Toon posts:

Beeld valt onregelmatig weg tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb het volgende probleem:
Sinds een jaar geleden heb ik mijn pc samengesteld bij Azerty.
De volgende configuratie heb ik:

Intel Core 2 Quad,OEM, Q9450, Socket 775
2x G.Skill F2-8000CL5D-2GBPK,2048MB, 1000MHz, 2x, DDR2, PC8000
MSI N9800GX2-M2D1G-OC,GDDR3, PCI Express x16, 1024MB
2x Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 16MB, 640GB
Thermaltake VA8000BWS, Armor + Window, Zwart
Scythe Katana 2
Corsair CMPSU-650TXEU,Retail, 650Watt
GigaByte GA-EX38-DS4,Retail
Samsung DVD-Writer 20x Super-WriteMaster, Black
Razer Diamondback 3G,Flame Red

Wanneer ik een spel speel loopt het scherm heel onregelmatig vast, echter blijft het geluid op de achtergrond gewoon doorgaan en krijg ik geen beweging meer om naar het windows scherm te gaan zoals alt.tap of cntr alt del, kortom ik zit elke keer te hopen dat als ik een spel speel dat mijn pc niet vastloopt en dat ik vergeten ben om te saven.
Ik heb verschillende dingen al geprobeert: Vriend van mij heeft dezelfde videokaart als ik, maar ook bij zijn videokaart loopt mijn pc vast, memtest heb ik uitgevoerd kwam niets uit en van vista 64 bit naar 32 bit gegaan kortom met de nieuwste drivers, ik weet niet meer hoe ik dit probleem op kan lossen.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. :?

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Standaard wordt er gezegd: heb je de hangen en opstarten troubleshooter al doorgenomen?
Omdat je daar niet veel aanhebt zeg ik:

Probeer te elimineren wat het niet is.
Dus zo min mogelijk randapparatuur aan je pc en dan kijken wanneer de fout wel of juist niet optreedt.

Je hebt je videokaart + geheugen al getest, denk dan nu eens aan:
Processor, Moederbord.

Hou je temperaturen in de gaten met programma's die daarvoor gemaakt zijn.
Controleer ook de windows logboeken, staan daar geen foutmeldingen in?
Probeer eens nieuwere of juist oudere drivers voor je moederbord / videokaart etc.
Misschien ook je voltages van je voeding eens opmeten?
Keert het probleem terug bij één spel, of bij alle spellen?

[ Voor 5% gewijzigd door TheMe op 13-10-2009 13:45 ]

There is no place like 127.0.0.1

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TheMe schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:43:
Standaard wordt er gezegd: heb je de hangen en opstarten troubleshooter al doorgenomen?
Omdat je aar niet veel aanhebt zeg ik:

Probeer te elimineren wat het niet is.
Dus zo min mogelijk randapparatuur aan je pc en dan kijken wanneer de fout wel optreedt.

je hebt je videokaart + geheugen al getest, denk dan nu eens aan:
Processor, Moederbord.
Hou je temperaturen in de gaten met programma's die daarvoor gemaakt zijn.
Controleer ook de windows logboeken, staan daar geen foutmeldingen in?
Probeer eens nieuwere of juist oudere drivers voor je moederbord / videokaart etc.
Misschien ook je voltages van je voeding eens opmeten?
De 9800X2 is een redelijke energieslurper, maar aan de andere kant is die Corsair wel een mooie voeding.

Artifacts of rare kleuren als het beeld vastloopt of blijft het scherm gewoon stilstaan :) ?

Dat zeg ik....

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Kijk even of je moederbord nog intact is en dat er geen condensatoren op springen staan.
Controleer ook eens de temperaturen in je pc.

There could be only one, too bad it wasn't me

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:36:
Wanneer ik een spel speel loopt het scherm heel onregelmatig vast
Probeer even wat duidelijker te zijn. "Een spel", welk(e) spel(len) praten we over?
Het loopt onregelmatig vast? Bedoel je hier dat het afentoe gebeurd. Dus soms kun je zonder probleem spelen en een andere keer hangt het vast?
Ik heb verschillende dingen al geprobeert: Vriend van mij heeft dezelfde videokaart als ik, maar ook bij zijn videokaart loopt mijn pc vast,
Dat zou ook mijn eerste insteek zijn. De videokaart checken en uitwisselen. Hoe zijn de temperaturen?
memtest heb ik uitgevoerd kwam niets uit
Hoe lang heb je memtest gedraaid?
Heb je ook al eens IntelBurnTest geprobeerd? Die belast je processor met name en ook je RAM vrij aardig. Zet die even op Load: High en laat het eens 5 passes doen. De nummers die verschijnen moeten hetzelfde zijn. Misschien slim om de temperatuur van je CPU in de gaten te houden met CoreTemp of Realtemp en laat even weten wat die doen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Kijk, het probleem heb ik bij elk spel, het is niet dat me pc elke keer vast loopt als ik een spel speel het is heel onregelmatig.
Geen raare kleuren tijdens het vastlopen, geluid draaid door en soms hoor je dat het geluid ook hangt.
De memtest heb ik gewoon ze hele test laten afronden.
Als ik thuis ben zal ik eens de intelburntest proberen.
Welk programma kan ik gebruiken om de temp van me cpu en vidoekaart af te lezen, voor de temp van me cpu dat kan ik aflezen in de bios dat weet ik, maar hoe ik dat moet met de temperatuur van me videokaart doen, dat weet ik niet.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
*knip* hier stond iets :X

En weer open :P, Sorry voor het ongemak O-)

* GENETX is blijkbaar nog steeds een mens en geen bot

Volgens leuk_he zou ik beter door een bot kunnen worden vervangen. En bedankt he :( :+

Dat terzijde:
Start eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Daarin staan veel tips om gericht te zoeken naar het probleem.

Verder, zorg de volgende keer voor een passende titel. De titel zou moeten beschrijven waar het over gaat, niet de status waarin je verkeerd. Een duidelijke titel zorgt ook dat meer mensen weten waar het om gaat en daar hun beslissingen ook beter op kunnen baseren O-)

Ik laat het topic voorlopig even in CSL omdat geheel onduidelijk is aan welk component het ligt.

[ Voor 187% gewijzigd door GENETX op 13-10-2009 14:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand dit soort probleem wel eens meegemaakt?
Het is tenslotte veel geld wat je voor een samengestelde pc betaald, hopelijk kan ik uitvinden wat het is.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 14:25 ]

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:28
en van vista 64 bit naar 32 bit gegaan kortom met de nieuwste drivers
Die zin volg ik niet helemaal.
Heb je een complete reinstall van windows gedaan.
Dus partitie formatteren en vanaf 0 beginnen?

Heb je al handmatig de drivers opnieuw geinstalleerd?

Heb je al geprobeerd een ander OS te gebruiken om te zien of het software betreft?
Misschien een live-cd of een oude windows xp die je hebt liggen?

Probeer eens de windows 7 RC, die is volgens mij nog gratis te downloaden (of lig ik achter?).

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Heb je een complete reinstall van windows gedaan.
Niet duidelijk aangegeven, maar ja, dat is een reinstall. Een upgrade kan niet tussen x86 -> x64.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:03:
Welk programma kan ik gebruiken om de temp van me cpu en vidoekaart af te lezen, voor de temp van me cpu dat kan ik aflezen in de bios dat weet ik, maar hoe ik dat moet met de temperatuur van me videokaart doen, dat weet ik niet.
http://www.nvidia.com/object/ntune_5.05.38.00.html ? Of ander programma zoeken met "nvidea gpu temperature"

En furmark als testprogramma om hem te belasten?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Je moet memtest trouwens wel een keer of 10 de gehele set laten doorlopen voor een representatief beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel inderdaad een nieuwe install van 64 naar 32 bit, en ga die nvidea ntune gebruiken voor de temp van me videokaart en de pc stressen met intelburntest, is de cpu temperatuur meter die in vista op te roepen is via de sidebar recent met de temp die je in de bios kunt aflezen?
Pagina: 1