Toon posts:

Philips tv aansluiten op nvidia geforce 8600GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag mijn Philips tv aansluiten op mijn video kaart. ik heb de benodigde onderdelen namelijk:

Een Scart adapter met coax aansluiting. (de tv geeft geen coax)
Een coax kabeltje.
Een plugje om de coax kabel aan te kunnen sluiten op de video kaart.
En natuurlijk de videa kaart(nvidia geforce 8600GT)
En de tv is een: Philips

Ik heb dus alles aangesloten maar ik krijg er maar geen beeld op. heb de scart adapter gecontroleerd en die stond goed dus van coax-->scart Aangesloten op ext-1 en op tv natuurlijk ext-1 aangezet,
Maar helemaal niks.
Ik heb nu 2 schermen aan mijn pc hangen. dus ik d8 ik haal er 1 af voor het geval hij max 2 schermen kan. maar ook niks. wat doe ik fout en hoe los ik het op?

Mvg,
Bram

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52
Ik vermoed dat je composiet i.p.v. coax bedoeld, want een normale videokaart kan niks met coax (als er geen extra tv tuner op zit). Heeft je tv geen vga, dvi of hdmi ingang? Dat levert een veel beter beeld op, en is makkelijker aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
ohw ja klopt xD
composiet ja.
en nee de tv heef talleen een paar scart aansluitingen en audio maar geen vga of iets in die richting:(

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52
Dan kun je het beste even hier kijken: De grote tv-out FAQ

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

waaruit waarschijnlijk als 1e volgt: je moet de tv inschakelen in de drivers/beeldscherminstellingen

Verwijderd

Topicstarter
daar stond hij niet tussen....

Verwijderd

Topicstarter
Deze zat bij mijn pc:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/adapter1.jpg

IK heb nu 2 monitoren aangesloten dus zou dat problemen kunnen geven?

Ik gebruik deze kabel van verloop stekker naar tv:
Afbeeldingslocatie: http://www.hollandsebeamerverhuur.nl/images/composiet.jpg dus een composiet kabel.

En gebruik deze scart adapter:
Afbeeldingslocatie: http://medda86.com/tv/scart-adapter.jpg

doe ik nou iets fout of ben ik gewoon dom bezig?
ik plug velroopstukje in de video kaart sluit daarop de composiet kabel aan en die plug ik in de scart adapter. en scart adapter in mijn tv. zet het goede kanaal aan maar helemaal niks van ontvangst ofzo.
Hij detecteert mijn tv ook niet. dus kan geen config instellen en de faq werd ik niet veel wijzer van.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:05:

IK heb nu 2 monitoren aangesloten dus zou dat problemen kunnen geven?
Bedoel je dat je naast je TV, nog twee andere monitoren hebt aangesloten? In dat geval heb je de limiet van het aantal schermen wel bereikt.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Opnieuw de pc opstarten maar dan met maar 1 scherm aan. Daarna tv aansluiten en dan via de nvidia settings het beeld op clonen zetten.
Werkt dit?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:34

Umbrah

The Incredible MapMan

silmaril8 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:09:
Opnieuw de pc opstarten maar dan met maar 1 scherm aangesloten of op netstroom. Daarna tv aansluiten en dan via de nvidia settings het beeld op clonen zetten.
Werkt dit?
Heb je tekst even verbeterd, detectie is soms een vaag iets. Absoluut geen kabel er in is het veiligst, hoewel slechts de stroom er vanaf halen (géén standby) soms al genoeg is.

Ja, het is een kwestie van die kabeltjes, slechts 1 monitor, de juiste instellingen, en de TV op het juiste kanaal (ext1/2/3, of av1/2/3 met de juiste instellingen, composite, dus geen RGB of s-video). Mocht je TV toch niet gepakt worden door de driver, zet dan een vinkje bij 'force TV detect', hoewel ik geen ervaring heb met de analoge TV out van recente nVidia drivers.

Ik hoop echter niet dat je je te veel voorstellingen maakt, de resolutie van je analoge TV is maximaal 720*576 (PAL), wat je dus ook het best in Windows kunt instellen. Een 640*480 resolutie werkt, maar is lager dan mogelijk, en 800*600 zal je altijd een paar pixels kosten.

Daarnaast komen pixels vaak niet 1 op 1 netjes over, en is er altijd over/underscan bij analoge TV's

Succes.
Pagina: 1