Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OL 2007] Steeds gegevensbestand niet goed afgesloten *

Pagina: 1
Acties:

• javapiet
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-06 20:16
het probleem
elke dag als ik outlook opstart krijg ik deze melding.
"het gegevensbestand is vorige keer niet goed afgesloten. het word nu gecontroleerd op fouten. tijdens de controle worden de systeemprestaties mogelijk beinvloed"
heb het gegevens bestand al gerepareerd via outlook dit heeft alleen niet geholpen
heb mail al gearchifeerd heeft ook niet geholpen
iemand enig idee?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 09:45

Pixeltje

Woo-woohoo!

javapiet schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:00:
het probleem
elke dag als ik outlook opstart krijg ik deze melding.
"het gegevensbestand is vorige keer niet goed afgesloten. het word nu gecontroleerd op fouten. tijdens de controle worden de systeemprestaties mogelijk beinvloed"
heb het gegevens bestand al gerepareerd via outlook dit heeft alleen niet geholpen
heb mail al gearchifeerd heeft ook niet geholpen
iemand enig idee?
Wat ik sowiezo zou doen is je bestand backuppen. Ik gebruik daar zelf Osirius Outlook Backup voor, dat werkt prima.
Je kunt ook Outport gebruiken. Dat is eigenlijk een exporteer programma, waarmee je outlook database kan exporteren naar een andere indeling, maar werkt ook voor backup. Outport is gratis.

Als je dat gedaan hebt kun je eraan prutsen. Kennelijk doet Outlook iets niet goed bij het afsluiten van Outlook, en wordt het gegevensbestand (eigenlijk gewoon een database) niet goed afgelosten. Je zou kunnen kijken of er invoegtoepassingen actief zijn in outlook, en die een keer uitschakelen. Dan outlook afsluiten, en kijken wat er gebeurd.

[ Voor 13% gewijzigd door Pixeltje op 13-10-2009 21:06 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik verlaats je topic even van Windows Clients naar Officesuites en -software: OL mag dan onder Windows draaien, het is geen OS :) Ook pas ik de topictitel iets aan: 'outlook 2007 gegevensbestand probleem' zegt zegmaar niet welk probleem precies.

Ontopic: sluit je Outlook volledig af voor je de PC uit zet? Dus: is outlook.exe ook verdwenen uit de task manager? Ook: is er een malwarescanner actief? (Antivirus etc). Zo ja: zet die als test eens uit,

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)