Jorrit schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:35:
Het juist een nuttige feature imho, lekker herkenbaar voor de forumstruiners, kan je direct de reactie op waarde schatten. In ieder geval ben ik wel bekend met veel usericons en over het algemeen wat slechter in namen

Daarentegen is er ook een groep zeer actieve tweakers die om de haverklap een andere user-icon hebben, dus dat vind ik niet zo'n goed punt van je.
Edit: De signature (of hoe heet dat ding) boven terw_dan's icon is ook veelzeggend en van toepassing op het plaatje. Dat nuanceerd ook gelijk het beeld op terw_dan, namelijk dat je in eerste instantie zou (kunnen) denken aan een loser met een pr0n-avatar. Vanuit dat opzicht zou het icon juist de reden kunnen zijn dat mensen de review niet serieus nemen..
(ja, het is een prima review, maar niet iedereen schrijft zulke lange en diepgaande reviews als terw_dan).
Iedereen die enigzins weet wat een forum is, weet dat daar user-icons bij horen. Dat jij hier deze lijn trekt die werkelijk kant noch wal raakt, valt me van je tegen en biedt ook geen enkele argumentatiewaarde.
Eerlijk gezegd begrijp ik je 'afkeer' van het gebruik van avatars bij user-generated content (of in ieder geval reviews) niet zo. Wij willen juist meer personalisatie en herkenbaarheid van onze (vaste) gebruikers en daarom is besloten (niet door ons devvers maar van hogeraf) om de forum avatars op meer plekken van de site te gaan gebruiken.
Een review lijkt me juist iets om mede-consumenten in te lichten over jouw waardering van een product. Dat beperkt zich juist niet tot t.net, maar de reikwijdte is hopelijk veel groter. Ik neem aan dat het management dat ook als doelstelling heeft. Het platform en de user-base die t.net biedt om reviews te produceren is behoorlijk uniek en veelbelovend in Nederland denk ik.
Een gemiddelde consument die hier een paar reviewtjes komt lezen voor zijn/haar begeerde product heeft denk ik bijzonder weinig interesse in herkenning van reviewers dmv een user-icon (dat zoals hierboven aangegeven regelmatig kan wijzigen).
Als voorbeeld kan ik ook meteen terw_dan voorschotelen die deze icon ook nog maar een goede maand of 2 heeft, denk ik. En ik heb hem al vaker met een nieuwe icon op het forum gezien.
[
Voor 11% gewijzigd door
Barleone op 14-10-2009 00:43
]