Panasonic Plasma Buiten Garantie

Pagina: 1
Acties:

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 19:03
Ik heb een Panasonic Plasma de 42PV600, sinds kort lopen er 2 blauwe verticale strepen doorheen.
Toestel heb ik op 11/11/2006 aangeschaft voor 2200 euro, en de garantie van 2 jaar is verlopen.
Nu heb ik E-Care gebeld en er is een monteur langsgekomen, omdat de Plasma niet meer te redden is gaan ze een inruilvoorstel doen.

Dit voorstel heb ik nog niet gehad, maar weet iemand wat redelijk is om hiervoor terug te krijgen.
Ik heb wel hier en daar opgevangen dat Panasonic zeer goede service verleend, ook buiten de garantie.

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08-2025
Beetje lastig om dat te roepen...
Als eerste moet je vaststellen wat normale gebruik voor de tv is ( oftewel hoe lang gaat de tv met normaal gebruik mee - de economische levensduur)
Als dit bijvb 5 jaar is, zou de rekensom kunnen zijn
Hun adviesverkooprijs van toen (laten we de 2200 euro aanhouden) gedeeld door 5 = 450
4/5 verstreken, kosten klant , 1/5 neemt panasonic vanwege coulance mee 450,--

Alleen de plasma staat nu te koop voor 1650, zou je uitkomen op 330 euro
Al met al afwachten, ben je het er niet mee eens, zou je naar een geschillencommissie kunnen stappen

• Meneerleblanc
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Hallo rav994.

Ik zit bijna met hetzelfde probleem. Heb zelf de TH-37PV600. Groene verticale streep van boven naar beneden.
Ik heb het toestel voor 2307 euro gekocht bij correct in rotterdam.

Ik heb wel al een voorstel binnen. Nieuw toestel: type TX-P37C10E met een bijbetaling van 204,- euro.

Dit accepteer ik niet. Het toestel voldoet wel aan de specificaties van het vorige maar, wat me zo tegen het been stoot is dat ik volgens de liniaire afschrijving op mijn tv, een andere zou moeten krijgen met een waarde van 1220 euro.

Ik kan er niets aan doen dat de plasma in waarde zijn gedaald. Maar als consument ga je uit van de waarde die je hebt betaald niet wat hij nu is.

Ik ga dit voorleggen bij mijn rechtsbijstandverzekering.

• rav994
micmac666 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:25:
Hallo rav994.

Ik zit bijna met hetzelfde probleem. Heb zelf de TH-37PV600. Groene verticale streep van boven naar beneden.
Ik heb het toestel voor 2307 euro gekocht bij correct in rotterdam.

Ik heb wel al een voorstel binnen. Nieuw toestel: type TX-P37C10E met een bijbetaling van 204,- euro.

Dit accepteer ik niet. Het toestel voldoet wel aan de specificaties van het vorige maar, wat me zo tegen het been stoot is dat ik volgens de liniaire afschrijving op mijn tv, een andere zou moeten krijgen met een waarde van 1220 euro.

Ik kan er niets aan doen dat de plasma in waarde zijn gedaald. Maar als consument ga je uit van de waarde die je hebt betaald niet wat hij nu is.

Dat beloofd niet veel goeds dan.
Ik heb nog geen bericht gehad, hoe lang heb jij moeten wachten?
Laat maar even weten hoe het afloopt.

• rav994
heb inmiddels een inruil voorstel gehad.
De TX-P42G10 plus een bijbetaling van 503 euro, wat ongeveer 400 euro korting is.
Pfff wat nu op zich is de g10 wel leuk, alleen vind ik de korting een beetje tegen vallen.

Verwijderd

Nadeel van het aanschaffen van electronische apparatuur is dat de dagwaarde enorm daalt in de loop der tijd. Nieuwe producten komen op de markt voor de helft van de nieuwwaarde van de oude. Gevoelsmatig denk ik dat je dan dus nu effectief 44% korting krijgt, omdat je tv slechts ruim 2 jaar is meegegaan. Ik vind dat geen hele slechte deal (alleen jammer van het oorspronkelijke aankoopbedrag).

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
Maar natuurlijk. Je hebt nu liever een 42 of 50 inch model vanwege de prijs? Ik vind hun voorstel erg netjes en zou daar dan ook gretig gebruik van maken. Wat je toén hebt betaald is geheel irrelevant in mijn optiek.
Zó werkt dat natuurlijk niet. Als mijn 2.66Ghz i7 CPU over drie jaar kapot gaat kan ik dan een 4Ghz exemplaar gaan verwachten omdat de prijzen mega zijn veranderd? Dat zou lekker worden.
Hun antwoord lijkt mij duidelijk. Maar goed, heb me wel vaker vergist in uitspraken dus benieuwd. Acht de kans echter bijzonder gering.

Nickname does not reflect reality

• rav994
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:12:
Nadeel van het aanschaffen van electronische apparatuur is dat de dagwaarde enorm daalt in de loop der tijd. Nieuwe producten komen op de markt voor de helft van de nieuwwaarde van de oude. Gevoelsmatig denk ik dat je dan dus nu effectief 44% korting krijgt, omdat je tv slechts ruim 2 jaar is meegegaan. Ik vind dat geen hele slechte deal (alleen jammer van het oorspronkelijke aankoopbedrag).
Mwa op zich heb je gelijk, ik denk dat ik ook maar akkoord ga.
Eerst 1 zeik mailtje sturen, als dat niks word ga ik akkoord.
Wil gewoon lekker tv kijken, zal er misschien meer uit kunnen halen alleen dan ben je zo een paar maanden verder.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:02
Je kan natuurlijk ook met ze overleggen om een iets ander (duurder, of weet ik veel wat) type te nemen met hetzelfde kortingsbedrag. Als je toch een nieuwe moet.. :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:52

DarkSide

theres no place like ::1

ik vind het ook een mooi aanbod. IPV te zeggen jammer geen garantie meer of je op te zadelen met een dure reparatie en nog steeds een ouder type scherm te hebben. Kun je nu genieten van een nieuwer type scherm, met vergelijkbare specs. Anders had je nu geen scherm gehad, zelf een nieuw scherm moeten aanschaffen en was je nog duurder uitgeweest.
Dit is een van de redenen dat ik mijn TV bij een officiele dealer gehaald heb voor de goede service van Panasonic

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• rav994
DarkSide schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:31:
ik vind het ook een mooi aanbod. IPV te zeggen jammer geen garantie meer of je op te zadelen met een dure reparatie en nog steeds een ouder type scherm te hebben. Kun je nu genieten van een nieuwer type scherm, met vergelijkbare specs. Anders had je nu geen scherm gehad, zelf een nieuw scherm moeten aanschaffen en was je nog duurder uitgeweest.
Dit is een van de redenen dat ik mijn TV bij een officiele dealer gehaald heb voor de goede service van Panasonic
Ik heb hem gewoon bij goedkoopste.nu gehaald O-)

• DarkSide

DarkSide

rav994 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:36:
[...]

Ik heb hem gewoon bij goedkoopste.nu gehaald O-)
Zij bieden ook ófficiele' modellen aan. Tenminste dat is wat zij mij toen vertelde met 2 jaar on site service.
Alleen was MM goedkoper toen ik mijn TV ging halen.
Hoe dan ook. Goede service van Panasonic. Kan menigeen bedrijf van leren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Maar als consument ga je uit van de waarde die je hebt betaald niet wat hij nu is.
Sorry maar zo werken dat soort zaken niet. Denk aan afschrijving, marktwaarde. Je kent het vast wel van bv auto verzekeringen. Ik verwacht dat een rechtsbijstand verzekering hier totaal niets mee doet.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 16-10-2009 16:42 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Soortgelijk probleem gehad via Philips, die ook enigzins met een 'dom' voorstel kwamen, maar 1 ding wat al was aangehaald, wat jij ooit heb betaald voor je TV is absoluut geen 'eis' voor een inruilprijs. Zolang hij technisch gelijkwaardig is kan je dit gewoon zien als een reperatie van jou huidige TV (zoals die 204 euro), en dan is het een erg redelijk aanbod. (ik ben trouwens overgestapt naar een P82).

Zie het zo, als jij die TV vandaag de dag zou willen verkopen, denk je serieus dat je er nog ruim 1500-1800 voor kan krijgen?

Voordeel is dat je garantie periode weer opnieuw ingaat :)

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 16-10-2009 16:48 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DarkSide

DarkSide

Precies. Heb jaren geleden een Sony CRT TV gekocht voor, omgerekend, iets van €1600.
Nu heb ik hem verkocht via marktplaats omdat hij toch alleen maar in de weg stond voor €75,-.
Had er ook wel €300,- of zo voor willen hebben. Maar 'niemand' zit te wachten op zo'n groot bakbeest. Men heeft liever een goedkoop (en slechter) LCD-tje.

• rav994
SinergyX schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:47:
Soortgelijk probleem gehad via Philips, die ook enigzins met een 'dom' voorstel kwamen, maar 1 ding wat al was aangehaald, wat jij ooit heb betaald voor je TV is absoluut geen 'eis' voor een inruilprijs. Zolang hij technisch gelijkwaardig is kan je dit gewoon zien als een reperatie van jou huidige TV (zoals die 204 euro), en dan is het een erg redelijk aanbod. (ik ben trouwens overgestapt naar een P82).

Zie het zo, als jij die TV vandaag de dag zou willen verkopen, denk je serieus dat je er nog ruim 1500-1800 voor kan krijgen?

Voordeel is dat je garantie periode weer opnieuw ingaat :)
Als je het zo bekijkt heb je wel gelijk.
Eff vragen wat ze voor een 50 inch :9~ willen hebben.
Pagina: 1