Toon posts:

Oude PIII laptop nieuw leven inblazen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Vandaag vond ik m'n oude PIII laptop weer. Het gaat om een Toshiba portége 7220.
Op dit moment staat Windows XP SPIII erop maar daarmee loopt hij niet zo vlot.
Nu is mijn vraag of jullie suggesties hebben qua besturingssysteem/software om deze laptop weer nieuw leven in te blazen.

De laptop hoeft eigenlijk alleen maar vlot te kunnen internetten.

Specs:
* Pentium III processor 650MHZ
* 128MB werkgeheugen
* 12GB HDD
* S3 Savage 8MB videokaart

Iemand een idee wat ik het beste kan doen? Bijv. Linux of toch Windows 98/2000/XP lite?

alvast bedankt.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

met 128mb geheugen zal je met xp niet zo snel zijn nee...
Maar wat je anders wil draaien is toch persoonlijk, ik heb niks met linux maar kan me wel voorstellen dat dat een stuk beter zou draaien ja...

Je kan toch zelf wel bedenken wat je wilt gaan draaien?

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:25

XanderDrake

Build the future!

Ik ben wel eens voorbij een site gekomen waar een Toshiba Libretto met slechts 32mb RAM behoorlijk goed Windows2000 kon draaien. Ik denk dat je icm een oudere Firefox ofzo ruim genoeg RAM hebt op jou laptop om te kunnen internetten :)

Zie ook hier en hier.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 20:45

4play

-Nintendo- fan

ik draai best vrolijk windows ME op een P3 700 met 192 MB en een 10GB HD (compaq armada M700 (dachtik))

Het is mijn printserver EN mijn arcade emulator (tegelijk jaja)

Ja ME is niet zo fijn maar van de windows versies de minst zware versie die goed USB sticks/hardware aankan...

Alleen de meest hippe hardware werkt niet met windows ME maar een iets oudere software draait als een zonnetje...

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Verwijderd

Ik zou eerst proberen je XP zo veel mogelijk te strippen. Dan kan je altijd nog een linux proberen.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Gooi er nog een latje SD ram in en 2000/XP/Linux loopt perfect. Te koop bij V&A voor weinig ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Anders kan je windows XP FLP

Wikipedia: Windows Fundamentals for Legacy PCs

nog proberen die loopt ook lekker op oude PC's maar ik kon sommige drivers niet installeren...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

@4play;
pak dan 2000 ipv ME. Dat scheelt in resources amper (sterker nog, 2000 heeft een aanzienlijk betere memorymanagment) en kan ook prima met USBsticks overweg (met SP4). Meer RAM is altijd lekker, maar dat moet wel mogelijk zijn.

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik heb mijn Armada ( 192MB, 8MB Ati en 600MHZ P3) vanaf vanavond op windows FLP lopen en dat gaat best aardig.

Ik weet ook wel dat windows ME een ruksysteem is maar het draait best volledig maar windows 2000 is beter inderdaad...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:31
Deze is prima voor je laptop, en dan moet XP, of Windows 2000 (deze is nog het snelste, maar is niet zo handig met een WiFi kaart) prima kunnen draaien.
Pagina: 1