Situatie:
1 Debian Lenny server met netatalk
1 windows xp pc met pcmaclan (appletalk voor windows)
1 Snow Leopard macbook (aluminium)
Deze hangen aan eenzelfde netwerk en de bedoeling was om bestanden te delen via AppleTalk. Mijns inziens werkt dat toch wat lekkerder dan SMB. Netatalk heb ik aan de praat gekregen (Feanaro in "[debian etch] Appletalk werkt niet goed"), in elk geval start netatalk op en met mijn windowspc kan ik via afp er ook gewoon in.
Nu heb ik sinds kort mijn macbook geüpgrade naar Snow Leopard en geprobeerd te connecten. Wanneer ik via Go -> Connect to Server...
1 Debian Lenny server met netatalk
1 windows xp pc met pcmaclan (appletalk voor windows)
1 Snow Leopard macbook (aluminium)
Deze hangen aan eenzelfde netwerk en de bedoeling was om bestanden te delen via AppleTalk. Mijns inziens werkt dat toch wat lekkerder dan SMB. Netatalk heb ik aan de praat gekregen (Feanaro in "[debian etch] Appletalk werkt niet goed"), in elk geval start netatalk op en met mijn windowspc kan ik via afp er ook gewoon in.
Nu heb ik sinds kort mijn macbook geüpgrade naar Snow Leopard en geprobeerd te connecten. Wanneer ik via Go -> Connect to Server...
(adres van de server) probeer te connecten, krijg ik een pop-up voor gebruiker en wachtwoord, maar wanneer ik deze invul, krijg ik een melding:afp://192.168.1.1
Ik begrijp niet zo best hoe dit komt en hoe dit te verhelpen, zeker omdat de windowsbak er wel in kan...You entered an invalid username or password.
Please try again.
Aurë Entuluva!