Ik zit met een probleem waar ik nu al 3 avonden mee bezig ben en waarbij ik nu zo langzamerhand "out of ideas" ben beland. Vorige week een Thecus N7700 aangeschaft. Ik dacht een mooi apparaat, lekker snel, vele mogelijkheden (iSCSI target), vele disks die je erin kwijt kunt etc. Totdat ik mijn disk images erheen ging kopieren en uiteraard voor de test even een restore van een disk image probeerde terug te zetten naar een harde schijf. Op 1 of andere manier merkt Acronis de disk image als "corrupt" aan bij het restoren. De image is 100% in orde, want ook andere images vertonen hetzelfde ziektebeeld. Wat ik allemaal geprobeerd heb:
- Verschillende raid arrays op de Thecus aangemaakt: Raid 0, JBOD, Raid1, Raid 5. Ook verschillende stripe sets geprobeerd.
- Verschillende file systems geprobeerd die de Thecus aan kan (ext3, XFS, ZFS)
- iSCSI target aangemaakt en gekoppeld met m'n windows 2003 servertje en partitie geformatteerd als NTFS
- Standaard stond er een wat oudere firmware op de Thecus. Bij deze firmware evenals de nieuwste firmware waren de problemen hetzelfde
- Verschillende images geprobeerd. Ook image direct vanaf laptop naar Thecus gemaakt en proberen te restoren naar andere harde schijf, geen resultaat, weer de "corrupt" error;
- Norton Ghost 14 geprobeerd om uit te sluiten of het aan Acronis zou liggen
- Andere laptop met Windows XP geprobeerd om uit te sluiten of het aan mijn Windows Vista laptop zou liggen
- Andere harde schijven in de Thecus gehangen om uit te sluiten of het aan de schijven zou liggen
- Mijn switch ertussen uit gehaald om uit te sluiten of het aan het netwerk zou liggen
- Een totale reset van de Thecus gedaan en alles opnieuw configged.
Al met al zit ik best wel met de handen in het haar en ben van plan de Thecus te verkopen indien dit probleem blijft aanhouden. Ik hoop dat jullie goede ideeen hebben.
- Verschillende raid arrays op de Thecus aangemaakt: Raid 0, JBOD, Raid1, Raid 5. Ook verschillende stripe sets geprobeerd.
- Verschillende file systems geprobeerd die de Thecus aan kan (ext3, XFS, ZFS)
- iSCSI target aangemaakt en gekoppeld met m'n windows 2003 servertje en partitie geformatteerd als NTFS
- Standaard stond er een wat oudere firmware op de Thecus. Bij deze firmware evenals de nieuwste firmware waren de problemen hetzelfde
- Verschillende images geprobeerd. Ook image direct vanaf laptop naar Thecus gemaakt en proberen te restoren naar andere harde schijf, geen resultaat, weer de "corrupt" error;
- Norton Ghost 14 geprobeerd om uit te sluiten of het aan Acronis zou liggen
- Andere laptop met Windows XP geprobeerd om uit te sluiten of het aan mijn Windows Vista laptop zou liggen
- Andere harde schijven in de Thecus gehangen om uit te sluiten of het aan de schijven zou liggen
- Mijn switch ertussen uit gehaald om uit te sluiten of het aan het netwerk zou liggen
- Een totale reset van de Thecus gedaan en alles opnieuw configged.
Al met al zit ik best wel met de handen in het haar en ben van plan de Thecus te verkopen indien dit probleem blijft aanhouden. Ik hoop dat jullie goede ideeen hebben.