Ik zit met een vreemd probleem:
ik heb een beamer die met een dikke kabel van zo'n 10 a 20 meter die naar een kvm switch loopt. Vanuit deze kvm gaat er een kabel naar een vaste pc, en een naar een laptop.
De aansluiting aan de pc doet het prima, die aan de laptop helaas niet.
Sluit ik er een andere laptop op aan, doet hij het wel.
Het lijkt erop alsof hij geen vsync o.i.d. krijgt, het beeld ziet er helemaal verdraaid uit en flikkert over het scherm (hoe hoger ik het aantal hz. zet hoe sneller dit ook gaat, standaard is 60 hz).
Sluit ik er een andere laptop (mijn eigen) op aan, gaat dit wel prima.
Nu zouden jullie zeggen, het ligt aan de laptop. Maar, sluit ik dan die laptop die niet werktte, direct op de beamer aan met de 20 meter kabel (dus zonder de kvm switch). Dan krijg ik wel ineens prima beeld.
Iemand enig idee? Ik snap er helemaal niks van hoe dat kan.
De beamer is een optoma beamer van zo'n 950 euro (begin dit jaar aangeschaft)
De laptop is een terra laptop (ja, vreemd merk) en is ook redelijk nieuw.
Edit: Nog wat info:
De nieuwe laptop die het wel doet is de Dell studio 15 met Nvidia videochip op Windows 7.
De laptop die het niet doet is een Terra laptop met intel videochip op windows XP
ik heb een beamer die met een dikke kabel van zo'n 10 a 20 meter die naar een kvm switch loopt. Vanuit deze kvm gaat er een kabel naar een vaste pc, en een naar een laptop.
De aansluiting aan de pc doet het prima, die aan de laptop helaas niet.
Sluit ik er een andere laptop op aan, doet hij het wel.
Het lijkt erop alsof hij geen vsync o.i.d. krijgt, het beeld ziet er helemaal verdraaid uit en flikkert over het scherm (hoe hoger ik het aantal hz. zet hoe sneller dit ook gaat, standaard is 60 hz).
Sluit ik er een andere laptop (mijn eigen) op aan, gaat dit wel prima.
Nu zouden jullie zeggen, het ligt aan de laptop. Maar, sluit ik dan die laptop die niet werktte, direct op de beamer aan met de 20 meter kabel (dus zonder de kvm switch). Dan krijg ik wel ineens prima beeld.
Iemand enig idee? Ik snap er helemaal niks van hoe dat kan.
De beamer is een optoma beamer van zo'n 950 euro (begin dit jaar aangeschaft)
De laptop is een terra laptop (ja, vreemd merk) en is ook redelijk nieuw.
Edit: Nog wat info:
De nieuwe laptop die het wel doet is de Dell studio 15 met Nvidia videochip op Windows 7.
De laptop die het niet doet is een Terra laptop met intel videochip op windows XP
[ Voor 8% gewijzigd door geerttttt op 13-10-2009 17:11 ]
Oost west, 127.0.0.1 best!