Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xbox 360 controller @ pc workaround?

Pagina: 1
Acties:

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:24
Hallo :)
Ik heb 2 wireless controllers voor de Xbox 360. Nu heb ik ontdekt dat sommige spellen beter werken met controller (racespellen/GTA IV), en ik wil mijn controller aansluiten om de computer. De Charge&Play kit werkt al niet (nog Google afgespeurd voor workarounds :P) Nu heb ik een oude Medion controller hub gevonden. Is er een mogelijkheid dat ik de Xbox controller daarop kan gebruiken? Ze zitten beiden op 2,4GHz. Als ik nou de Medion drivers zódanig aanpas dat ze alle 360 functies hebben, kan het dan werken? :D

tl;dr:
Zal een Medion-receiver voor een Medion-controller werken voor een Xbox 360 controller, mits de drivers zijn gemod? Ze zitten allebij op dezelfde golflengte :D

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Sure. Je moet alleen even het hele communicatie protocol van de 360 controllers reverse engineeren en vervolgens een implementatie schrijven voor je medion receiver. Daarna hoef je alleen nog maar een eigen implementatie van xinput toe te voegen en klaar ben je. Als je geluk hebt gebruiken de controllers geen encryptie. Je zou natuurlijk ook voor 15 euro de officiele receiver kunnen kopen....

• ikt
  • Laatst online: 15:24
Ah, jammer. :P Dan blijf ik maar bij een ramplank.

• Crazy-Al
  • Laatst online: 28-11 15:22
@Microsoft
Hallo, mijn receiver is defect, kan ik een nieuwe krijgen?

Microsoft:
Natuurlijk, geef ons uw adresgegevens en verstuur uw kapotte receiver naar .... @ .... .USA

en dan krijg je er een binnen. Belt microsoft later?
"Ja sorry, ik heb hem op de post gedaan, eerlijk waar! Marokkanen hé?"

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:13
Crazy-Al schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:10:
@Microsoft
Hallo, mijn receiver is defect, kan ik een nieuwe krijgen?

Microsoft:
Natuurlijk, geef ons uw adresgegevens en verstuur uw kapotte receiver naar .... @ .... .USA

en dan krijg je er een binnen. Belt microsoft later?
"Ja sorry, ik heb hem op de post gedaan, eerlijk waar! Marokkanen hé?"
en daarna stuurt microsoft de rekening voor een nieuwe reciever.

ga gewoon naar de winkel en koop een reciever

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:22
Microsoft gebruikt een op DECT gebaseerd protocol waar geen andere ontvangers voor zijn. De enige ontvanger die werkt en waar dus ook drivers voor zijn is die van Microsoft zelf. Dat ding kost zo'n 30euro volgens mij.

Je kan ook een bedrade controller gebruiken, die werken ook onder Windows. Daar heb ik er nog wel eentje van liggen. (Ooit gekocht voor Blazing Angels)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:12

Sméagol

Master of Mayhem

Volgens mij zijn losse receivers niet (meer) te krijgen. Ik heb ze althans niet in de winkel zien liggen, en online vind ik ze ook niet zo gauw, behalve bij Play, maar via zo'n aparte seller, en ik vind 't maar een dubieuze deal (belachelijke prijs en geen verpakking). Ik zoek ook zo'n ding, want ik wil voor die enkele 3rd person games die ik heb op de PC, een controller gebruiken, en al heb ik liever een PS3 controller (of nog liever een N64 controller met Cube anologe stick), je kan zo'n X-Box controller officiëel gebruiken, en die lijken me nog steeds beter dan de gemiddelde Logitech controllers. En ik ben zo miereneukerig dat ik persé een zwarte controller wil, en die is niet in een windows uitvoering te krijgen (dwz inclusief zo'n receiver).
Nou heb ik X-Box gebeld, blijkt dat hun customers service überhaupt geen reserve onderdelen verkoopt, dus daar zijn ze ook niet te krijgen.
Als iemand ze nog in de winkel ziet liggen dan hoor ik 't graag.

Make lovecraft not warcraft.

Verwijderd

Ik heb ff een ander vraagje, ik heb 2 draadloze Windows Xbox 360 controller gekocht voor m'n neefje en nu heb ik dus 2 ontvangers waarvan hij er natuurlijk maar één gebruikt. Kan ik een gewone draadloze Xbox controller (dus bedoeld voor de Xbox) met een ontvanger gebruiken? Ik lees hier nogal tegenstrijdige berichten over.
Voor de duidelijkheid: BIj Bart Smit kosten Windows Xbox 360 controllers met ontvanger €40 en Xbox 360 controller (zonder ontvanger) €45, maar bij Dealextreme hebben ze draadloze Xbox 360 controllers voor $30, dus voor zo'n 20 euro zou ik nog een PC van een draadloze controller kunnen voorzien. :)
Pagina: 1