij benadering roepen en er enorm naast kunnen zitten. Meest accurate indicatie die je zelf kunt maken ter validatie is de downstream attenuation uit je modem uitlezen (signaal afname/demping) en deze delen door 13.8 (voor meters).

Draai ik dat om zou jij met 1.5km dus een 20dB ongeveer moeten zien in je modem. Als dat (veel) hoger is zal heel aannemelijk zijn dat je verbinding dus ook langer is dan je aannam.

En hetzelfde ook hier, zie je in je modem 10000kbps of hoger? Of is je behaalde download sneleid 10Mb? Of nog verder, op een snelheidscheck website 10Mb? Of gebruik je ook nog WiFi en tijdens testen alle andere activiteiten die internet gebruiken uitgschakeld?

Je modem geeft de beste indicatie over de werkelijke lijnsnelheid en dus de maximaal te behalen download snelheid. Als die hoger is dan 10000kbps is het niet je verbinding/abonnement/afstand die je beperkt.

Behaalde download snelheid 10Mb? De manier van testen kan van invloed zijn, de PC en ook of je nog aan het uploaden bent of iets anders download (updates gaan automatisch downloaden etc). Draadloze netwerken kunnen verstoort zijn en niet hoger halen dan 10Mb in veel gevallen en je dus beperken. En snelheids checks als laatste op websites vertrouwen dat je niets anders met je verbinding doet en ook je browser/pc/besturingssysteem optimaal draait en virusscanners kunnen bijvoorbeeld al roet in het eten gooien omdat ze even willen meekijken.

Testen met maar 1 bestand downloaden is sterk afhankelijk van je TCP/IP stack (instellingen onderwater in je PC/besturings systeem). Staan deze niet optimaal zal je met 1 enkele download gewoonweg niet hoger komen dan bijvoorbeeld 4 of 10Mb. Zet je een tweede aan ernaast halen ze bijvoobeeld beide 8Mb end en dus totaal 16Mb terwijl jij dacht dat 10 het maximum was. Vooral Windows installaties willen soms minder optimaal zijn en daar zijn tooltjes voor om dat te optimaliseren (zoals TCPoptimizer)

Wat ik wil zeggen is dat als je niet goed oplet (snel handelen uit sentiment of mis informatie) en je stapt over heb je hetzelfde nog steeds als maximale snelheid ondanks je meer gaat betalen of een jaar vast zit elders.

Men maakt alles plug-and-play, maar er kan nog zoveel afwijken en roet in het eten gooien, zeker met WiFi en thuis netwerk apparatuur + computers. Thuis computers heeft het besturings syteem veel meer te lijden onder veranderende omstandigheden dan kantoor en servers.
Van alles al geprobleerd, zelf met een speedtouch modem de lijn zelf instellen, dan kwam ik moet moeite op 13mbit met een stabiele verbinding.. ben bang dat de lijn gewoon echt verrot is.

• bjck
Giem schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:19:
[...]

Van alles al geprobleerd, zelf met een speedtouch modem de lijn zelf instellen, dan kwam ik moet moeite op 13mbit met een stabiele verbinding.. ben bang dat de lijn gewoon echt verrot is.
We gaan topic kapen nu (laatste opmerking van mij hierover)... wat je downstream demping want die is dan ook vast hoger dan 20dB en dan zou je lijn dus ook aannemelijk langer zijn dan die 1.5km. Misschien is die 13000kbps dan wel heel reëel het maximum voor de afstand.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 14-10-2009 21:29 ]

Pagina: 1