Toon posts:

Systeem onstabiel na plaatsing TV-kaart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst had ik een TV-kaart (Miro Studio PCTV Pro) en 2x 128MB (Kingston PC133) geheugen gekocht.

En sins ik dat in mijn systeem heb zitten is hij heel onstabiel. Na het er inplaatsten had ik wat problemen direct. Instaleren gaat goed.

Maar als ik een poos "de tv;)" aan heb dan wil ik wel een een blauw scherm krijgen. Als ik dan op ENTER druk gaat hij gewoon terug naar windows alsof er niets is gebeurt. Maar als ik dan weer een BS krijg dan crashed mijn hele PC.

Ik heb nu al Windows98SE als WindowsME geprobeert. En nu (met WinME) wil hij niet eens meer spelen. Geluid doet het wel ik krijg geen beeld. Ik heb wel een beeld maar dat is stil staand.

Ik heb dacht ik inmiddels wel iedere PCI slot gehad. Maar niets wil echt 100% stabiel werken.

Wie kan mijn help? Ik weet het niet meer.;(

Systeem

AMD Thunderbird700@800
Abit KT7-RAID
Alpha PAL6035MFC Heatsink + Delta HP fan 256MB PC-133 Kingston ValueRAM
CTX 17" PR-705
Diamond Viper 770U NVIDIA TNT2Ultra (AGP 0)
Miro Studio/Pinnacle PCTV Pro + remote control (PCI 3)
Adaptec2904 (PCI 5)
Eicon DIVA 2.01 ISA/SiteCOM PCI ISDN ding (ISA/PCI 6)
WinBond89C940 PCI 10MBit (PCI 2)
CreativeLabs SoundBlaster Live! 1024 (PCI 4)
Plextor PlexWriter12/10/32S
Plextor UltraPlex40
NEC zip drive
TEAC floppy drive
Maxtor 20,4GB HDD

(PCI 1= leeg)

Verwijderd

Heb je de drivers van win Me gedownload:?
bij www.pinnaclesys.com

home video => downloads.........

succes*D

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Als het goed is deelt je TV kaart een IRQ met je netwerkkaart, dus misschien is dat het probleem. Je kunt proberen 'm te wisselen met een ander PCI slot, zodat ie dan met een andere kaart een IRQ deelt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Zal wel IRQ conflict zijn schakel alle niet noodzakelijk hardware eens uit en probeer dan nog eens tv te kijken (misschien een optie om twee hardwareprofielen te maken of zo??
Suc6

Verwijderd

Kijk eens in de handleiding van je moederbord. Bij de mijne (Abit BE6-II) zijn bepaalde pci sloten met elkaar gelinkt m.b.t. de IRQ. (Uit mijn hoofd de AGP met het 1e PCI slot, de 2e PCI en de 4e, en de 5e met de extra onboard UDMA 66 IDE controller.

Mogelijk dat je dit ook bij jouw moederbord hebt.

Gewoon puzzelen dus.

Ik heb inmiddels wel een Terratec 8 kanaals geluidskaart, een SB Live, DV 300 een netwerkkaart en een ISDN kaart draaien in 't apparaat... Dus het moet kunnen. Hopelijk ook op jouw bordje..

Willem

Verwijderd

Topicstarter
Over die IRQ conflicten. Hij geeft bij Device Manager geen conflicten aan.
Ik heb al een hoop geprobeert.

Als ik het goed had was de indeling van de sloten alfs volgt.
AGP+PCI1, PCI2+3+ACPI(?), PCI5+ HighPoint, PCI4+PCI6/ISA+USB

PCI 5 heeft altijd een vrije IRQ aangezien ik die HighPoint niet gebruik op het moment.
Maar als ik hem in die slot zet dan werkt hij niet.:?

Hij moet dus ik 2 of 3 of 4 zitten. En 2 en 3 zijn dan gelijk. En 4 is gedeeld met 6/ISA en daarvoor met mijn ISDN kaart.

Ik zou hem dus het beste in 3 kunnen stoppen. En 2 vrij laten. Dan moet de indeling als volgd worden.

AGP0 > Video kaart
PCI1 > SCSI (Die werkt overal in.:))
PCI2 > Leeg (USB hubje;))
PCI3 > TV-kaart
PCI4 > Netwerk kaart
PCI5 > SB
PCI6/ISA > ISDN

Lijkt mij de beste oplossing. Any comment?

PS. Mijn handleiding is in het duits. En daar ben ik erg slecht in.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
soms heeft je BIOS een optie om de 'DMI configuratie data' te wissen na een herstart. als je die optie activeert wordt alle configuratieinfo mbt. PCI indelingen enzo gewist, en opnieuw aangemaakt.
Op mijn AOpen AX6B had ik ook opeens instabiliteit na plaatsing van een SB Live. In mijn geval had ik niet zo'n optie maar wel een jumper op het moederbord "CMOS CLEAR"... :) daarna was alles instantaan goed en rotsvast kwa stabiliteit (Celeron 600@900)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows98SE er op nieuw op gezet. En hij doet het nu weer. De vraag is voor hoe lang.;) Ik heb de bovenstaande indeling gebruikt voor mijn kaarten.

Alleen er is nu wel weer een probleem bij gekomen.:( Soms blijft mijn verbinding hangen. Er is dan totaal GEEN data verkeer. Zowel in als uit. En daarna gaat hij weer verder. :( Dit is vooral onder het surfen erg irri.
Moet ik dit weer op gaan lossen...iemand een tipje voor me?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 04 maart 2001 00:51 schreef Xaran het volgende:
Over die IRQ conflicten. Hij geeft bij Device Manager geen conflicten aan.
Ik heb al een hoop geprobeert.

Als ik het goed had was de indeling van de sloten alfs volgt.
AGP+PCI1, PCI2+3+ACPI(?), PCI5+ HighPoint, PCI4+PCI6/ISA+USB

PCI 5 heeft altijd een vrije IRQ aangezien ik die HighPoint niet gebruik op het moment.
Maar als ik hem in die slot zet dan werkt hij niet.:?

Hij moet dus ik 2 of 3 of 4 zitten. En 2 en 3 zijn dan gelijk. En 4 is gedeeld met 6/ISA en daarvoor met mijn ISDN kaart.

Ik zou hem dus het beste in 3 kunnen stoppen. En 2 vrij laten. Dan moet de indeling als volgd worden.

AGP0 > Video kaart
PCI1 > SCSI (Die werkt overal in.:))
PCI2 > Leeg (USB hubje;))
PCI3 > TV-kaart
PCI4 > Netwerk kaart
PCI5 > SB
PCI6/ISA > ISDN

Lijkt mij de beste oplossing. Any comment?

PS. Mijn handleiding is in het duits. En daar ben ik erg slecht in.
Ik ken de IRQ indeling van je mainboard, en ik had je al gezegd dat ie waarschijnlijk een IRQ deelt met je netwerkkaart (zie boven). Je kunt kijken op http://go.to/kt7faq als je het zelf nog wilt bekijken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 02:50 schreef Xaran het volgende:
Ik heb Windows98SE er op nieuw op gezet. En hij doet het nu weer. De vraag is voor hoe lang.;) Ik heb de bovenstaande indeling gebruikt voor mijn kaarten.

Alleen er is nu wel weer een probleem bij gekomen.:( Soms blijft mijn verbinding hangen. Er is dan totaal GEEN data verkeer. Zowel in als uit. En daarna gaat hij weer verder. :( Dit is vooral onder het surfen erg irri.
Moet ik dit weer op gaan lossen...iemand een tipje voor me?
Surf je met de ISDN of met de netwerk kaart?? Als het de ISDN is kan dat kloppen, want PCI slot 6 deelt met een ander, ik geloof met slot 4.

Dat kan je overigens in de BIOS al zien voor het booten.

PNP/PCI config menu
PirQ_0 t/m 3 geven, als je de cursor er op zet, aan de rechterkant weer hoe de boel zal worden ingesteld.

Als het de ISDN is, probeer eens de SB en de ISDN van plek te wisselelen.

Verwijderd

foutje..:+

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 maart 2001 11:48 schreef Hooi het volgende:

[..]

Surf je met de ISDN of met de netwerk kaart?? Als het de ISDN is kan dat kloppen, want PCI slot 6 deelt met een ander, ik geloof met slot 4.

Dat kan je overigens in de BIOS al zien voor het booten.

PNP/PCI config menu
PirQ_0 t/m 3 geven, als je de cursor er op zet, aan de rechterkant weer hoe de boel zal worden ingesteld.

Als het de ISDN is, probeer eens de SB en de ISDN van plek te wisselelen.
Dat wisselen gaat nu een beetje moeilijk. Hij zit in de ISA port op het moment. Want die PCI wou niet meer connecten.:? 2x gereboot. Maar niets. Ik zag niets dat we fout was. Gister nog gesurft. Uitgezet en toen ik heb vanochtend aanzetten deed het niet meer.

Maar waarom hangt hij dan? De ISDN. Die netwerk kaart is voor mijn netwerk thuis maar dat werd niet gebruikt. En toch hing hij.

Ik zal eens kijken of ik die ISDN kaart in slot 5 kan laten werken.

Verwijderd

Topicstarter
DAMN!!!...het wil maar niet lukken. De ISDN kaart zit in PCI5, IRQ staat vast als 12 in BIOS. Maar hij blijft nog steeds hangen. Ik heb dit probleem in Win2K niet. Alleen in Win98/ME.:(

Maar stabiel is hij nog steeds niet. Ik kreeg weer een Blue Screen.:( Ik had alleen PCTV Vision, IrcN (wat vast liep en niet meer wil starten:?) en en paar keer IE.
BS en gewoon weren terug naar Windows zonder verdere problemen. Op dat IrcN na dan.

Ik begin het steeds minder te begrijpen.:(

Verwijderd

Als je systeem is opgeklokt dan klok je tevens je pci bus op
SCSI en tv kaarten kunnen daar heeeeeel slecht tegen. meestel "blue screen fo death"

Verwijderd

Nou vraag ik me toch af wat de bluescreen boodschap is.

Het begint er errug op te lijken dat zowel die PCTV als de ISDN drivers problemen hebben omdat of de drivers brak zijn (komt echt wel vaker bij ISDN kaarten voor ..poeh..) of dat er een andere driver van een andere kaart/versie in de weg zit.

Maar hoe je dat nu weer oplost. Ik heb indertijd (heb al lang geen ISDN meer, gelukkig..) maar opgelost dooe een externe ISDN modem op de seriele poort te nemen.

:) Dat wekte pas relaxed, zo'n Dynalink AS128... ;)

Verwijderd

Hee, wacht es even, als je een PS2 poort muis hebt, kun je IRQ 12 helemaal niet eens gebruiken. Die is knetterhard aan de PS2 muis toe gewezen....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 maart 2001 23:39 schreef Hooi het volgende:
Hee, wacht es even, als je een PS2 poort muis hebt, kun je IRQ 12 helemaal niet eens gebruiken. Die is knetterhard aan de PS2 muis toe gewezen....
Ik heb mijn mice op de USB zitten. Alleen een PS/2 toetsenbord nog. Kan ook op de USB nog.;)

Maar mijn ISDN ding nam ook dat IRQ als ik het op auto had staan.

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Zo'n probleem heb ik ook gehad. Toen ik de verkoper vertelde dat ik een Athlon had (een classic, slotje A dus) vertelde hij mij dat het daaraan wel eens zou kunnen liggen. Hij had heel vaak mensen zien terugkomen met tv-kaartjes die ook een athlonclassic hadden.
Met de nieuwe Athlon (T-bird) is het probleem overigens verholpen.

De problemen die ik had kwamen na het opstarten van windows (toen nog 98se). De pc hing heel vaak bij het opstarten van internet en als ik even tv had gekeken en ik wilde een andere applicatie openen, dan kon ik wel weer opnieuw opstarten.
Maar goed, ik praat over een jaar gelden alweer, wie weet is dit probleem nu wel verholpen ofzo. Laten we het hopen :)

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 05 maart 2001 16:05 schreef omitz het volgende:
Zo'n probleem heb ik ook gehad. Toen ik de verkoper vertelde dat ik een Athlon had (een classic, slotje A dus) vertelde hij mij dat het daaraan wel eens zou kunnen liggen. Hij had heel vaak mensen zien terugkomen met tv-kaartjes die ook een athlonclassic hadden.
Met de nieuwe Athlon (T-bird) is het probleem overigens verholpen.
Denk niet dat het aan de processor ligt, denk eerder aan de chipset.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1