iTunes is traag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een week geleden een ipod touch gekocht en i tunes geinstalleerd. Het probleem is alleen dat i-tunes zelf erg traag werkt. Vaak kan ik 10 seconde alles doen in i-tunes maar dan hangt hij opeens vast en moet ik dik 2 minuten wachten voordat hij weer reageert. Ik heb i-tunes al opnieuw geinstalleerd maar dit werkt voor geen zak. De rest van mijn programma's doet het wel gewoon (internet, word, films enz.). Weet iemand misschien wat ik hieraan kan doen??

Thnxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Is iTunes niet gewoon aan het synchroniseren? Dan loopt hij bij mij namelijk ook een stuk trager, daarna gaat het weer prima.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb mijn i pod namelijk al heel de dag los gekoppeld en hij doet het nu nog steeds :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 17-09 10:24
Stukje top-software ;)

Heb je misschien een flinke berg nummers in je iTunes staan? Of wellicht is iTunes op de achtergrond wat indexeringstaken aan het doen. Houdt je CPU monitor er eens naast, kan je zien of het iTunes is of misschien een andere applicatie die conflicteert met iTunes.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wackmaniac schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:01:
Stukje top-software ;)

Heb je misschien een flinke berg nummers in je iTunes staan? Of wellicht is iTunes op de achtergrond wat indexeringstaken aan het doen. Houdt je CPU monitor er eens naast, kan je zien of het iTunes is of misschien een andere applicatie die conflicteert met iTunes.
Wist dat ik nooit aan die troep had moeten beginnen -_-. Heb altijd muziek geluisterd op mijn sony ericsson W810i en nooit problemen mee gehad. Heb ongeveer 5 gig muziek in mijn library staan, dus dat valt wel mee toch? I-tunes vraagt trouwens maar 30 mb geheugen ofzo en <1% van mijn CPU gebruik. Firefox gebruikt op dit moment 4x zoveel en die loopt als een tierelier :S....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:05:
[...]

Wist dat ik nooit aan die troep had moeten beginnen -_-.
Onzin, ik heb ook altijd de boot afgehouden maar ben eigenlijk blij verrast met hoe het werkt. Dat jij iets niet goed hebt zitten wil niet meteen zeggen dat de software "troep" is.
Heb altijd muziek geluisterd op mijn sony ericsson W810i en nooit problemen mee gehad. Heb ongeveer 5 gig muziek in mijn library staan, dus dat valt wel mee toch? I-tunes vraagt trouwens maar 30 mb geheugen ofzo en <1% van mijn CPU gebruik. Firefox gebruikt op dit moment 4x zoveel en die loopt als een tierelier :S....
Er is meer dan geheugen- en CPU-gebruik dat ervoor kan zorgen dat er iets blijft hangen. Je harde schijf kan het probleem zijn, of een ander programma kan niet zo lekker overweg met iTunes en laat hem hangen. Je kreeg hierboven toch de tip om ook naar andere processen te kijken? Doe dat eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Andere processen die het meeste werkgeheugen opeisen:
Firefox
MsMpEng.exe (SYSTEM)
iTunes
SVCHOST.EXE (SYSTEM)
Explorer
Winword

Alle processen bij elkaar gebruiken maar 783 mb van de 2461 mb. Mijn CPU-gebruik is 50%. Het is ook zo vreemd dat de rest wel allemaal goed werkt. Het is alleen i-tunes wat blijft hangen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Welk proces gebruikt zoveel CPU-kracht? 50% gebruik duidt erop dat je één van je twee cores volledig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:42:
Welk proces gebruikt zoveel CPU-kracht? 50% gebruik duidt erop dat je één van je twee cores volledig gebruikt.
96% is niet-actieve systemen.. Duidt da op een virusje of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:15:
[...]

Nee, dat is goed. Dat is zeg maar je reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:15:
[...]

Dat duidt er met name op dat je nu naar iets anders zit te kijken dan daarstraks, aangezien toen 50% van je CPU gebruikt werd en nu maar 4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:27:
[...]

Dat duidt er met name op dat je nu naar iets anders zit te kijken dan daarstraks, aangezien toen 50% van je CPU gebruikt werd en nu maar 4%.
Ik bedoelde dat mijn totale CPU gebruik die onderaan in beeld staat 50% is. En hiervan wordt 96% ingenomen door niet-actieve systemen. Is dat niet vreemd? Da wil toch zeggen dat mijn computer de helft van zijn CPU gebruikt om niks te doen :S....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet-actieve systemen tellen niet mee in je CPU-gebruik voor zover ik weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:20:
Niet-actieve systemen tellen niet mee in je CPU-gebruik voor zover ik weet. :)
Ah oke dan :P. We zijn dus duidelijk niet zo thuis in de computers ^^. Maar dan is het toch nog steeds raar dat mijn CPU-gebruik zo hoog is, niet? System, firefox, taskmanager, i-tunes en word gebruiken het overgrote deel van mijn CPU-gebruik. Da mag toch nooit zo veel zijn, wel dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 15:48
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:28:
[...]

Ah oke dan :P. We zijn dus duidelijk niet zo thuis in de computers ^^. Maar dan is het toch nog steeds raar dat mijn CPU-gebruik zo hoog is, niet? System, firefox, taskmanager, i-tunes en word gebruiken het overgrote deel van mijn CPU-gebruik. Da mag toch nooit zo veel zijn, wel dan ?
Klik eens een paar keer op het pijltje links van het schermpje met daarin de trackinfo van de track die wordt afgespeeld (dat gelige vlak bovenin). Je kan daar switchen tussen de voorgangsbalk en wat andere dingen. Ik denk dat iTunes het volume van al je tracks aan het berekenen is of iets dergelijks. Zo'n taak duurt vrij lang, maar gebeurt maar 1 keer. Hier wordt je systeem wat sloom van.

PSN: Sluuz

Pagina: 1