Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Projectsoftware voor de KMO / MKB

Pagina: 1
Acties:

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01 10:11
Beste tweakers

Ik ben op zoek naar software die me kan helpen bij het maken van bestelbonnen en offertes als elektrisch installateur, liefst een opensource alternatief. Ik heb al wat rondgezocht en kwam uit bij namen als cafca en handsoft. Nu dit zijn opzich mooie pakketten maar ze kosten natuurlijk ook behoorlijk wat.

Toen ik naar opensource alternatieven ging zoeken kwam ik uit bij namen als openbravo, adempiere, postbooks, ... Hoewel ik mij er niet in verdiept heb is dit toch niet wat ik zoek denk ik. Veel te groot en loop je direct in verloren. Ook lijken mij deze dingen meer gemaakt voor bedrijven die een product fabriceren ipv project/service gebaseerde toepassingen.

Opensource zou een groot pluspunt zodat ik zelf plugins kan schrijven die aansluiten bij de leveranciers.

Alvast bedankt

• Thomson
Niemand enige hints waar ik kan gaan zoeken / op wat ik moet zoeken?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien denk ik te makkelijk, maar kan je niet heel simpel iets maken in Word+Excel (evt aangevuld met Project oid), of natuurlijk de OOo tegenhangers?

offtopic:
Het kunnen schrijven van plugins heeft weinig te maken met opensource. Als je toch naar ERP kijkt: je kan SAP prima inrichten en uitbreiden, ook al is het closed. De prijs is een ander verhaal natuurlijk :+ (Al is opensource != gratis.

Edit: ik zet even naast KMO ook MKB in de titel, aangezien een groot deel van het publiek geen Belg is en dus de term KMO niet zal herkennen :)

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 14-10-2009 21:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Thomson
Ik was begonnen met zelf iets te maken in C++/Qt maar ik kan de tijd niet vinden om alles zelf te doen. Er komt toch wat bij kijken.

Momenteel werk ik in Word+Excel maar ik heb het gevoel dat het veel efficiënter kan. Offerte maken is al redelijk omslachtig, telkens naar de site van de fabrikant gaan en wat zitten kopieëren. Daarna uit die offerte nog eens eventueel de bestelbon halen en daarna de factuur maken.
Als je dan nog wat nacalculatie wil doen en een stock wil bijhouden wordt het behoorlijk omslachtig. Daarom dat ik op zoek ben naar iets anders.

Ik weet best dat opensource niet gelijk staat aan gratis, maar ik kan zelf wel een beetje programmeren en dus dingen naar mijn wens aanpassen (hoewel dit voor grote, complexe programma's misschien ook niet meer van toepassing is) en sap is net iets te duur momenteel ja ;)