Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HEH??!!

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views

Verwijderd

Topicstarter
Was me dat even raar zeg!

Ik start men laptop op, kijk op mijn D: schijf, en zie ineens een nieuwe map die ikzelf niet heb aangemaakt of gedownload heb.. een map genaamd 'b23763326585' ofziets. Heb die gescand met avg, en ook met malware bytes. Nix gevonden. In de map zat een .exe genaamd 'malicious....' en een P-bestand ofzoiets, nog nooit van gehoord. Toen ging ik terug naar D:, probeerde de map weer te openen, en kreeg ik de melding dat het pad van die map niet bestaat, en dat het mogelijk op een andere schijf staat, of in een netwerk. De map was ineens spoorloos verdwenen na de melding. Heb toen verborgen mappen laten weergeven, maar hij was totaal weg.

Hoe komt het dat ineens een nieuwe map met bestand op mijn D: schijf stond? En dat die vanzelf weer weg ging?!

Maar voordat ik mijn D: schijf opende heb ik wel een aantal windows updates uitgevoerd.. maar ik kan er niet inkomen dat dat het probleem is..

Very strange...

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Jup, is wel een restantje van Windows Update. Soms blijven dat soort mappen na afloop ook staan. Windows Update gebruikt daarvoor de schijf met de meeste vrije ruimte op het moment van updaten.

Die exe zal dan ongetwijfeld de malicious software removal tool geweest zijn ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Carpento op 13-10-2009 21:29 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je geeft erg weinig informatie. Kan het bv een update zijn die je hebt binnengehaald? Ik moet bij de titel aan de malicious software remover van Microsoft denken gezien het vandaag toevallig ook patch day is.

[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 13-10-2009 21:28 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:28:
Je geeft erg weinig informatie. Kan het bv een update zijn die je hebt binnengehaald? Ik moet bij de titel aan de malicious software remover van Microsoft denken gezien het vandaag toevallig ook patch day is.
Carpento schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:28:
Jup, is wel een restantje van Windows Update. Soms blijven dat soort mappen na afloop ook staan. Windows Update gebruikt daarvoor de schijf met de meeste vrije ruimte op het moment van updaten.

Die exe zal dan ongetwijfeld de malicious software removal tool geweest zijn ;)
Ja, het was dus idd die Malicious software removal tool!
Dus nix om te vrezen? :P

Wordt dat dan gewoon tijdelijk opgeslagen, ten voordele van het updaten ofwat?

ps: bedankt voor de snelle replies! _/-\o_ ;)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Die Malicious software removal tool zit frequent in de Windows Updates en zul je nog wel vaker tegen gaan komen tenzij je de beschikbare updates altijd met het handje filtert.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Hoe het precíes zit weet ik niet, maar wel dat die mapjes ook weleens blijven staan (vaak is er dan ook nog een bestandje gelockt, leuk om weg te krijgen) En let maar op: altijd op de schijf met de meeste ruimte beschikbaar ;)

[edit]

Even gecheckt, ik heb er dus op het moment al drie die zijn blijven staan:

Afbeeldingslocatie: http://images.carpento.net/updatejes.JPG

En nee, kan geen kwaad, en echt veel ruimte neemt het ook niet in. Daarentegen: echt sierlijk is het ook niet dat het na het updaten niet even netjes opgeruimd wordt. Ik verwijder het meestal handmatig, nooit problemen gehad.

[ Voor 48% gewijzigd door Carpento op 13-10-2009 22:04 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dus, het blijkt maar onschuldig te zijn. Dan kan dit topic dicht. :)

Nu moet ik er wel even bij zeggen dat 'HEH??!!' niet echt een duidelijke topictitel is. Lees Het algemeen beleid en BV Beleid nog eens door over topictitels en ook over eigen inzet.

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.