(Macbook) Extern beeldscherm probleem

Pagina: 1
Acties:

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:24
Als ik een tweede beeldscherm op mijn zwarte macbook aansluit, krijg ik blauwe flikkeringen (hij wil het beeldscherm niet detecteren). Steek ik er een 10m vga kabel tussen, krijg ik wel beeld op mijn beamer. hij kan het dus toch detecteren maar dan enkel met die 10m kabel ertussen.

De opstelling zit dus zo:

Macbook ==> miniDVI to VGA adaptor ==> beamer: Geen beeld (kan beamer niet detecteren)
Macbook ==> miniDVI to VGA adaptor ==> 10m vga verlengkabel ==> beamer : wel beeld (dan lukt het wel)

Met een ander beeldscherm ipv een beamer ==> zelfde resultaat (geen beeld)
als ik werk met de 10m vga kabel, werkt het wel maar kan ik wel niet de juiste resolutie krijgen die ik wil.

Ik ben al de Apple store binnengewandeld en het was een onbekend probleem voor hun, post het eens op een forum zeiden ze...

Mvg, Louis

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Heb je puur en alleen die miniDVI naar VGA adapter er tussen, en die dus direct aan je beamer? Die adapter is toch heel kort? Of zit er ook nog een kort snoertje aan wat (waarschijnlijk) standaard bij die beamer zit?
Soms wil een te korte kabel wel eens problemen geven, al ken ik dat alleen van ethernet. Of dat de adapter persé een kabel wil zien aan de VGA kant zodat de videokaart snapt wat er moet gebeuren (aangezien er vroeger ook s-video via miniDVI naar buiten kon worden gebracht).

Hier stond achterhaalde informatie…

• Llouizzz
er zit natuurlijk nog een kabel tussen het beeldscherm of beamer, het is een standaard vga kabel (mannelijk-mannelijk). ik heb het al met verschillende kabels geprobeerd, ook een beeldscherm waar de kabel aanhangt, telkens met het zelfde resultaat.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm, heb je dan niet gewoon al geconcludeerd dat je korte kabel kapot (of niet goed) is? Of heb ik je verkeerd begrepen?

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 13-10-2009 22:15 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

KoudeAardbei

Moderator

andere converter geprobeerd?
Weet dat het geen V&A is hiero, maar heb nog 1 over
dm maar ofzo ;)

• Llouizzz
CyBeR schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:15:
Ehm, heb je dan niet gewoon al geconcludeerd dat je korte kabel kapot (of niet goed) is? Of heb ik je verkeerd begrepen?
Jaja, heb al een andere kabel geprobeerd, maar had hetzelfde resultaat...
KoudeAardbei schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 07:54:
andere converter geprobeerd?
Weet dat het geen V&A is hiero, maar heb nog 1 over
dm maar ofzo ;)
Ik dacht ook dat het aan de convertor lag, ik heb dan een nieuwe gekocht, maar het probleem bleef...

Verwijderd

Ik heb hier ook hetzelfde probleem. Een zwart beeldscherm waar maar heel af en toe het beeld voor een fractie van een seconde verschijnt. Het ligt niet aan de adapters/ kabels, want onder Windows op de MacBook heb ik het probleem namelijk niet....
Pagina: 1