NMT - Snelheid verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb misschien even een vrij domme vraag:

Ik heb z'n mediatank gekocht van Eminent (de 7071 of zo) Deze heeft een 100 Mbps aansluiting. Deze zit aangesloten op een 1 Gbps router en m'n pc is hier ook op aangesloten met een 1 Gbps verbinding.

Hoe kan het dan dat ik maximaal iets van 3 Megabyte per seconde haal bij kopieeropdrachten van computer naar mediatank? In theorie zou je 12,5 Megabyte per seconde moeten kunnen halen op een 100 Mbps netwerk. Dan heb je nog te maken met wat overhead van wat zal het zijn ergens tussen de 10 a 20% maximaal? De snelheid van de schijven aan beide kanten kan het ook niet liggen. Wat is het probleem?
Iemand?

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-03 21:59
De Processor in de NMT kan niet sneller dan die 3.5 MByte/s. Iets waar de meeste NMT's last van hebben. Enkel de allerlaatste modellen zijn n stukje sneller.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-03 22:06
Als ik hierop even mag aanhaken :

dit viel mij ook op en dus dacht ik dat het handig zou zijn om via USB e.e.a. over te zetten aan films.
Nu volg ik de handleiding en zie ik dat ik USB/EXT3 moet installeren. Dus ik de CD erin en wat zie ik ? Alleen maar de optie om USB/EXT2 te installeren. Nou goed, dan die maar.
Vervolgens kan ik een stationsletter toekennen en als ik die via de browser wil benaderen krijg ik de melding dat deze schijf niet geformatteerd is. Tsja, dan maar formatteren toch ? Met in het achterhoofd dat ie dan de aanwezige media zal wegdonderden. Ja hoor, alles weg. Nou goed, opnieuw instellen via de 7071 : zie ik de optie niet om 'm volledig te formatteren en de software erop te gooien. Pas als ik de USB kabel eruit haal, verschijnt de optie weer.

Op dit moment dus alles weer naar default aan het zetten, maar ik wil straks graag via USB wat films erop gooien omdat dat veel sneller zou moeten gaan dan via het netwerk. Toch ?

Iemand die me hierbij kan helpen (heb de Eminent gisteren gekocht en heeft de nieuwste firmware en 1,5Tb HDD erin zitten) ?

¯\_(ツ)_/¯

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik denk dat je beter in het Mediaspelers en HTPC's kan zijn :)

Dit topic ging meer over de snelheid van de Netwerkkaart.

Hoe het e.e.a. werkt kan je beter in bovenstaande link zoeken ;)

Dit topic is gesloten.