AMD Phenom X3 720,welke temp is de juiste?

Pagina: 1
Acties:

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
In mijn bios en op hwmonitor cputin staat dat mijn temperatuur onder load 60 graden wordt.Maar de cores op hwmonitor worden maar max 45 graden...welke temperatuur moet ik nu geloven om die maximum van 55 graden aan te houden?Ik heb er een Hyper TX3 koeler opzitten met 2x92mm fan en de koeler voelt ook niet erg warm aan.Heb al een paar keer van koelpasta verwisselt en de koeler er terug opgezet,maar temp blijft ongeveer hetzelfde... De vcore staat in de bios op 1.42 volt en cpu draait op 3.5 Ghz.Als ik de de 4de core opzet dan verdwijnt de cores temp en heb ik alleen nog de cputin en bios temp.

Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=149z3tx&s=4

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:26
Plaatje werkt niet :? Nvm had het niet op de tweakers-way gedaan :)
Voorts zou ik kijken naar je coretemps, coretemp is btw ook een goed programmatje voor je cpu-temp te meten.

[ Voor 16% gewijzigd door Spaiker op 13-10-2009 22:43 ]

• alikebap
Spaiker schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:41:
Plaatje werkt niet :? Nvm had het niet op de tweakers-way gedaan :)
Voorts zou ik kijken naar je coretemps, coretemp is btw ook een goed programmatje voor je cpu-temp te meten.
Core-temp geeft ook 30 graden idle aan zoals de cores temp in hwmonitor.Dus de temp in de bios en cputin is verkeerd?Normaal zou de cpu toch op 1.5 volt kunnen draaien met die hyper tx3 niet?

[ Voor 8% gewijzigd door alikebap op 13-10-2009 22:53 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik ga zelf altijd op de BIOS af. Er zit veel minder code in de weg die het resultaat kan beïnvloeden.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:08

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

BIOS temps zijn idd vaak best ok, maar dat test zo vervelend.

Heb je al AMD OverDrive geprobeerd?
Het komt van de grote A zelf af, die kunnen vast hun eigen processoren wel goed uitlezen.
Naast puur uitlezen van je proc kan het programma nog veel meer, zoals bijv stability tests en je kunt er mee overklokken. Maar het puur gebruiken voor sensor-info is geen probleem.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Bij mij geeft CPUID Hardware Info de volgende informatie (heb zelf ook de 720)
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/4174/hwtemps.jpg
Volgens mij zit er 1 Core sensor (die zijn altijd overal hetzelfde) en nog ergens anders een sensor. Als je in de BIOS pwm instelt (dus dat ie bij een temp van x hoger gaat draaien, bij mij is dat minimaal 45*) gaat dat over de Core temperatuur

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Volgens mij is de temperatuur die je in het BIOS ziet niet die van de temperatuursensor in de processor, maar van één of andere sensor die in de buurt van de processor zit (op het moederbord, dus). Die zal in de regel een wat hogere temperatuur aangeven.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:08

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

NNF schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:48:
Die zal in de regel een wat hogere temperatuur aangeven.
Bedoel je niet juist een lagere?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• alikebap
De temp zou niet hoger dan 55 graden mogen worden,dus ik neem aan dat dit niet de bios temp is want die is gewoon veel warmer.Kan toch niet dat ik hem met een hyper tx3 niet koel zou krijgen met een vcore van 1.42 ...
Pagina: 1