Toon posts:

Thecus N7700, images Acronis/Norton Ghost corrupt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem waar ik nu al 3 avonden mee bezig ben en waarbij ik nu zo langzamerhand "out of ideas" ben beland. Vorige week een Thecus N7700 aangeschaft. Ik dacht een mooi apparaat, lekker snel, vele mogelijkheden (iSCSI target), vele disks die je erin kwijt kunt etc. Totdat ik mijn disk images erheen ging kopieren en uiteraard voor de test even een restore van een disk image probeerde terug te zetten naar een harde schijf. Op 1 of andere manier merkt Acronis de disk image als "corrupt" aan bij het restoren. De image is 100% in orde, want ook andere images vertonen hetzelfde ziektebeeld. Wat ik allemaal geprobeerd heb:

- Verschillende raid arrays op de Thecus aangemaakt: Raid 0, JBOD, Raid1, Raid 5. Ook verschillende stripe sets geprobeerd.
- Verschillende file systems geprobeerd die de Thecus aan kan (ext3, XFS, ZFS)
- iSCSI target aangemaakt en gekoppeld met m'n windows 2003 servertje en partitie geformatteerd als NTFS
- Standaard stond er een wat oudere firmware op de Thecus. Bij deze firmware evenals de nieuwste firmware waren de problemen hetzelfde
- Verschillende images geprobeerd. Ook image direct vanaf laptop naar Thecus gemaakt en proberen te restoren naar andere harde schijf, geen resultaat, weer de "corrupt" error;
- Norton Ghost 14 geprobeerd om uit te sluiten of het aan Acronis zou liggen
- Andere laptop met Windows XP geprobeerd om uit te sluiten of het aan mijn Windows Vista laptop zou liggen
- Andere harde schijven in de Thecus gehangen om uit te sluiten of het aan de schijven zou liggen
- Mijn switch ertussen uit gehaald om uit te sluiten of het aan het netwerk zou liggen
- Een totale reset van de Thecus gedaan en alles opnieuw configged.

Al met al zit ik best wel met de handen in het haar en ben van plan de Thecus te verkopen indien dit probleem blijft aanhouden. Ik hoop dat jullie goede ideeen hebben.

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Misschien overbodig, maar vraag het toch maar:
heb je ook geprobeerd 1 van de disk-images van de pc/laptop naar een harde schijf te restoren?, dus niet vanaf de nas.

[ Voor 10% gewijzigd door donnervogel op 13-10-2009 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja donnervogel, bij terug kopieren vanaf nas naar desktop/laptop en dan restoren geeft hij ook corrupt aan

• donnervogel
Dat was mijn vraag niet. Nu voor de duidelijkheid. Ik bedoel terugkopiëren vanaf pc/lapttop naar harde schijf. De nas moet helemaal losgekoppeld zijn van de rest.

Verwijderd

Topicstarter
Hi donnervogel, dank voor je reactie. Ik had je vraag verkeerd gelezen, excuses. Ja, dat heb ik ook geprobeerd. Ik heb overigens nu een Qnap 210 Turbo nas aangeschaft en die werkt perfect! Wel een beetje vreemd voor een nas van 810 euro van Thecus :(

Verwijderd

Maak eens een md5sum of sha1sum van zo'n image en vergelijk het lokale image met het image op je NAS.

• donnervogel
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:37:
Hi donnervogel, dank voor je reactie. Ik had je vraag verkeerd gelezen, excuses. Ja, dat heb ik ook geprobeerd. Ik heb overigens nu een Qnap 210 Turbo nas aangeschaft en die werkt perfect! Wel een beetje vreemd voor een nas van 810 euro van Thecus :(
Dus je hebt met acronis/ghost een image gemaakt van pc/laptap schijf naar bv een externe schijf en daarna hebt je de image proberen terug te zetten naar je pc/laptop. En ging het daarbij ook niet goed dan? Als dat zo is, dan heeft dat niets met je nas te maken, want dan is er iets anders niet in orde.

Edit: Waarom heb je nu eigenlijk voor Qnap ts 210 turbo gekozen en niet voor Qnap ts 239 of Qnap ts 439?
De Qnap ts 439 heeft dezelfde mogelijkheden als de Thecus 7700.

[ Voor 11% gewijzigd door donnervogel op 14-10-2009 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat ging wel goed. Ik heb de Qnap 210 aangeschaft voor een familielid van me, deze hou ik niet zelf, even als test.
Ik heb op het Thecus forum ook een draadje aangemaakt en daar zeggen ze dat ik moet gaan downgraden van firmware :S En dat gaat niet zonder 1 of ander zelf gemaakt script en dan opstarten vanaf USB stick. Komt niet al te profi over al zeg ik het zelf. Denk dat ik het voortaan maar bij Qnap hou...
Pagina: 1