Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[was topictitel vergeten duidelijker te stipuleren, wellicht iets van Windows XP reinstall laptop loopt vast]

Gegevens:
Windows XP
Acer Aspire 3000

Geschiedenis:
Windows bleef haken bij startupscreen van Acer (zonder oorzaak, misschien te vaak aan en uit / hibernate). Na aantal dos-sessies in recovery (bootcfg / rebuild etc..) gehouden te hebben getracht op te lossen. Dit werkte niet. Geloof me ik heb hier uren op gegoogled en heb alle mogelijke oplossingen die het internet biedt geprobeerd.

Probleem:
Windows Xp opnieuw installeren werkt niet. Hij loopt telkens bij copying files vast op dat ie niet meer kan kopieeren.

Feiten:
-recovercd van Acer paktie niet wanneer ik Boot van CD;
-Windows XP CD (sp2)(die niet bij laptop hoort) paktie wel;
-Nu Windows XP niet installeerde op C: heb ik 'm geprobeerd op een andere partitie (D) te installeren, tevergeefs, hetzelfde probleem als onder "Probleem". Er staan dus nu twee halve windows op twee (enige) partities.

Het lijkt me stug dat er iemand zit met hetzelfde probleem, maar allicht dat iemand hier iets mee kan en denkt de oplossing op dit nogal vervelende probleem te hebben. Ik ben zelf mijn doskennis een beetje kwijt maar neig daar sterk naar om iets daarmee te doen, wie weet denkt iemand hetzelfde en kan diegene mij de juiste richting in sturen, indien zo, graag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik dit zo lees heb je grote kans dat je hardware stuk is. Begin eens met het geheugen te testen en de harde schijf te testen. Dit zijn vaak de veroorzakers die ervoor zorgen dat je tegen dit soort probelmen aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

• Als er meerdere geheugenchipjes in zitten; haal er eens 1-tje uit en probeer te installeren. Als windows dan wel installeert, is het ontbrekende geheugensimmetje logischerwijze defect.
• Zit er een "reset configuration data" optie in de bios? Dit heeft mij etterlijke malen al gered namelijk; om welke reden precies is mij een raadsel.
• Check de HD eens met een tooltje. Elk merk heeft zo z'n eigen testsuite; Maxtor heeft Maxtools bijv.
• Boot eens iets anders dan Windows? Probeer bijv. eens Ubuntu of iets dergelijks te installeren?
• Update de bios eens? Ik heb uit (on)betrouwbare bronnen wel eens gehoord dat sommige laptops 'gelocked' zijn tegen installatie en dat ze gewoon stoppen tijdens de install.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 17:00
- Probeer andere hdd
- Probeer ander geheugen\
- Probeer op alleen de adaptor (accu verwijderen. heb vaker vage ellende gezien met acers waarvan de accu brak was, accu eruit en werken)
- Probeer externe cdrom op usb (of kopieer i386 map naar de hdd), iig, setup vanaf een ander medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voordat ik op de reacties inga - gezien de meeste relateren aan het openmaken van de laptop en ik dol ben op het openschroeven van mijn dekstop maar ik met een laptop daar geen ervaring mee heb (dank overigens zo snel)

ik veranderde zojuist de boot van CD naar HD..toen was ntldr missing. deze weer gecopieerd vanaf de CD naar C:\.

Echter na de CD eruit te hebben gehaald en gereboot. Bleef die opnieuw aan en uitgaan.

Komt al iets bekender voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:26:
voordat ik op de reacties inga - gezien de meeste relateren aan het openmaken van de laptop en ik dol ben op het openschroeven van mijn dekstop maar ik met een laptop daar geen ervaring mee heb (dank overigens zo snel)

ik veranderde zojuist de boot van CD naar HD..toen was ntldr missing. deze weer gecopieerd vanaf de CD naar C:\.

Echter na de CD eruit te hebben gehaald en gereboot. Bleef die opnieuw aan en uitgaan.

Komt al iets bekender voor?
Kapot geheugen of kapotte HDD ;)

Je kan teminste Mem32 draaien om je geheugen te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe laat ik dat prog lopen via boot from cd @ Megamind (image maken)?

Ik merk trouwens nu dat die - bij de zoveelste setup - als ik bepaalde files skip, hij er andere files wel opzet..Het is niet zo dat ie niet alle files er opzet. nu looptie bijv even vast bij linkinfo.dll..maar als ik skip file doe gaatie weer een procent verder, waar die stopt bij loadperf.dll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit neigt naar een windows XP cd die beschadigt is? ik krijg ook het idee dat ie stopt bij alle files die virus gevoelig zijn...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
toch maar ff de originele cd's erbij gepakt en ja hoor...windows opnieuw geinstalleerd met recovery cd's.

dank voor alle reacties. topic mag wat mij betreft verwijderd worden.
Pagina: 1