Toon posts:

Overclocken Thunderbird 1200(133FSB) op ABIT KT7 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
aantal vraagjes:

1)Kan de thunderbird 1200 met 133FSB op een een ABIT KT7 RAID?

2)Kan de multiplier uberhaupt hoger dan 12 worden gezet?(overclocking?)

3)Is de 1300 thunderbird standaard met 133FSB?(Goede overclocking recensies?)

4)Iemand problemen met 512 mb 133 mhz op ABIT KT7 RAID?(Win 98/ME)

alle replies welkom

Verwijderd

NEEM GEEN ABIT MOBO DEZE SLOOPT JE CPU

hij is niet voor niks van de amd moederborden lijst afgehaalt

Verwijderd

Ach, het gaat ook bij zoveel mensen goed.. en diegene waar het fout is gegaan (bij mij ook :( ) gaan natuurlijk iets posten op GOT, maar bij degene waar alles gewoon vlekkeloos en stabiel loopt gaan uiteraard nix posten..

en welk mobo moet je volgens jou dan wel nemen?

Greetz

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 14:04

OMX2000

By any means necessary...

Op zondag 04 maart 2001 00:20 schreef victorb het volgende:

Dat klopt dus niet, het is een foutje geweest van AMD om Abit van de lijst af te halen... De webmaster is dom geweest, en abit moet weer op de lijst staan.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Ennuh ? hoezo zou abit je cpu slopen ?

Is hier een topic over geweest ofzo ?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 04 maart 2001 13:21 schreef OMX2000 het volgende:

[..]

Dat klopt dus niet, het is een foutje geweest van AMD om Abit van de lijst af te halen... De webmaster is dom geweest, en abit moet weer op de lijst staan.
:?:?:?:?:?:?

Ga je dit nog onderbouwen, je werkt toch niet bij AMD, dus kan je niet weten of die Abit geschikt is of niet?

Of is dit gelul?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 12:05
vreemd geen probs met KT7 gehad, heb nu al sinds augustus een duron 600@900, die ook wel 1000 dot maar dan te heet wordt.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 14:04

OMX2000

By any means necessary...

Op zondag 04 maart 2001 13:26 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

:?:?:?:?:?:?

Ga je dit nog onderbouwen, je werkt toch niet bij AMD, dus kan je niet weten of die Abit geschikt is of niet?

Of is dit gelul?
Nou zie hier... Floris_Diemel geeft aan dat er een fout is gemaakt door de webmaster...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

NEEM EEN SOLTEK kav75. NIET DUUR EN NAAR MIJN MENING GOED TO GET THE JOB DONE.

LAATSTE VERSIE 133/266

WEL GEEN RAID ETC. MAAR WEL WEER ATA100.

Verwijderd

Neem gewoon die Abit KT7a RAID met een 1200 Mhz'tje en laat al die andere sukkels die het niet snappen (of hun Caps-lock toets aan laten staan) lekker met hun eigen troep pielen.

Lees voor de duidelijkheid eerst eens een aantal testen en dan besef je pas dat de keuze een stuk makkelijker wordt i.p.v. dat welles-nietes spelletje.
:7

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Jaja... Abit RAID bordje (naar mijn mening het beste bord wat er is) afraden, en dan een SOLTEK aanraden :r Whatever... :Z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

nou zal ik de topic starter maar ff helpen. Hij stelt een paar vragen, en jullie gaan metaan over in een abit wel/niet goedgekeurd door amd.

1) jah dat kan, maar als je echt een KT7 hebt ( geen A dus ), dan kan je chipset niet meer dan 115 FSB aan ( 100 officieel ), dus dan zal hij je proc lezen als een 900 mhz ( 9x100 ) in plaats van 1200 ( 9x133 ) je zal dan de proc moeten unlocken. om hem naar 12x100 te brengen ( niet zo snel als 9x133, jah de proc wel, maar het hele systeem niet, draait immers op 100 mhz i.p.v. 133 )

2) jah, hij kan naar 12.5 op een abit mobo ( asus en msi ook ), dus je zal nooit verder komen dan 12.5x115 ( kt133 chipset haalt meestal iets van 107~110 mhz ) = 1437.5 Mhz
dat haal je met je proc nooit ( geen extreme koeling ) Dus ook dat gaat wel goed. ( slechtse geval 12.5x105 is altijd nog 1312.5 Mhz. Waar je misschien net tegenaan zult komen met je proc )

3) er is geen 1300 t-bird met 133 fsb ( je kan 1300 toch niet delen door 66( de halve multipliers ) of wel. de 1300 MOET een 13x100 zijn. ( hoe gaan ze dat doen eigenlijk, ook de nieuw borden (kt133A) gaan maar tot multi=12.5

is voor de tweakers natuurlik geen probleem ( die zetten hun FSB op de kt133A borden toch op 140+ ), maar voor de gewone mensen zullen we maar zeggen.

4) nooit wat overgehoord, zelf heb ik 384 Mb pc133 gaat perfect op W98SE en W2k

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 14:48

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Wat lul je nou dom, omdat jij waarschijnlijk iemand kent met een kapotte cpu op een Abit mobo zeg je maar meteen dat dat door het Abit moederbord komt en dat alle Abit (socket A) mobo's slecht zijn?! Kom op zeg, wat moeten we daar nou mee!

het is trouwens 'afgehaald' :+

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 20:26 schreef Neman het volgende:

[..]

Wat lul je nou dom, omdat jij waarschijnlijk iemand kent met een kapotte cpu op een Abit mobo zeg je maar meteen dat dat door het Abit moederbord komt en dat alle Abit (socket A) mobo's slecht zijn?! Kom op zeg, wat moeten we daar nou mee!

het is trouwens 'afgehaald' :+
Hmmm, ik heb ook een abit gehad, daar was ik toch echt niet tevreden mee, booten deed ie namelijk geeneens. Daarna omgeruild, kan immers gebeuren, blue screen errors in windows.
Toen was ik het zat, msi genomen, nu helemaal geen problemen meer :)

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 14:48

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Hmmm, ik heb ook een abit gehad, daar was ik toch echt niet tevreden mee, booten deed ie namelijk geeneens. Daarna omgeruild, kan immers gebeuren, blue screen errors in windows.
Toen was ik het zat, msi genomen, nu helemaal geen problemen meer :)
Dan neem jij maar lekker MSI, ik heb alleen maar goede ervaringen met Abit en wil geen ander meer. Ze hebben erg lage uitval dus het lijkt me sterk dat deze 2 moederborden allebei defect waren, maar je weet het niet. Misschien heb je de boel niet goed ingesteld in het BIOS (SoftMenu)...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 04 maart 2001 20:20 schreef The Rapier het volgende:
de 1300 MOET een 13x100 zijn. ( hoe gaan ze dat doen eigenlijk, ook de nieuw borden (kt133A) gaan maar tot multi=12.5
Ik heb pas ergens gelezen dat de 1300 CPU de 12.5 multiplier vanzelf omzet naar een 13, dus dan draait ie wel op 13*100MHz. De bron kan ik je niet geven, maar neem het maar van me aan dat het zo is. Je kan dus op je bord gewoon 12.5 instellen om 1300MHz te draaien.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 00:20 schreef victorb het volgende:

Klopt maar zoals ook al vandaag was te lezen op tweakers.net dat Abit al weer in de lijst is teruggeplaatst, foutje van de site beheerder :) ... o, ja Abit processoer killer, dan moet je de processor niet overdreven gaan overklokken, als de processor dan het loodje legt is dat je eigen schuld ... |:( ... Toch :? :? :) :) :)

Verwijderd

AMD ziet dat het overklokken wel erg gemakkelijk gaat met dit bord. Iedereen gaat overklokken en dat gaat natuurlijk wel eens mis. Dat ze daardoor teveel processors terug krijgen is denk ik de enige reden om dit bord af te raden.

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 19:47 schreef Squeek het volgende:
.... sukkels die het niet snappen (of hun Caps-lock toets aan laten staan) lekker met hun eigen troep pielen......
S_H_I_T_H_E_A_D

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Als je nog moet kiezen ga dan voor de

Asus A7V-133-RAID..

deze is beshcikbaar hij ligt al bij mij leverancier, allleen me IBM 2x45GB zijn er niet :( en de videokaart ook niet :'(

Verwijderd

abit = overklokken

meer woorden maak ik er niet aan vuil.

(go hard or go home:))
Pagina: 1