Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 17:49
Geachte lezer,

Ik heb een vraag over een evt te maken kabel.

Mijn pc staat op de 1e verdieping.
Ik wil die gaan verbinden met mijn plasma-tv die op de begane grond staat middels een componentkabel. (andere aansluitingen heeft mijn plasma niet)

Is het mogelijk een 7-aderige kabel te nemen waar we zelf de aansluitingen aan gaan solderen?
Dit ivm ruimte besparing voor de doorvoer v/d kabel(s) door de vloeren.
Ik dacht zelf 7-aderige, 3x voor RGB en 1x voor 0 en dan meteen 2x rood/wit en 1x 0 voor Audio zodat er dus 1 dikke kabel ontstaat.

Gaat dit werken en, ook niet onbelangrijk, is dit een beetje betaalbaar.
Ik heb even vluchtig wat op google gezocht en daar zag ik er 1 die was een kleine 5 euro de meter.
Ik heb 20 meter nodig dus dan wordt het een duur geintje.
Dan zou ik net zo goed complete audio en componentkabels (samen zo'n €32) kunnen nemen en die afknippen en weer solderen maar een complete kabel in 1 lijkt me mooier/handiger.

TIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
Ik weet niet wat de specs zijn van die uitgangen van je audio/video kaart, maar ik neem aan dat ze maar een maximaal vermogen kunnen afgeven. Als je dus over 20 meter praat valt het waarschijnlijk nog wel binnen de limits. Misschien zou je eens kunnen kijken naar wat een vga kabel voor specs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ScooBY_DoO schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:02:
Is het mogelijk een 7-aderige kabel te nemen waar we zelf de aansluitingen aan gaan solderen?
Ja, maar neem dan wel de goeie soort kabel. Dit zou bijvoorbeeld een goeie keuze zijn: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=737859

Nette 75 Ω coax voor je RGB-video en afgeschermde draden voor je audio. Als je 20 meter wilt gaan overbruggen is coax en afscherming best belangrijk. En ja, dat soort kabels zijn duur.

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 13-10-2009 22:39 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
3V3RT schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:31:
Ik weet niet wat de specs zijn van die uitgangen van je audio/video kaart, maar ik neem aan dat ze maar een maximaal vermogen kunnen afgeven. Als je dus over 20 meter praat valt het waarschijnlijk nog wel binnen de limits. Misschien zou je eens kunnen kijken naar wat een vga kabel voor specs heeft.
De afstand gaat geen probleem geven, ik heb namelijk al een 20mtr liggen die naar andere tv's split, dit werkt uitstekend.
burne schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:38:
[...]

Ja, maar neem dan wel de goeie soort kabel. Dit zou bijvoorbeeld een goeie keuze zijn: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=737859

Nette 75 Ω coax voor je RGB-video en afgeschermde draden voor je audio. Als je 20 meter wilt gaan overbruggen is coax en afscherming best belangrijk. En ja, dat soort kabels zijn duur.
Ja die ziet er prima uit maar waar ik al bang voor was is de prijs, dat wordt me echt te gortig.
Ik denk erover om maar gewoon een complete kabel te kopen en hem dan maar niet wegwerk.
Rol het wel op als ik klaar ben met kijken.

Dan heb ik nog een aansluitende vraag, ik weet niet of dat hier ook thuis hoort;

Zal het werken om een usb-verlengkabel van 10meter aan te sluiten op mijn pc, die voorts te voorzien van een 2 of 4 poortshub om daar vervolgens een muis en gamepad op aan te sluiten?
Dit zegt de shop over de kabel:
USB 2.0 A-A Verleng Kabel
Usb mag je maximaal tot 5 meter verlengen volgens fabrikanten. Deze geeft de unieke mogelijkheid om tot 10 meter te gaan.

In veel gevallen werkt deze kabel gewoon.
Een andere mogelijkheid is om 2 usb kabels te kopen van 5 meter MET versterker
en deze met elkaar te verbinden.

Om tot 15 meter te gaan kan het handig zijn een usb kabel met versterker te kopen
en deze erop aan te sluiten.

Specificaties:
- USB Plug to USB socket cable
- 10m. Shielded cable with high quality moulded design
- Handy for bulky devices that don't fit on a regular USB connector, such as MP3 players, memory sticks, etc

Nu ik toch bezig ga en kabels ga leggen kan ik natuurlijk net zo goed wat games erop gaan spelen.
42'' is toch wel leuker gamen dan 23'' :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dan voor de optie USB -> USB to UTP->10M UTP kabel -> UTP to USB -> USB

Zo heb ik hier ook mijn laserprinter op 20m afstand aangeloten. Voordeel van UTP is dat je het heel makkelijk zelf op maat maakt en bijna overal tussendoor past. Convertertje is niet zo heel duur. En aan USB 1.1 heb je genoeg voor een muis en gamepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ScooBY_DoO schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:02:
Zal het werken om een usb-verlengkabel van 10meter aan te sluiten op mijn pc, die voorts te voorzien van een 2 of 4 poortshub om daar vervolgens een muis en gamepad op aan te sluiten?
Ga er van uit dat het niet werkt. Het kan maar alleen als je mazzel hebt. Een uitweg is twee kabels van 5 meter met een USB-hubje in het midden. De hub aan het uiteinde (waar muis en pad aan komen te zitten) kun je het best dan 'powered' nemen. Die truuk werkt eenmaal, dus 15 meter is geen optie. De timingsmarges van USB (2.0) zijn 20-30 nanoseconden en dat maakt verlengen erg lastig.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:13:

Zo heb ik hier ook mijn laserprinter op 20m afstand aangeloten. Voordeel van UTP is dat je het heel makkelijk zelf op maat maakt en bijna overal tussendoor past. Convertertje is niet zo heel duur. En aan USB 1.1 heb je genoeg voor een muis en gamepad.
Kijk zo leer je nog eens wat!
LoL, ik wist helemaal niet dat die converters bestonden, thnx.

Nou heb ik 2 shops bekeken, allekabels & conrad.
Bij die 1e kost zo'n setje €32 en bij conrad zelfs €73!

Jij geeft aan dat zo'n convertertje niet zo heel duur is, mag ik vragen waar jij hem aangeschaft heb?

Op zich zou dit wel een hele mooie oplossing zijn voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-10 15:37
ScooBY_DoO schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:49:
[...]

Kijk zo leer je nog eens wat!
LoL, ik wist helemaal niet dat die converters bestonden, thnx.

Jij geeft aan dat zo'n convertertje niet zo heel duur is, mag ik vragen waar jij hem aangeschaft heb?

Ik ken ze van deze winkel en voor 20 euro het setje. Vind ik het niet heel duur.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
nsa1984 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:01:
[...]

Ik ken ze van deze winkel en voor 20 euro het setje. Vind ik het niet heel duur.
Top! Bedankt.

Ik heb nu al meer dan 10 websites bekeken maar allemaal rond de 30 euro.

Dit scheelt me bijna de helft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09

SA007

Moderator Tweaking
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22789
Iets meer dan een tientje, wel vrij lang wachten erop, (2-3 weken minimaal)

Ze hebben trouwens ook spul om standaard 75Ohm spul over utp te duwen (video etc), dat kost helemaal 'niks' Zoek maar 's op 'balun'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScooBY_DoO schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:49:
[...]

Mijne komt bij dealextreme vandaan ;)

Is overgens alleen usb 1.1, dus een externe harddisk aansluiten kan je vergeten. Of het gaat uber traag :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:42:
[...]

Mijne komt bij dealextreme vandaan ;)

Is overgens alleen usb 1.1, dus een externe harddisk aansluiten kan je vergeten. Of het gaat uber traag :+
Ok, bedankt (ook SA007).
Een externe hd hoeft er niet aan, wel een keyboard/muis en gamepad.

Ik zal morgen eens kijken, toevallig heeft dealerextreme vandaag een onderhoudsdag, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ScooBY_DoO schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:34:
[...]

Ok, bedankt (ook SA007).
Een externe hd hoeft er niet aan, wel een keyboard/muis en gamepad.

Ik zal morgen eens kijken, toevallig heeft dealerextreme vandaag een onderhoudsdag, lol.
Tot 6:30 CST in de ochtend ja ;) en wij zitten 7 uur later, dus ergens begin van de middag, ik gok een uur of 2 a 3, zal de site wel weer up zijn, mits alles verloopt volgens de estimate die op dit moment vermeld staat ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:13:

Ok, ik heb mijn spullen inmiddels binnen maar het werkt nog niet 100%

Ik heb de konig usb to lan extender, 15mtr composite kabel en een konig usb hub.

Video en geluid is perfect.
Zodra ik de hub aansluit op de extender dan raakt de complete pc van slag.
Sluit dit apparaat aan op een snellere usb verbinding... wat logisch is daar de usb extender 1.1 is.
Nou kan ik die melding wel weglaten maar dan ''hangt'' de pc om de paar seconden en ik zie ook in apparaatbeheer van alles heen en weer springen, wel verbinding, geen verbinding, wel, niet etc
Als ik de muis/tobo set rechtstreeks op de usb extender aansluit werkt het prima maar dan heb ik dus maar 1 poort.

Nu is de hub usb 2.0, zal daar de boel fout gaan?
usb 2.0 naar 1.1 naar 2.0? (is toch compatible dacht ik, ook backwards)
Had ik een 1.1 hub moeten nemen?
(Ik had de shop nog gevraagd of dit ging werken maar ik heb daar helaas geen antwoord op gekregen)

TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
via electronica-online.nl heb ik ooit een actieve usbkabel gekocht; lengte van 5 meter, en daar kun je weer zonder problemen 5 meter inprikken

Wordt nog steeds gebruikt icm muis, toetsenbord, mce ir ontvanger.

Ding kostte 5 euro geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScooBY_DoO schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:01:
[...]

Ok, ik heb mijn spullen inmiddels binnen maar het werkt nog niet 100%

Ik heb de konig usb to lan extender, 15mtr composite kabel en een konig usb hub.

Video en geluid is perfect.
Zodra ik de hub aansluit op de extender dan raakt de complete pc van slag.
Sluit dit apparaat aan op een snellere usb verbinding... wat logisch is daar de usb extender 1.1 is.
Nou kan ik die melding wel weglaten maar dan ''hangt'' de pc om de paar seconden en ik zie ook in apparaatbeheer van alles heen en weer springen, wel verbinding, geen verbinding, wel, niet etc
Als ik de muis/tobo set rechtstreeks op de usb extender aansluit werkt het prima maar dan heb ik dus maar 1 poort.

Nu is de hub usb 2.0, zal daar de boel fout gaan?
usb 2.0 naar 1.1 naar 2.0? (is toch compatible dacht ik, ook backwards)
Had ik een 1.1 hub moeten nemen?
(Ik had de shop nog gevraagd of dit ging werken maar ik heb daar helaas geen antwoord op gekregen)

TIA
Dus je computer flipt hem zodra je de ontvanger inplugt in je computer? Dan lijkt mij dat er een hardware fout, of in je usb kaart, of in je ontvanger.

De mijne van dealextreme werkte gewoon plug en play, heb je hem geprobeert met en zonder utp kabel aangekoppelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Nee, hij gaat pas flippen als ik de usb 2.0 hub erin prik.
Als ik de muisontvanger rechtstreeks in de ontvanger prik is er niks aan de hand.

Nogmaals getest, nu met een lankabel van 1mtr, zodat ik naast me pc kan testen ipv een verdieping lager.
Enig onderzoek leert me dat zowel m'n logitech dual action gamepad als de EX 110 draadloze muis/tobo-combo op usb 2.0 draaien.
Nou heb ik standaard een Logitch MX1000 Laser en een Logitch Elite keyboard aan mijn pc hangen, en als ik beneden ga zitten pak ik dus die EX 110.
Als ik die EX 110 rechtstreeks op mn pc aansluit is er niets aan de hand, gaat ie via de usb-extender wel.
Als ik de Gamepad rechtstreeks op mn pc aansluit is er niets aan de hand en via de usb extender ook niet.

Ik zie het probleem niet zozeer :?

[ Voor 82% gewijzigd door ScooBY_DoO op 25-10-2009 11:58 ]

Pagina: 1