Bestanden verplaatsen traag

Pagina: 1
Acties:

• KoenAlberts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-01 22:21
Hallo allemaal,

Ik heb boven 2 computers staan. De ene is als het ware een downloadcentrum waarop ik een aantal mappen gedeeld heb staan, de andere daarmee organiseer ik het download centrum via het netwerk. Met organiseren heb ik het over het verplaatsen en verslepen van bestanden.

Zodra ik achter het "Downloadcentrum" zelf zit en bestanden verplaats gaat dit stukken sneller (30MB/s) dan dat ik dit doe vanaf mijn andere computer via het netwerk (6MB/s).

De bestanden die ik verplaats blijven binnen dezelfde computer en gaan niet het netwerk over naar mijn andere pc.

Heeft iemand toevallig een idee hoe dit kan en hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Bedankt alvast! :*)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Via RDP die machine overnemen en het op die manier doen, ik heb het idee dat er toch eea eerst wordt overgeheveld waardoor je op de 6 MB/sec uitkomt (een traag 100 Mbps netwerk).

Verwijderd

Met ^^.
Heb dezelfde ervaringen, het lijkt alsof hij ze via de machine waarop je dat doet verplaatst, dus eerst naar de pc waarop jij bezig bent en dan weer terug naar het download centrum.

• KoenAlberts
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:55:
Met ^^.
Heb dezelfde ervaringen, het lijkt alsof hij ze via de machine waarop je dat doet verplaatst, dus eerst naar de pc waarop jij bezig bent en dan weer terug naar het download centrum.
Ja dat idee heb ik dus ook dat ie een omweggetje maakt. Maarja, ik heb inprincipe deze 2 computers verbonden door middel van een 1000Mb/1Gb switch en daartussen Cat6 kabels. En de netwerkkaarten zijn ook 1 Gb op beide pc's. Iemand een idee hoe je die snelheid dan opkrikt? Moet ik nog verder instellingen wijzigen?

:)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

KoenAlberts schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:48:

De bestanden die ik verplaats blijven binnen dezelfde computer en gaan niet het netwerk over naar mijn andere pc.
Niet helemaal.
Zodra je tussen twee shares bestanden gaat verplaatsen (en niet binnen dezelfde share op hetzelfde volume) ga je wel degelijk over je netwerkverbinding.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• KoenAlberts
Net even getest hoe snel het verplaatsen van bestanden van computer naar computer gaat... Dit gaat met 40,7 MB/s

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:52

M2M

medicijnman

KoenAlberts schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:03:
[...]

Ja dat idee heb ik dus ook dat ie een omweggetje maakt. Maarja, ik heb inprincipe deze 2 computers verbonden door middel van een 1000Mb/1Gb switch en daartussen Cat6 kabels. En de netwerkkaarten zijn ook 1 Gb op beide pc's. Iemand een idee hoe je die snelheid dan opkrikt? Moet ik nog verder instellingen wijzigen?

:)
er vanuit gaande dat je een fatsoenlijk gigabitnetwerk hebt liggen (geen cheapass sweex gigabit netwerkkaart etc.) en in windows ook aangegeven staat dat er een gigabit connectie ligt, zou je nog Jumboframes in kunnen stellen.

Maargoed, start eens een copieer proces en kijk eens met wat verschillende tools van de sysinternals kit wat de processorbelasting, netwerkbelasting, en IO belasting is tijdens de verschillende copieer processen.

Of je bent slimmer en je typt in het uitvoeren menu: MSTSC. Typt de computernaam in, je logt in met login en wachtwoord en je copieerd handmatig.

Ps. er zijn waarschijnlijk ook tooltjes op internet te vinden die dingen voor jouw automagisch in mapjes stoppen.

edit:
KoenAlberts schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:24:
Net even getest hoe snel het verplaatsen van bestanden van computer naar computer gaat... Dit gaat met 40,7 MB/s
dit is dan wel weer vreemd. Dus een copieer actie over het netwerk geeft +- 40MB/s van de download pc naar de regel PC (en omgekeerd ook?). Dan zou je minstens 15 MB/s verwachten als je dingen over een stel shares verplaatst.

[ Voor 16% gewijzigd door M2M op 13-10-2009 15:33 ]

-_-

• KoenAlberts
M2M schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:31:
[...]

er vanuit gaande dat je een fatsoenlijk gigabitnetwerk hebt liggen (geen cheapass sweex gigabit netwerkkaart etc.) en in windows ook aangegeven staat dat er een gigabit connectie ligt, zou je nog Jumboframes in kunnen stellen.

Maargoed, start eens een copieer proces en kijk eens met wat verschillende tools van de sysinternals kit wat de processorbelasting, netwerkbelasting, en IO belasting is tijdens de verschillende copieer processen.

Of je bent slimmer en je typt in het uitvoeren menu: MSTSC. Typt de computernaam in, je logt in met login en wachtwoord en je copieerd handmatig.

Ps. er zijn waarschijnlijk ook tooltjes op internet te vinden die dingen voor jouw automagisch in mapjes stoppen.

edit:

[...]

dit is dan wel weer vreemd. Dus een copieer actie over het netwerk geeft +- 40MB/s van de download pc naar de regel PC (en omgekeerd ook?). Dan zou je minstens 15 MB/s verwachten als je dingen over een stel shares verplaatst.
Ja dat dacht ik dus ook gezien je een soort stream hebt. Hij zou hem binnenhalen met 15 MB/s en dan terugsturen met 15 MB/s, maar dat haal ie niet...

• KoenAlberts
Ik heb 2 pc's staan, beide dualcore 2 X 3 GHZ. Een met 2 GB RAM, de andere 4GB RAM. Zelfde moederboard met beide de volgende onboard netwerkkaart:

Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)

Daartussen zit een switch van Netgear GS 105 (Gigabit)

Deze is verbonden met de computers d.m.v. 2x 1Gb Laplink cat. 6 kabels

Zouden de hardeschijven dan de bottleneck zijn, want ik heb ze allebei ingesteld op full-duplex en jumbo frames op 7kb

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:52

M2M

medicijnman

ik heb het net hier ook even getest. Hier haal ik 24 - 25 MB/s als ik van de ene share naar de andere copieer (Zowel mijn server beschikt over een Realtek RTL8169/8110, en mijn client over een Marvell Yukon 88E8001/8003/8010. Ik weet het, beide halen bij lange na niet de beloofde gigabit, maar ik ben al snel tevreden met 500Mbit/s).

Enfin, ik zit aan de snelheid van mijn schijven. Als ik lokaal een copieer actie inzet haal ik ook 25 MB/s, over het netwerk ook. Ik merk echter wel dat mijn explorer proces (win xp voor client en server) ook leest en schrijft. Maar zo te zien enkel van en naar "LANMAN", wat dus gewoon van en naar de server is.

-_-

Pagina: 1