Toon posts:

Nvidia GeForce 8800 Ultra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag, m'n pc wil niet echt meer meewerken. Zo gauw ik hem opstart gaat alles zoals het hoort tot en met het Windows Vista laadbalkje, daarna komt dr een zwart beeldscherm dat aan en uit flikkert en hoor ik heel mooi het windows opstart deuntje, en verder komt hij niet Maar wanneer ik dan de Nvidia drivers "uitschakel" en hem opnieuw opstart werkt hij wel alleen dan zonder grafische kaart waardoor ik dus geen spellen, films etc. kan doen/kijken. Nu heb ik al 'n "driverupdate" geprobeerd: Via de site van Nvidia driver 191.07 en vervolgens van de site van Guru3D een beta geprobeerd. Bij de beta werkt hij gedeeltelijk: ik krijg wel goed beeld alleen er vormen zich blokken, lijnen en hij bevriest vaak. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Mijn systeem:

Moederbord: ASUS P5Q Deluxe
Grafische kaart: Nvidia GeForce 8800 Ultra
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600, 2.40GHz
En 2x 2gig werkgeheugen.

Groet Kevin

Verwijderd

''alleen er vormen zich blokken, lijnen en hij bevriest vaak''
dat zijn artifacts, heb je de videokaart op de standaard snelheden en wordt hij niet te warm?
je kan hem ook even op 100% fan speed zetten en kijken of dat helpt

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anders even kijken of je problemen hiermee overeen komen. Bij 8800-kaarten van zo'n 2 jaar of ouder willen de solderingen nog wel eens los raken door temperatuurschommelingen bij uit- en aanzetten (waardoor de kaart steeds uitzet en weer krimpt en zo de boel loswrikt). Oplossing is de GPU in de oven doen... Maar kijk eerst even of het een ander probleem zou kunnen zijn want die oplossing is vrij rigoureus. ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dat bakken lijkt mij echt een uiterste optie. Maar wat mij opvalt als ik naar forum kijk is dat het in de meeste gevallen gaat over direct artefacten, maar wanneer ik de videokaartdrivers door windows laat installeren of de driver van Nvidia.com haal is het enige probleem dat het beeld ná het laden uitschakelt, dus geen artefacten.

Hoe kan ik mijn Fan Speed op 100% zetten (A)?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij daar ooit wel eens bezig mee gehouden, maar dat is te lang geleden.. toendertijd gebruikte ik dr een of ander programmaatje voor?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Met NVidia control panel kan dat bijvoorbeeld.

En ja, dat hij zonder drivers geen artifacts geeft is niet helemaal logisch maar die blokken en strepen doen mij hetzelfde vermoeden als michaelmou hier onder me...

[ Voor 67% gewijzigd door bwerg op 13-10-2009 15:56 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-04 13:23
Videokaatt is aan het overlijden.
Koop een nieuwe kaart of 'bak' deze kaart.

Verwijderd

Weet niet of je misschien nog garantie hebt op de kaart, zo ja terug sturen. Anders even de bovenstaande link proberen, dat is wel degelijk de laatste optie die je hebt.. mocht je niks te verliezen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik heb geen garantie meer, en ik heb het bakken geprobeerd, 9 minuten bij 200 graden in de oven, maar het heeft niet geholpen, enigste verschil is dat het nu wel gelukt is om windows 7 te installeren (wat eerst niet lukte). Maar nog steeds zwart scherm na het laden!

Denk dat het dan toch echt voorbij is?

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 12:46

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:54:
Tja, ik heb geen garantie meer, en ik heb het bakken geprobeerd, 9 minuten bij 200 graden in de oven, maar het heeft niet geholpen, enigste verschil is dat het nu wel gelukt is om windows 7 te installeren (wat eerst niet lukte). Maar nog steeds zwart scherm na het laden!

Denk dat het dan toch echt voorbij is?
Geven beide DVI outputs dezelfde problemen ?

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
Emiel1984 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:58:
[...]

Geven beide DVI outputs dezelfde problemen ?
Ja, jammer genoeg wel!

Verwijderd

Vrees dan dat je toch een andere kaart zou moeten overwegen ;)
Pagina: 1