Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik wil Vista van mn PC hebben en weer XP weer installeren. Hiervoor wil ik graag mn C: formatteren (waar Vista op staat), maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ik heb al een 2de Vista op een andere partitie draaien, maar ook dan lukt het me niet om de C: te formatteren. Heb ook al getracht om via de XP cd het één en ander te bereiken, maar dat werkt òòk niet. (Compatibiliteitsprobleem).

Heeft iemand tips?
Heb van zowel Vista als XP de originele cd's

Vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC laten booten van de XP cd en dan gewoon vanuit de XP installatie de betreffende schijven formatteren/herpartitioneren. Je hoeft niet gebruik te maken van een apart format c:-commando.

Waarom werkt het in jouw geval niet via de CD? Ik neem aan dat het gewoon om een Fat32 of NTFS partitie gaat?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Wat mockingbird zegt. Je kan ook een DOS bootdisk/CD maken en dan gewoon 'format c:' in je prompt typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Idd dit is een basic vraag.

XP Cd erin doen en booten vanaf cd.
Dan Hd kiezen en (advies) kiezen voor NTFS (snel) formateren.

Maar waarom had je dit niet geprobeerd ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sg_clean.asp

Hier staat uitleg (welliswaar in het engels, als je dat niet snapt volg je de afbeeldingen en kom je er vanzelf) M.b.v. de XP CD.

Suc6 knul.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyw00d op 13-10-2009 16:48 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:41:
Hallo
Ik wil Vista van mn PC hebben en weer XP weer installeren. Hiervoor wil ik graag mn C: formatteren (waar Vista op staat), maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ik heb al een 2de Vista op een andere partitie draaien, maar ook dan lukt het me niet om de C: te formatteren.
Da's niet zo gek natuurlijk, dan zou je de bootmanager verwijderen.
Ik zou dan ook zeggen 'Ho,ho, dat gaan wij niet zomaar doen.!"

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:42:
PC laten booten van de XP cd en dan gewoon vanuit de XP installatie de betreffende schijven formatteren/herpartitioneren. Je hoeft niet gebruik te maken van een apart format c:-commando.

Waarom werkt het in jouw geval niet via de CD? Ik neem aan dat het gewoon om een Fat32 of NTFS partitie gaat?
Als het goed is, staat alles in NTFS Inmiddels de Boot-prioriteit varanderd en via XP-cd laten opstarten. Vervolgens via het installatie-menu de C: laten formatteren. Daarnà zegt het menu dat "het niet verstandig is om meerdere besturingssystemen op een partitie te hebben" (Maar de C: is nu toch leeg????) Vervolgens wordt er gevraagd of ik XP wil installeren -->Ja --> formateren, enz enz. Lijkt wel of hij in een loop zit. PC start vervolgens niet meer op via de HDD. Daz toch gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:45
offtopic: ja of jij bent gek...

Maar toen je vista installeerde kwam de bootmanager van vista op de c: schijf te staan. Deze heb je nu gewist waardoor vista nu dus ook niet meer opstart. Gewoon vista installeren op de c: schijf weer en die andere schijf waar nu al vista op staat wissen (formatteren, partitie verwijderen whatever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cyw00d schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:47:
http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sg_clean.asp

Hier staat uitleg (welliswaar in het engels, als je dat niet snapt volg je de afbeeldingen en kom je er vanzelf) M.b.v. de XP CD.

Suc6 knul.
Thnxj knul
Deze stappen heb ik idd stap-voor-stap gedaan, maar geen resultaat
Is sprake van een soort "loop"
(Zie eerder bericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Craven87 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:40:
offtopic: ja of jij bent gek...

Maar toen je vista installeerde kwam de bootmanager van vista op de c: schijf te staan. Deze heb je nu gewist waardoor vista nu dus ook niet meer opstart. Gewoon vista installeren op de c: schijf weer en die andere schijf waar nu al vista op staat wissen (formatteren, partitie verwijderen whatever).
Whahaha
D8 dat doe ik wel ff ;)
Niet duz...ga dus weer ff klussen
THNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highmastdon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-04 15:27
DUS:

Je systeem boot niet meer...?

En je hebt XP nu op C: staan en Vista op D: (?)

't Makkelijkste is XP installeren (evt partitie's aanmaken / verwijderen / wijzigen) en dan Vista Installeren, dan zet ie de boot options ook gelijk goed.

Je kan ook eerst Vista installeren, of, als je die er toch al op hebt staan, gewoon XP erop zetten en met msconfig je boot options aanpassen.

Of met EasyBCD je boot options aanpassen

Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:45
oooohw w8 ff je hebt vista en wilt naar xp. Dat had ik even snel niet gezien. Vista erin partities verwijderen formatteren wat je maar wilt en dan vervolgens xp cdtje erin en installeren maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alles opgelost! Probleem was eigenlijk simpel. Vista laat na verwijderen een soort boot-manager achter die niet te verwijderen is door XP.(wist ik veel....) Nu de partities verwijderd en opnieuw gemaakt en presto: nu draait alles onder XP
Pagina: 1