JBL LX 2000 serie vs Jamo S 606 HCS 3

Pagina: 1
Acties:

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
Ik sta op het punt een 5.0 set aan te schaffen, en zit nu heel erg te twijfelen tussen de JBL LX 2000 serie (zuilen voor en achter en center) En de Jamo S 606 HCS 3 (zuilen voor, monitors(?) achter en center)

Nu wil ik ze graag donkergrijs/zwart gekleurd hebben, en is de Jamo set te koop in de kleur black ash, en die kost dan 440 euro (nieuw)

De JBL set is 2ehands maar als nieuw, voor 350 euro, maar dan in de kleur beuken, en moeten dus geverfd worden.

Nu is het aanpassen van de kleur niet zo'n probleem, maar meer de geluidskwaliteit. Ik heb verscheidene reviews van de jamo gevonden, die mijn inziens lovend genoeg waren, alleen is over de jbl set niet veel te vinden.

Het gaat vooral gebruikt worden om films te kijken en games te spelen (PS3/Xbox 360). Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met 1 van deze sets, of nog mooier, allebij. Of een goeie vervanger is ook welkom (budget max. 450 euro ong)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 11:04

FeaR

In GoT we trust

Meningen vragen over speakers en het soort geluid/klank wat deze voortbrengen is niet echt handig. Dit omdat smaken nu eenmaal verschillen en wat de één mooi vind qua klank kan voor een ander niet het gewenste geluid zijn.

Plus dat de klank die een speaker krijgt ook voor een (klein) deel van de soort versterker af hangt. Zo is mijn ervaring dat Rotel versterkers de hoge tonen wat scheller weergeven als bijvoorbeeld een Denon dat doet. En zo is er van elk merk versterker/receiver in combinatie met elk merk en type speaker wel wat te zeggen.

Dus lang verhaal kort:
Ga niet op reviews af, want het gaat om wat jij mooi vind qua klank. Dus ga eens langs de verkoper van die JBL-set en vraag of je ze mag luisteren. En die Jamo S606 set is vast wel te vinden in een audio-zaak.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• This-is-life
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-04 20:53
ik heb de jamo set thuis staan en hij bevalt mij zeer goed! Aanrader dus

• TFDev
Dank voor de reactie iig, maar het is dus wel zo, dat als ik bij die beste man ga luisteren naar die jbl set, hij waarschijnlijk een andere versterker heeft dan dat de audiozaak heeft waar de jamo's staan ;) Dus dan gaat ook die vergelijking niet geheel op.

Zelf speel ik nu met een denon versterker (wel een instappertje!) op 2 (oude) transmissielijn speakers. (4weg, kef, met oa de B110/B139) alleen deze zijn van mijn vader, en die blijven dus thuis staan als ik op mezelf ga.

Ik hoopte een beetje dat er hier mensen zouden reageren die dus ervaring hebben met 1, of beide sets, en die dan kunnen vertellen: die jbl juist niet, want die zijn zowieso k*t, en dan ook waarom, neem de jamo's (en uiteraard ook waarom)! of vica versa.

Ik vind het zelf namelijk nogal lastig, en een beetje gebruikers"reviews" zouden ook helpen met sturen (niet met de definitieve keuze natuurlijk)

edit: ik doelde dus op een reactie zoals hierboven, maar misschien wat uitgebreider dan, en evt een vergelijking met een eerder bezitte set.

[ Voor 7% gewijzigd door TFDev op 13-10-2009 17:56 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 11:04

FeaR

In GoT we trust

Killed-1 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:54:
Dank voor de reactie iig, maar het is dus wel zo, dat als ik bij die beste man ga luisteren naar die jbl set, hij waarschijnlijk een andere versterker heeft dan dat de audiozaak heeft waar de jamo's staan ;) Dus dan gaat ook die vergelijking niet geheel op.
Klopt, alleen weet wel dat de klank van een receiver een zeer klein deel is van wat je terug hoort in de speakers. Dat voorbeeld wat ik noemde met Rotel was ook echt een extreem voorbeeld en het enige wat ik ken. Plus dat het in dit geval dus ook voor het overgrote deel aan de speakers lag.

Dus ga altijd luisteren, want het grootste deel van wat jij hoort zal bij een andere speaker ook gelijk zijn. Natuurlijk is er wel wat verschil, maar niet zo groot om maar niet te gaan luisteren omdat er een andere receiver/versterker aan hangt.

Ik snap ook wel dat je dit topic opent, maar vind het zo jammer dat mensen zich zo erg laten leiden door de meningen van anderen. Laatst met iemand Klipsch speakers wezen luisteren en ik vond het niet je van het, maar hij wel. Dan is er toch niets aan de hand, want het worden (zijn) zijn speakers.
Ander voorbeeld: ik heb hier Magnat speakers staan die door veel mensen niet mooi gevonden worden door de agressieve klank en het soms overdreven weergegeven laag. Ikzelf heb ze juist daarvoor gekozen omdat het lekker klinkt met actiefilms en -games.

Het gaat er om dat jij straks iets koopt wat je zelf mooi vind en niet omdat Persoon X en Persoon Y ook tevreden zijn over de speakers die op jouw shortlist staan.

Dus nogmaals: ik ben benieuwd wat voor reacties je gaat krijgen en hoe jij die zelf gaan interpreteren en hoe veel waarde je er aan gaat hechten. Ik geef alleen mijn mening dat je er niet te zwaar aan moet tillen en je eigen smaak en stijl op de eerste plaats moet zetten en niet de mening van anderen.

Just my two cents ;)
This-is-life schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:54:
ik heb de jamo set thuis staan en hij bevalt mij zeer goed! Aanrader dus
En dat zijn dus de opmerkingen/meningen waar je niets aan hebt:
Want "goed" is zo niets zeggend. De één vind een Logitech Z-5500 goed (genoeg) en een ander zoekt nog naar een mogelijkheid om bijvoorbeeld zijn B&W/Rotel set-up van €15.000,- beter te maken...

:z

[ Voor 77% gewijzigd door FeaR op 13-10-2009 18:03 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• TFDev
Even een "lichte" schop.

Ik ga zaterdag iig luisteren naar de JBL set. Toch was ik nog benieuwd naar andere gebruikers die evt zo'n setup hebben staan, en naar hun gebruikerservaringen.
Pagina: 1