Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-07 18:42

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik zit met een vreemd probleem:

ik heb een beamer die met een dikke kabel van zo'n 10 a 20 meter die naar een kvm switch loopt. Vanuit deze kvm gaat er een kabel naar een vaste pc, en een naar een laptop.

De aansluiting aan de pc doet het prima, die aan de laptop helaas niet.
Sluit ik er een andere laptop op aan, doet hij het wel.

Het lijkt erop alsof hij geen vsync o.i.d. krijgt, het beeld ziet er helemaal verdraaid uit en flikkert over het scherm (hoe hoger ik het aantal hz. zet hoe sneller dit ook gaat, standaard is 60 hz).

Sluit ik er een andere laptop (mijn eigen) op aan, gaat dit wel prima.

Nu zouden jullie zeggen, het ligt aan de laptop. Maar, sluit ik dan die laptop die niet werktte, direct op de beamer aan met de 20 meter kabel (dus zonder de kvm switch). Dan krijg ik wel ineens prima beeld.

Iemand enig idee? Ik snap er helemaal niks van hoe dat kan. :(

De beamer is een optoma beamer van zo'n 950 euro (begin dit jaar aangeschaft)
De laptop is een terra laptop (ja, vreemd merk) en is ook redelijk nieuw.

Edit: Nog wat info:
De nieuwe laptop die het wel doet is de Dell studio 15 met Nvidia videochip op Windows 7.
De laptop die het niet doet is een Terra laptop met intel videochip op windows XP

[ Voor 8% gewijzigd door geerttttt op 13-10-2009 17:11 ]

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk is het totaal kabel-KVM-kabel nu gewoon net te lang voor het signaal dat de laptop uitspuugt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:12
heb je de laptop toevallig al aan de kabel van de pc geprobeerd? het is maar een gokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-07 12:57
is de nieuwe laptop toevallig een windows vista of 7 systeem met een nvidia kaart on board? En met een standaard VGA aansluiting? Dan moet ik je teleur stellen gaat niet meer werken. Aangezien nvidia/windows alleen nog maar digitaal signaal naar buiten stuurt wat te beveiligen is (dus DV-D of HDMI)

Het is maar een wilde gok aangezien niet alles duidelijk uitgelegd is.

Dus geef ook even videokaart, welke kabels (VGA,DVI, HDMI) en welke windows versie.

Hmmz lees net dat het niet aan de lapper ligt.

[ Voor 15% gewijzigd door muppet99 op 13-10-2009 17:08 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Heb je wel met de Fn toets de uitgang 'geactiveerd'?

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
xp7amrkr schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:07:
Heb je wel met de Fn toets de uitgang 'geactiveerd'?
Uiteraard, ook het e.e.a. geprobeerd aan te doen, en zoals ik zei, wanneer ik hem zonder die extra kabel + kvm aansluit werkt het wel, zonder iets in te drukken o.i.d. Bovendien zie ik wel wat beeld, maar het is zo verstoord dat je er niks aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
muppet99 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:04:
is de nieuwe laptop toevallig een windows vista of 7 systeem met een nvidia kaart on board? En met een standaard VGA aansluiting? Dan moet ik je teleur stellen gaat niet meer werken. Aangezien nvidia/windows alleen nog maar digitaal signaal naar buiten stuurt wat te beveiligen is (dus DV-D of HDMI)

Het is maar een wilde gok aangezien niet alles duidelijk uitgelegd is.

Dus geef ook even videokaart, welke kabels (VGA,DVI, HDMI) en welke windows versie.

Hmmz lees net dat het niet aan de lapper ligt.
De nieuwe laptop is een Dell Studio 15 met windows 7. Hiermee gaat het dus wel goed, dus dan zou jouw theorie al niet stand houden denk ik?

Zie de topicstart voor wat extra info die ik in de edit toegevoegd heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
arvidbeheerder schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:04:
heb je de laptop toevallig al aan de kabel van de pc geprobeerd? het is maar een gokje
Niet geprobeerd ,maar dit probleem speelt zich al langer. Ik kan me herrineren dat met een korte standaard vga kabel aan de kvm met die laptop ook al mis ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:04:
Waarschijnlijk is het totaal kabel-KVM-kabel nu gewoon net te lang voor het signaal dat de laptop uitspuugt.
Het ging dus volgensmij ook al mis met een standaard vga kabel aan de kvm switch van 1,3 meter. Wat ik weet van te lange vga kabels is dat je dan wat ghosting ziet e.d. (het blijft toch immers analoog signaal, toch?)

Bovendien, is dat niet vastgelegd hoe sterk het signaal van een laptop voor vga mag zijn? Het zou toch raar zijn dat de ene laptop langere lengtes af kan leggen als de andere laptop... :o

Pagina: 1